Upgrade XP naar 7 wat te doen met 2de harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xtince

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Berichten
28
Hallo mensen,

Na jaren werken met Windows XP heb ik besloten om up te graden naar Windows 7. Alleen heb ik nog een paar vragen voordat ik ook werkelijk ga upgraden.

Ik heb momenteel 2 interne harde schijven in mijn desktop, waarvan de 2de puur dient voor het opslaan van (belangrijke) data. Op de eerste harde schijf staat dus mijn besturingssysteem.

Maar als ik nu ga upgraden naar windows 7 en dus windows zet op mijn eerste harde schijf, gaat dan de data dat op de 2de harde schijf staat ook verloren? Of blijft de data er gewoon ongewijzigd op. Ik heb nog als tip gekregen om mijn 2de harde schijf los te koppelen, voordat ik ga upgraden naar windows 7 zodat ik niet per ongeluk de verkeerde harde schijf formateer bij het upgraden. Is dit verstandig?

Ik ben namelijk bang dat als ik hem loskoppel voor de upgrade en daarna weer aankoppel, deze niet meteen wordt herkend en ik hem dus eerst moet formateren in windows 7 voordat hij herkend wordt, met alle gevolgen van dien.

Wie kan me hierbij helpen? Het is een heel verhaal, maar de data is zeer belangrijk voor me. Alvast bedankt!

p.s. hoop dat ik in de goede sectie heb gepost, ben nieuw hier :eek:
 
Laatst bewerkt:
De data op de 2e harde schijf blijft gewoon ongewijzigd hoor, maar als extra veiligheid kun je die inderdaad even loskoppelen om vergissingen bij installeren te voorkomen
 
De data op de 2e harde schijf blijft gewoon ongewijzigd hoor, maar als extra veiligheid kun je die inderdaad even loskoppelen om vergissingen bij installeren te voorkomen

Bedankt voor je antwoord! Maar loop ik niet de risico dat als ik hem weer aankoppel na het upgraden ik de harde schijf moet formateren voordat het zichtbaar wordt in windows 7? Wil gewoon zeker zijn :eek:.
 
Heb vandaag succesvol geupgrade naar windows 7, zonder enige problemen! Thanx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan