Upgrade Windows Vista OEM naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMantis

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2006
Berichten
6
Ik heb zo'n jaar geleden een OEM versie van Windows Vista Home Premium 64 bit gekocht bij de aankoop van een eigen systeem.

Nu zou ik graag willen upgraden naar Windows 7 Home Premium 64 bit maar is dit wel mogelijk bij een OEM versie van Windows Vista?

Kan ik volstaan met een upgrade versie of kan ik gewoon een nieuwe OEM versie van Windows 7 aanschaffen?
 
Bij mijn weten kun je Windows Vista home niet upgraden naar om het even welke Windows 7 versie.
Een OEM versie kun je normaal gesproken ook alleen maar krijgen bij de aanschaf van nieuwe hardware.
Je zult dus een retail versie moeten kopen, gaat je ong. € 150,- kosten.
 
Bedankt voor jullie reacties, ook al zijn ze enigsinds tegenstrijdig. :)

De vraag of het 32 bit of 64 bit wordt is niet zo moeilijk aangezien ik momenteel 8 GB RAM in m'n systeem heb zitten.

Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon een Windows 7 Home Premium 64 bit OEM versie kopen en deze over m'n huidige Windows Vista Home Premium 64 bit OEM versie zetten?

Ik neem dan aan dat mijn huidige Windows Vista Home Premium 64 bit OEM versie na het upgraden vervalt?
 
Met een OEM moet je gewoon een verse installatie doen, dat is het beste.

Als je nog een Backup DVD hebt van je vista (en je code op je pc) dan heb je ook nog je legitieme vista.

Of je maakt een dual boot :) dan heb je legitime vista + W7
 
Ik heb eigenlijk nog een vraag:

Als ik het Windows 7 upgrade pakket koop kan ik hiermee dan een schone installatie doen?

En wat als ik eenmaal de upgrade gebruikt heb, kan ik er dan nog wel mee herinstalleren?

Bij voorbaad dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan