Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haraldw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb een Asus P3B-F moederbord met een 440 BX chipset. Momenteel draait het op een PII 500 Mhz, slot 1. Nu wil ik een Celeron processor kopen maar wat heb ik daar bij nodig?
Ik heb begrepen dat mijn materiaal allemaal wat veroudert is, maar ik wil nog geen nieuw kopen.

Mijn boekje bij het M/B zegt dat ik een convertor moet hebben en via via heb ik gehoord dat ik een 'oud' type celeron moet kopen. Wat is nu het verschil tussen oud en nieuw? Op wat voor gegevens moet ik letten als ik op zoek ga naar een tweede-hands Celeron CPU.
Wat houdt SEPP in en wat voor type convertor kaart moet ik daarbij hebben?

Ik hoop dat u mij kunt helpen

vr gr Harald
 
slot 1

je hebt een slot1 op je moederbord als je een celeron wilt plaatsen moet je een converter hebben van slot1 naar socket 370 (dan kun je er een celeron ppga opplaatsen) het is een adapter maar ik weet niet hoe hoog je moederbord een celeron ondersteund als ie maar een celeron bv 667 ondersteund dan kan je beter de pentium laten zitten omdat ie meer cache geheugen heeft maar als je maar 64mb geheugen hebt dan kun je beter meer geheugen erin zetten scheelt ook
 
sepp

sepp celeron past in slot 1 celeron tot en met 766mhz is oud die hebben een fsb van 66mhz vanaf 800 mhz is nieuwer die hebben een fsb van 100 mhz( fsb is de snelheid van je moederbord kun je in het boekje zien hoe hoog die gaat)
 
naar mijn weten heeft jou moederbord een fsb van 100mhz.

je kunt inderdaad met een adapter van slot 1 naar socket een celeron zetten:

celeron 700/66fsb

speciale adapter: adapter voor tualatine celeron , kun je een 1200mhz erop zetten.
 
Verplaatst van diversen naar hardware / mainboard
 
Er kan maximaal een celeron 1100 of p3 1000 op dat bord.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan