Upgrade!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kilt_SoG

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
AMD Athlon 3400+
Intern geheugen 1024 MB DDR400
Compatibele geheugenkaarten MS/MS Pro/CF Type I/CF Type II/SM/SD/MMC/xD
Maximum intern geheugen 4 GB
HD 250 GB

Voeg hierboven een geforce (onboard) 6100 toe en dan heb je zo ongeveer mn pc-tje omschreven. Een upgrade is gewenst, naast de nieuwe videokaart wil ik ram gaan opschroeven. Echter is er geen ervaring huis dus ik wilde vragen waar ik op moet letten bij aanschaf van en/of zoektocht naar ram. Iemand advies/?

Groet

Wat ga je met al die RAM doen ??

Ik werk met video's en games, vooral de laatste heeft mij gezet tot onderzoek. Ik merkte dat "X2" (duo processor) processoren zo'n beetje advies standaard is geworden. Nu is het echter wel zo dat het systeem zoals in OP beschreven prima is om een upgrade te doen.

Een nieuwe videokaart en extra ram moet mij dichter brengen naar de "X2" standaard en dus prestatietechnisch gezien het verschil te verkleinen.

Laten we zeggen dat ik van de gb die er nu in zit 2 maak, dat betekent dus (2x512=) 1 gb + 1gb = 2 gb en er daarnaast een videokaart in zet die van de 168 naar 256 of miss. wel 512 ga , zal ik dan veel verschil merken als ik bijvoorbeeld een zwaardere game gaat draaien?
En waar moet ik op letten wanneer ik op zoek ga naar nieuw geheugen? Ik weet nog van vroeger dat bij voorkeur precies dezelfde worden aangeschaft en dat men moest letten op pc 3200 etc etc....maar ik kan natuurlijk ook de boel compleet vervangen door 2x1gb te plaastsen ipv 3x512 of 2x512+1gb, toch?

Advies pls

Als je geld genoeg hebt wel ja, gisteren nog prijs gehad voor 1Gb 3200, lag rond de 80 euro.(in Belgie)

Wanneer je Vista gaat draaien kan je wel meer dan 1GB gebruiken.
Ook voor videobewerking kan je wel een extra latje van 512 erbij steken.

Ik heb de vista wel liggen hier maar het gebrek aan ram heeft me altijd tegengehouden.
Ik ga ze gewoon halen, ik moet toch keer upgraden :P

bedankt voor je reactie.

Grtzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan