Upgrade Win 7 werkt niet in Virtual Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
L.S.

Het lijkt erop dat ik een stommiteit heb uitgehaald. Ik heb namelijk Windows 7 Ultimate aangeschaft (legale/betaalde download!) met de bedoeling die in VirtualBox te draaien. Ik ben namelijk een verstokte Linux gebruiker, maar kan Windows af en toe niet missen en mijn machine is er snel genoeg voor.
Zoals te verwachten geeft een kale installatie problemen met de ProductKey; het is immers een upgradeversie. Maar bij installatie over een (legale) XP-versie loop ik direct tegen het probleem aan dat dit niet gaat in VirtualBox aangezien je daarin vooraf het type besturingssysteem moet aangeven - de ingewijden kennen het. Dus in de XP-omgeving lukt het niet deze upgrade er overheen te zetten. Verander ik de XP-omgeving (via instellingen) naar Windows 7 (64 bits) dan wil uiteraard XP niet opstarten en kan de upgrade evenmin worden gerealiseerd.
Hoe kom ik uit deze vicieuze cirkel? Iemand een goed idee?

gegroet,
mrt
 
Hallo Plotinus,

Ik heb wel een idee maar kan het niet bij mij zelf uit gaan testen want ik heb dan weer op mijn beurt geen upgrade productkey beschikbaar daarvoor.
Als je de Windows 7 dvd opstart met het booten van de virtual machine dan kun je met de custum install Windows 7 installeren zonder dat je de schijf formateerd.
Windows 7 gaat dan bestanden van Windows XP die op die schijf staan in een map zetten met een naam als Windows.old.
Maar volgens mij heeft Windows nog iets van de setting uit het profiel nodig om het als een volledige upgrade aan te zien ,maar meschien kan dit toolje je daarbij helpen.
Bij mij in vmware workstation komt de setup van virtuele hardware drivers wat in de problemen omdat er van een 32 bit Windows XP naar een 64 bit Windows 7 word gegaan en neem aan dat het in de virtualbox dat ook zo zal zijn en zou de virtual machine van te voren even naar Windows 7 64 bit instellen.

Zoals vermeld kan ik die Windows 7 activation niet testen en daarmee blijft het een idee maar meschien het proberen waard.
 
Dag Ragdoll,

Hartelijk dank voor je reactie, maar het is inmiddels al gelukt. Het was wel een heel geploeter. Uiteindelijk heb ik Vista met een OEM DVD geïnstalleerd, maar met de voorinstelling van Virtual Box van Windows 7. Vervolgens heb ik de Upgrade gedraaid en dat lukte. Het is inderdaad zo dat je dan niet van 32 naar 64 kunt (of omgekeerd), maar dat geeft niet.

gegroet,
mrt
 
Dag Plotinus,

In die virtual is dat die 32 bit scsi driver voor die harde schijf ,maar buiten dat als windows ergens een hekel aan heeft dan is het wel downgraden dus van 64 naar 32 bit zou ik niet eens proberen.
Maar dat maak inderdaad helemaal niks uit.
Tof dat je het voor elkaar heb gekregen.:thumb:

Greetings.
 
Nu toch maar kijken of ik wat geheugen bij kan prikken, want Win 7 is toch wel wat zwaarder dan XP zo blijkt en ik kan (volgens Virtual Box) beter niet meer dan 1,5 GB memory toewijzen.

gegroet,
mrt
 
Nou ik heb ze in de virtuele met 1 GB ram toegewezen staan.
Kan wel gaan zeggen dat ik ultimate eigenlijk iets te log vind ,heb zelf enterprice en pro op de harde schijven staan buiten mandriva en windows xp.
Maar als je vergelijk gaat maken met windows xp dan zijn er nogal wat dingen verschillend.
XP heeft uit zich zelf wat minder ingesteld staan als windows 7 dat heeft.
Meen nou maar eens dat hele sharing gebeuren met die homegroup.
Met het installeren van windows 7 kies ik dan ook altijd voor een public network.
Ten eerste is dat natuurlijk omdat een computer die door een openbaar netwerk met het internet is verboneden het meest onveilige internet verbinding heeft die mogelijk is.
Daar door gaat windows 7 de openbare netwerk opties in windows 7 uit zetten zoals dus die homegroup.
En ultimate wil zeggen dat het alle opties heeft van de windows 7 versies die daar voor staan ,dat is op enterprice na dus van alle windows 7 versies.
Dus wat van die opties uitzetten zal je goed daarbij helpen ,denk eens aan systeem herstel en zeker aan windows search.

Groeten,

Ragdoll.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan