upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter Freno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Freno

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo allemaal,

Als ik zou besluiten om mijn pc te laten upgraden, met nieuw mobo en proc koeler en geheugen, wat komt er dan nog meer bij kijken? Moet je dan ook alles opnieuw instaleren? Is een losse geluidskaart (audigy player) altijd beter dan onboardsound?
Ik zie nog wel eens aanbiedingen op internet, die wel voordelig lijken.

er komt weinig bij kijken en als je je hd overzet kan het gewoon hoor, alleen jouw mobo enz. eruit en andere erin, als je een te oude pc hebt met at voeding word het anders, dan moet je ook een nieuwe kast en voeding aanschaffen

Soms moet je ook je geheugen laten upgraden omdat het oude gewoon niet meer past, maar dat kost niet zoveel. Ik raad je wel aan om geen Rambus geheugen te nemen, want daar moet je er meteen twee van nemen, het is duur en het is niet eens zoveel sneller.

't is een 2 jaar oude pc met MSI mobo (zit nu op mijn werk en kan niet zien welk type) met 900 amd.
Zag op marktplaats aanbieding nieuw UPGRADE-SET ECS K7S5A PRO mainboard + Athlon XP2000 + Spire Whisperrock III cooler NIEUW. en dat voor 175 euro.
Voor 25 euro wordt hij erin gezet.
Hoe zit het met de geluidskaart, want ik wilde net een Audigy player (goedkoopste) kopen.

Laatst bewerkt:
Wat ik ook graag zou willen weten of dit een goede mobo is voor het geld, heb er totaal geen verstand van.

Alvast bedankt,

Gerben,

Zoals ik al aangaf heb ik van de technische aspecten niet veel verstand, als ik de link zie dan is dat wel positief (volgens mij), maakt het uit dat het een al wat ouder mobo is, hij ondersteund wel al usb 2.0.
Ik heb dus ook geen enkel idee of het z'n geld waard is.
Dus het veranderen van je mobo heeft niet veel consequenties voor je programma's en is dus redelijk zonder gevaar?

dat ecs bord is goedkoop maar wees wel voorbereid op wat rare dingen, vooral het bergeten van de bios instellingen is een berucht foutje bij die dingen. Zou misschien kijken of je ergens een goekoop setje met bv. een asrock bord kan kopen.

succes

Bedankt allemaal, ik wacht nog even, heb iemand gevonden die het verder afhandelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan