Upgrade Vista Home Primium naar Business

Status
Niet open voor verdere reacties.

forzarichard

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Ik heb een nieuwe laptop HP met Vista Home primium, deze moet ik opwaderen naar Business i.v.m. mijn werk (server).
Ik heb de originele software dvd mee van mijn werk maar nu kan je kiezen als de update gaat beginnen.
Upgrade naar Business of upgrade naar Ultimate.
Nu blijft het vakje van Business grijs en kan ik alleen upgraden naar Ultimate.
maak dat wat uit of moet ik iets anders doen..

Gr Richard:thumb:

dan heb je niet de key voor business gekregen.

Dus gewoon maar upgraden naar ultimate dunkt me.
Het lijkt me ook niet onlogisch, want met een upgrade naar business zou je weer een aantal features uit premium kwijtraken, omdat die niet in business zitten.

de business is speciaal voor de werk omgeving.
daar heb je die dingen niet nodig.
maar is wel weer beter te beveiligen in een netwerk

de business is speciaal voor de werk omgeving.
daar heb je die dingen niet nodig.
maar is wel weer beter te beveiligen in een netwerk

Kan je gewoon upgraden naar ultimate of kan je met home premium ook uit de voeten.
Wat is het verschil
Ik heb bijvoorbeeld wel gewoon via thuis conectie met de server.

Gr Richard

en alvast bedankt voor de snelle reacties:thumb:

als je met de home versie contact met je server op het werk kunt maken dan zou ik niks veranderen.
Dan staat alles netjes ingesteld door de netwerkbeheerder.

Ik heb bijvoorbeeld wel gewoon via thuis conectie met de server
waarschijnlijk met vpn, dat kan met (bijna) alle besturingsystemen.
vista home p heeft een aantal leuke opties voor thuis, die de bussines niet heeft (mediacenter bv)

Let er wel op dat je met een vista bussiness key niet naar ultimate kan upgraden. Je moet de juiste key/licentie hebben.

Als je werk dit niet voorziet en je hebt meer dan vista home premium nodig zou ik kiezen voor een vista home premium upgrade kit, die is goedkoper dan de volledige upgrade. Of een clean install doen.

Dus gewoon maar upgraden naar ultimate dunkt me.
Het lijkt me ook niet onlogisch, want met een upgrade naar business zou je weer een aantal features uit premium kwijtraken, omdat die niet in business zitten.

Ik gaf dit alleen maar aan omdat de updgradeversie die Richard mee naar huis kreeg mogelijk detecteert dat er al Home Premium opstaat en 'dus' die onderdelen toevoegt die daarnaast wél in business en niet in hp zitten. Eind van het liedje in totaal: Ultimate.
Wanneer de reeds geïnstalleerde versie zou worden overschreven door Business, betekent dit een 'downgrade' van de extra onderdelen in HP. Vandaar mogelijk het grijze vakje bij 'business'

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

Voor het overige met Puppie eens: wanneer alles zonder 'upgrade' goed werkt, waarom dan iets wijzigen met de nodige risico's.

Kortom Richard: niets doen en overleggen op je werk of die upgrade - met mogelijke kans op problemen (denk aan een mogelijke recovery van je laptop later .....) - echt wel nodig is.

Laatst bewerkt:
Ik gaf dit alleen maar aan omdat de updgradeversie die Richard mee naar huis kreeg mogelijk detecteert dat er al Home Premium opstaat en 'dus' die onderdelen toevoegt die daarnaast wél in business en niet in hp zitten. Eind van het liedje in totaal: Ultimate.
Wanneer de reeds geïnstalleerde versie zou worden overschreven door Business, betekent dit een 'downgrade' van de extra onderdelen in HP. Vandaar mogelijk het grijze vakje bij 'business'

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

Voor het overige met Puppie eens: wanneer alles zonder 'upgrade' goed werkt, waarom dan iets wijzigen met de nodige risico's.

Kortom Richard: niets doen en overleggen op je werk of die upgrade - met mogelijke kans op problemen (denk aan een mogelijke recovery van je laptop later .....) - echt wel nodig is.

Ok dan doe ik voorlopig even niets

dank jullie voor de medewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan