upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickmeister

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
ik wil mijn moederbord en processor gaan upgraden ik heb al beetje gekeken en ben tot nu toe op een asrock 4dualcore-vsta (omdat ik een agp video kaart heb en die wil houden) en omdat ik nog ddr geheugen heb en het zonde vindt om dat zomaar weg te gooien. en als processor had ik de Q6600 met arctic cooling freezer 7 pro.
zal ik dit doen of anders iemand nog andere ideeen ?
alvast bedankt

mag ik de website hebben waar je dat mobo vandaan hebt.
en ik dacht dat de asrock am2nf3-vsta alleen agp had met dualcore ondersteuning,sata2,agp,ddr2.
en ik heb nog nooit een mobo gezien met quadcore ondersteuning,agp,ddr geheugen.

dit lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

Dat komt ook omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is...

Daar staan een aantal van die Asrock-bordjes nou juist om bekend, iedeaal om zonder al te veel geld over te stappen naar b.v. Core2Duo, maar eerst je bestaande AGP kaart en DDR geheugen te behouden!

Hier een voorbeeldje, maar er zijn er nog meer:

http://www.ruwebit.net/article/189

srry mijn fout.
had ik moeten weten dat is ook zo.
ik was te veel bezig met amd.

dan lijkt he mij een prima systeempje.
ik wil niet zeuren maar heb je een redelijke video dan lijk het me geen probleem met de quadcore zoals een 1950pro 512mbofzo.
maar als je bijv een 9800pro hebt ofzo dan lijkt het me beter om voor een nieuwe video te gaan.

enne voeding wel sterk genoeg.
ik weet niet hoeveel geheugen je nu hebt maar 1 gig of 1gig lijkt me het beste voor de quadcore.
omzoveel mogelijk prestaties uit de quadcore te halen.

1 gig ddr1
x1650 pro 512 mb agp
450 watt voeding

maar als ik het goed begrijp kan daar geen quadcore in ??

maar is die 775dual-vsta het zelfde als de 4coredual-vsta ?

Laatst bewerkt:
oke maar 4coredual kan daar wel quad in en de voeding kan die het allemaal aan ?

van tweakers ja

maar heeft de 4coredual ook pci-e 4x of 16x ?

Laatst bewerkt:
Klik nog eens op de link die mrmusic heeft gegeven. Het antwoord staat er echt in.

ja maar op de ene site staat pci-e 4x en de andere staat weer 16x met 4 lanes ofzo ik snap er niets meer van.

Asrock 4CoreDual-VSTA. een bord met AGP8x én PCIe16x. verder 2 sloten voor DDR1 en 2 sloten voor DDR2

oke alleen ik heb wel ergens gelezen dan deze pci-e iets slomer is dan de normale.

Hallo,

Wat is je budget?

En je kan het geheugen + graka natuurlijk ook verkopen via marktplaats. Of hier op helpmij. Of op andere sites. En dan kan je dat geld weer gebruiken voor nieuw spul.

eigenlijk wou ik alles houden want dan kan ik nog een andere comp maken met mij oude onderdelen.

Dan wil ik nog steeds weten wat je maximaal wilt uitgeven.

zo min mogelijk daarom hou ik het liefst eerst de oude onderdelen. en kan ik later altijd nog van mobo switchen. want de asrock 4core-sata2 heeft agp pci-e 16x quadcore ondersteuning IDE zooi voor de HDD nog ddr1 en ddr2 dus daarom had ik die uitgekozen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan