upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Een vista upgrade, werkt dat hetzelfde als een retail?

Dus kan ik met een vista upgrade een xp upgraden en als ik dat systeem eraf gooi de vista upgrade opnieuw gebruiken?

Nee. De upgrade is alleen bedoeld om van XP naar Vista te gaan. Opnieuw Vista installeren moet dus met een tussenstapje, eerst XP erop. Let op: Na de upgrade van XP naar Vista, is je XP-key ongeldig geworden.

Nee. De upgrade is alleen bedoeld om van XP naar Vista te gaan. Opnieuw Vista installeren moet dus met een tussenstapje, eerst XP erop. Let op: Na de upgrade van XP naar Vista, is je XP-key ongeldig geworden.

Sorry, onzin in dit geval!

Met een Vista Upgrade versie kun je gewoon een volledige install doen, zelfs op een compleet lege harddisk waar nooit een ander OS opgestaan heeft!

je dien dan eerst xp te instaleren dan de vista upgrade.
bij de retail kan je gelijk instaleren op een lege harddisk.
helaas klopt dit niet helemaal wat mrmusic zegt.
dat was vroeger wel het geval maar met vista moet bij een upgrade eerst xp op de schijf staan geinstaleerd.
atans dit is normaal gesproken er is natuurlijk een work around voor dit probleempje ;)

Laatst bewerkt:
Ok, maar stel nou dat je een vista retail hebt, kan je die gewoon van een pc gooien en dan kan je die wel opnieuw gebruiken op een andere pc.

Stel dat ik zo'n retail van xp heb, volstaat het dan om daar een upgrade van vista bij te gebruiken (aangezien die goedkoper is)
dus dat ik inplaats van de vistaretailversie telkens op een andere pc te installeren dat ik dat doe met de xpversie die ik vervolgens telkens upgrade naar vista?

je dien dan eerst xp te instaleren dan de vista upgrade.
bij de retail kan je gelijk instaleren op een lege harddisk.

Sorry, NIET waar!!

Om gebruik te maken van Vista upgrade DVD hoef je NIET eerst een legale XP te installeren!!
JUIST NIET deze keer.

Ik heb hier al heel wat pc's voorzien van een 100% legale Vista Ultimate op die manier.
Ik koop bij mijn eerder genoemde adres in een ander topic Vista Ultimate Upgrade legaal voor 22,50 euro.
Deze kun je volledig legaal installeren en activeren op een nieuwe pc!!

Laatst bewerkt:
Een vista ultimate upgrade kost toch meer dan €22,50?

Ik weet dat je vroeger met een upgrade een volledige installatie kon doen door eerst de code niet in te geven en hem zo te installeren en die dan te upgraden met de code die je hebt.

Maar ik ging er van uit dat dat niet meer kon omdat microsoft daar wel al iets op gevonden zou hebben.

Mijn hoofdvraag is echter nog niet beantwoord, is het principe van de upgrade van vista hetzelfde als de retailversie, nl. Kan je hem meerdere malen gebruiken?

Zal het NOG een keertje uitleggen.

We hebben een lege harddisk in een PC zonder OS
Start op van de Vista Upgrade DVD en installeer Vista.
Wanneer gevraagd wordt naar het serienummer, laat dat dan open
Vista wordt nu als 30 dagen probeer-versie geinstalleerd.

Daana Vista opstarten en VANUIT Vista zelf Vista opnieuw installeren en dan WEL het serienummer van de Upgrade DVD invoeren.
Vista wordt nu volledig geinstalleerd en geactiveerd, 100% legaal, conform de mogelijkheden die Microsoft hier zelf voor biedt!!!

Voorbeeldje:

http://www.techzine.nl/nieuws/11790/Vista-upgrade-werkt-ook-als-volledige-installatie.html

Laatst bewerkt:
Ja, dat wist ik al, maar kan ik de upgrade dan ook opnieuw gebruiken op een andere pc (zoals kan bij de retailversie)?

Hoezo een beperkt aantal keren?

Een retailversie kan je toch ook onbeperkt blijven herinstalleren?

Zal het NOG een keertje uitleggen.

We hebben een lege harddisk in een PC zonder OS
Start op van de Vista Upgrade DVD en installeer Vista.
Wanneer gevraagd wordt naar het serienummer, laat dat dan open
Vista wordt nu als 30 dagen probeer-versie geinstalleerd.

Daana Vista opstarten en VANUIT Vista zelf Vista opnieuw installeren en dan WEL het serienummer van de Upgrade DVD invoeren.
Vista wordt nu volledig geinstalleerd en geactiveerd, 100% legaal, conform de mogelijkheden die Microsoft hier zelf voor biedt!!!

Voorbeeldje:

http://www.techzine.nl/nieuws/11790/Vista-upgrade-werkt-ook-als-volledige-installatie.html

wat jij doet is dus een work around
op legaale wijzen gaat het niet zonder een ander os versie op de schijf.

Het IS legaal want Microsoft heeft zelf de mogelijkheid open gelaten en zelfs ZELF als eerste openbaar gemaakt en gedemonstreerd!!

Nou, het zit dus zo dat ik aan een vrij goedkope versie van vista kon geraken, een retail... tenminste dat dacht ik tot nu toe, want het blijkt een upgrade te zijn, nog steeds 4 x goedkoper dan een gewone upgrade, maar toch.

Nu weet ik dat ik met een retail oneindig kan blijven installeren als ik de vorige versie maar deïnstalleer, kan dit ook met de upgrade?

Zelfs al is deze workaround dan niet illegaal, dat kan ie wel worden als microsoft beslist het te stoppen. In dat geval heb ik binnekort open license versie van xp of een volumelicense, dat weetik niet zeker, ik veronderstel dat deze ook te upgraden zijn?

Laatst bewerkt:
ik bedoel dus met de serial direct zonder nog eens vista te instaleren dat dat dus niet gaat op een leege schijf
maar met jou work around gaat dat dus wel.
lijk me niet legaal jij zegt van wel maar ok buiten dat dus heb zo wel ik als jij gelijk op een paar punten.

Laatst bewerkt:
Maakt allemaal niet zoveel uit, doe met de info wat je wilt!

Ik ken nog iemand die een vista home premium heeft die gekraakt is... Met sp1 binnekort zou ie graag legaal willen beginnen, kan een gekraakte versie nog geupgrade worden naar vista ultimate?

Ik ken nog iemand die een vista home premium heeft die gekraakt is... Met sp1 binnekort zou ie graag legaal willen beginnen, kan een gekraakte versie nog geupgrade worden naar vista ultimate?

nee dat kan dus niet.
wat wel kan is omzeten naar een legaale premuim versie,
die je daarna wel weer naar ultimate kan upgraden.
maar wat mankeer er aan een legaale oem versie dan ? is ook een vole ultimate versie.
en je krijgt ook toegang tot alle extras die ultimate bezit.
ik heb er 176 euro voor betaald vond het wel mee vallen.

Laatst bewerkt:
Nu de crack doet iets met drivers, ik kan die driver erafgooien en dan upgraden, eigenlijk is het dan toch hetzelfde principe als de workaround

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan