Upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom6

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Hallo,

Nog geen 2 weken geleden heb ik jullie al eens gevraagd mijn systeem te upgraden, mij is toen een nieuwe graka aangeraden en een nieuwe processor. Omdat ik op dat moment niet meteen 600eur beschikbaar had heb ik toen geen processor aangeschaft.
Echter wil ik mijn systeem nogmaals upgraden met een nieuwe processor en mobo. (mits dit zin heeft, maar dat denk ik wel :P)

Huidig systeem: (klik voor Everest) en graka (klik)
- Intel Dual core E7200 cpu
- Dell inspiron 530s mobo
- Sapphire Radeon HD 5770 graka
- 4x Samsung M3 78T2863RZS-CF7 geheugen
- OCZ 500Watt voeding
- Antec six hundred behuizing
- 1x 200mm exhaust fan,1x 120mm exhaust fan, 2x 120mm intake fan

Mijn oog is gevallen op de Intel Core i5 750 met een Gigabyte GA-H55M-USB3 als mobo.

zéér graag wil ik jullie mening hierover horen. En als jullie een betere optie hebben dan hoor ik het nog liever :D

Als jullie meer info willen, ask me :thumb:

Budget: +- 300 Euro
Doel: snellere pc (snellere laadtijden van spellen, sneller surfen e.d. geen zware fotobewerking oid. Er word wel veel op gegamed, maar dat hangt meer samen met je graka, toch?(A))

Edit:
Ik ga het systeem waarschijnlijk (licht) overclocken dus er moet een betere CPU koeler bij? Dan denk ik gelijk aan de Zalman CNPS10X Performa, vanwege de goede review op tweakers.

Laatst bewerkt:
klik
je hebt ook nieuwe geheugen nodig want DDR2 past hier niet in

lekker snel phenom ii x 4
kun je goed op gamen

overclocken raad ik af tenzij je weet wat je doet
dit ASrock geen overclock bord

helaas kun je niet voor een I5 gaan die zitten iets te ver boven het budget

Laatst bewerkt:
I5 is maar 20 euro duurder? of moet er dan een compleet nieuw moederbord komen?

morgen zal ik eens kijken naar je aanbeveling, ik zit nu op mobiel :p Iig alvast bedankt!

I5 is maar 20 euro duurder? of moet er dan een compleet nieuw moederbord komen?

morgen zal ik eens kijken naar je aanbeveling, ik zit nu op mobiel :p Iig alvast bedankt!

Probleem is dat Intel moederborden ook weer duurder zijn. Hier bijvoorbeeld een systeem met een i5-750: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...232942]=1&product[226356]=1&product[234412]=1
Met dit bord kan je heel goed overclocken voor een lichte prijs. CPU fan ook nog bij gedaan, maar let wel op dat deze cpu fan alleen geschikt is voor lichte overclocken (verwacht max 3.0 GHz ofzo voor een goede temp) Wil je zwaarder overclocken dan heb je zoiets nodig: http://azerty.nl/0-976-245679/scythe-mugen-2-rev-b-scmg-2100.html

En wat is het verschil tussen die AMD processor en die Intel? Qua prestaties dan, merk ik er veel van als ik de I5 neem ipv de AMD?

Nu eerst even ontbijten enzo, dan ga ik eens reviews zoeken van alle aanbevelingen.

de core I5 is opzig net iets sneller
maar deze amd phenom ii x 4 is zeker een goede cpu
je zult hier gemakkelijk alles mee kunnen doen

cpuspec.png

als ik jou zo hoor met snellere laadtijden van games, kan je beter een SSD aanschaffen en later de CPU en mobo.

Ik heb even wat reviews opgezocht van de setup die firest0rm aanraadde, over alle 3 de componenten zijn alle reviews bijzonder lovend.

Echter staat er op de azerty website bij de geheugenset: "Deze kit is speciaal ontworpen voor Intel Core i5 en Core i7 "Lynnfield"-processoren (P55 chipset)." ???

Dit is dan mijn winkelmandje.

Als iemand nog opmerkingen/verbeteringen heeft, en deze kan onderbouwen, dan hoor is het heel graag! :D

Oja dat had ik nog niet gezegd he? ik heb deze als HDD: Hitachi HDP725032GLA360 ATA Device,

Denk je dat het veel nut heeft deze ook te upgraden? of er een bij te kopen? (dat moet toch kunnen?)

als je hem wilt upgraden kan dat maar SSD is wel erg duur!
90GB SSD kost al 200 euro!

EDIT: ik zie nu buffer van die HDD is maar 16mb is niet veel het is wel slim om een nieuwe te kopen ja!

Laatst bewerkt:
ik heb hier een nieuwe HDD erbij gedaan
een caviar black hij kost 53 euro
klik

zit je op de 363 euro hoop dat dat nog in je budget zit?

Tja, je gaat er altijd overheen he :P nu heb ik een compleet nieuwe pc XD eens zien of ik mn oude dell dan nog ergens kan verkopen haha.

Toch nog een vraagje, ik kan twee HDDs tegelijk aansluiten toch? en hoe werkt dat? weet jij daar meer van?

ja dat kan met sata zal dat geen enkel probleem zijn
gewoon in de sata aansluiting doen

ik heb nog even gezocht en de HDD die je me aanbeveelt ziet er goed uit. Hij is in ieder geval beter dan vergelijkbare :P.

Verder denk ik dat ik mijn vorige systeem dan maar helemaal herstel en deze als geheel te koop aanbied; Dell inspiron 530. Daar kan ik vast nog wel 100 euro voor vangen (zit dual core E7200 in, dusja)

Ik laat het topic open tot maandag, dan bestel ik het zooitje en heb ik het voor volgend weekend in huis :).

Dus als mensen nog verbeteringen hebben, graag :D

Winkelmandje (klik)

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waaraan je dat ziet, en in hoeverre je dat gaat merken?

heb gekeken naar de Interne gegevenssnelheid

de caviar green heeft 111 MBps

en de caviar black 113 MBps

2 mb verschil
amper merkbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan