Upgrade van XP naar Vista Home Premium 64bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik heb een Windows XP systeem en de upgrade van Vista Home Premium gekocht. Hier zat een blaadje bij dat ik een 64bits versie kon krijgen via MS in Ireland. Mijn systeem is een AMD Athlon 64 X2 dual core 4200+ met 2 Gbyte geheugen op een ASUS A8N-SLI moederbord De grafische kaart is een NVida 8800GT - 512MB SLI Als ik nu de 64 bit versie in het systeem stop krijg ik de foutmelding : Setup can not run this version of the operating systeem. To install windows please try booting from install media. Mijn vraag is nu of ik eerst een upgrade moet doen met de 32 bits versie en daarna deze Vista 64 bits Home Edition disk moet laden?

32 bits waarom zou je 64bits nodig hebben =

32 bits versus 64 bits

Ik heb nu windows XP home editon 32 bits - en een 64 bits processor Ik zou denken dat
er maar de helft van de bandbreedte gebruikt wordt als ik op deze processor een Vista 32 bits Operating systeem installeer. Vandaar mijn voorkeur voor de 64 bits Vista versie. Mijn idee is dat er meer info per slag in de 64 bits processor komt. Ik heb gelezen dat er ook meerdere instructies parallel van uit het geheugen aan de processor aangeboden worden in een 64 bits O.S.

Laatst bewerkt:
32 bits versus 64 bits Vista

Heb de link gelezen maar installeer daarmee wel de 32 bits versie van de orginele 32
bits Vista Home Premium Upgrade - Ik wil graag op een 64 bits processor een 64 bits
Operating Systeem plaatsen met het idee dat alles dan sneller is.

32 bits versus 64bits

Bij de installatie van de 32 bits versie wordt er al een schone installatie als
enige optie geboden omdat de taal van de UPGRADE DVD niet het zelfde is als
van het huidige systeem. Op de doos staat WIN VISTA PRE UK UPG KANTOOR
218 Euro in het rood UPGRADE en Windows Vista Home Premium.Op de installatieschijf van WindowsXP staat nederlandse tekst Home Edition versie 2002 Dit alles ter info.

Hoi !

Tja, dan zul je een 64-bits Vista-DVD op de kop moeten zien te tikken , of heb je die nu al ?

Dat lijkt me niet, want ik heb meerde 64-bits Vista-versie's mogen installeren op Athlon X2/machines zonder enig probleem.

Als het niet werkt zoals in de link die ik je gaf is je Vista/DVD GEEN 64/bits !

Greetz,

Harry.

Greetz,

Harry.

64 bits installeren

Ik heb twee DVD,s De eerste heb ik gekocht bij de MediaMarkt en zit in een doos waarop staat Upgrade WindowsVista home premium. Op de DVD staat 32 bits etc..
In deze doos zat een papier waarin je bij MS in Ierland een 64 bits DVD kon bestellen en dat heb ik gedaan. Echter als in eerste bericht vermeld wil deze niet starten. Hier krijg ik
de fout melding to install windows try booting from install media. Hopelijk helpt je dit.

Hoi !

En je start wel van DIE DVD op ?

Want vanuit XP gaat uiteraard niet lukken.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
64bits Vista

Je let toch wel op - Ik begon mijn verhaal met de opmerking dat de tweede disc dus die met de 64bits versie niet wil starten en een foutmelding geeft.. de eerste disc kan ik gewoon starten maar dan krijg ik een 32 bits versie geinstalleerd. Beide hebben een Setup.exe file.

Hoi !

Als je PC niet wil opstarten van de 64-bits-versie is de DVD corrupt !

Of ik oplet.....jij hebt het steeds over updaten, d.w.z. opstarten vanuit XP !

Nogmaals: ik heb beroepsmatig meerdere malen 64-bits Vista-versie geinstalleerd als dual-boot met XP zonder enig probleem !

Je kunt nog proberen de 64-bits DVD naar een vrije, geformatteerde partitie te kopieeren en de set-up vanaf de HDD starten.

Greetz,

Harry.

64 bits installatie

Voor de volledigheid heb ik een kopie van de tekst genomen - er staat nergens UPDATE
Wat is nu de vraag BROMSNOR - fijn dat je wilt helpen maar dit schiet niet erg op.

Ik heb een Windows XP systeem en de upgrade van Vista Home Premium gekocht. Hier zat een blaadje bij dat ik een 64bits versie kon krijgen via MS in Ireland. Mijn systeem is een AMD Athlon 64 X2 dual core 4200+ met 2 Gbyte geheugen op een ASUS A8N-SLI moederbord De grafische kaart is een NVida 8800GT - 512MB SLI Als ik nu de 64 bit versie in het systeem stop krijg ik de foutmelding : Setup can not run this version of the operating systeem. To install windows please try booting from install media. Mijn vraag is nu of ik eerst een upgrade moet doen met de 32 bits versie en daarna deze Vista 64 bits Home Edition disk moet laden?

32 versus 64 bit

DE boot volgorde heb ik in het start scherm (f8) gwijzigd dat de DVD als eerste start en dan de harde schijf bij het opstarten Maar ik krijg de foutmelding : Setup can not run this version of the operating systeem. Is het soms zo dat een 32bits XP geen upgrade toelaat naar Vista 64 bits?

Hoi !

Heeft er niets mee te maken, hier al meerdere keren geinstalleerd.

Mogelijk moet je even in je bios duiken, om te kijken of daar 64-bits ondersteuning niet is uitgeschakeld.

Je mobo-manual moet uitsluitsel geven !

Greetz,

Harry.

32 bits waarom zou je 64bits nodig hebben =
Nou voor mij is de voornaamste reden dat 64bit wel meer dan 3,8gb geheugen ziet.

Ik wil 8gb in me nieuwe systeem pompen dus heb 64bit nodig maar hoor dat er veel problemen zijn met allerlei drivers.

Mensen al wat ervaringen met 64bit?

32 bit zou handiger zijn op je systeem aangezien als je wat spellen en programma's wilt uitvoeren. Dit is echter wel een probleem in de 64bits editie omwille dat sommige programma's en drivers niet compatibel zijn bet de 64bits versie van vista. Mijn broertje heeft een 64bits editie en kan zijn tv-kaart niet installeren want de setup stopt gewoon met installeren. Dus ik raad je aan 32bits te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan