Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Beste allemaal,

Hierbij zou ik graag jullie advies willen inwinnen betreffende het volgende, want kom er zelf (door de enorme keus) niet meer uit.

Ben op zoek naar een nieuw moederbord, processor en geheugen (min. 4 GB), van rond de E 200 - E 250,-

Het systeem wordt het meest gebruikt voor filmbewerking, div. (zware) programma's en af en toe een game. De overige hardware (voeding, videokaart pci express 2.0, kast, geluidskaart) hoeft niet, aangezien deze al in een bestaand systeem zitten.

Alvast bedankt voor de info!

En wat is de rest van je pc dan?

Edit: hier een mogelijkheid. http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[80156]=1&product[277364]=1&product[251552]=1
Intel gaat het niet worden, daar heb je minimaal € 300,- voor nodig wil je beter uitkomen dan dit. Je kunt eventueel nog deze processor upgraden naar een Phenom II X4 965, deze is iets hoger geklokt maar voor de rest exact hetzelfde.
Het is ook makkelijk overclocken met deze dingetjes, de multiplier is unlocked.

Laatst bewerkt:
Er zit een 450W voeding in en de videokaart is een ATI X1600XT. Deze wordt in een later stadium vervangen.

Waar kom je op uit als je uitgaat van een Intel cpu, zowel qua model als prijs?

Wat is er nu sneller AMD of Intel of hangt dat weer af of er veel games of programma's gebruikt worden? Meende gehoord te hebben dat Intel beter was voor programma's en filmbewerking en AMD voor games of is dit al achterhaald?

Met Intel zou je zoiets krijgen: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[80156]=1&product[234730]=1&product[301852]=1

Presteert beter dan de AMD ondanks de lagere kloksnelheid. Het is wel allemaal budget zooi he, het top of the line spul is 2 keer zo duur.

En welk merk er nou beter is, blijft een kwestie van voorkeur. Qua rauwe prestaties is Intel de beste, maar qua bang for the bucks is AMD vaak beter. Maar dat begint volgens mij ook weer te veranderen, de i5'jes van Intel zetten behoorlijke prestaties neer en zo duur zijn ze niet.
Of Intel beter is met videobewerking en AMD met games ligt puur aan de processor die je hebt gekozen en je eigen voorkeur, want ik vind Intel juist weer beter met alles... :P

Laatst bewerkt:
Dank voor je uitleg en adviezen!

Zal het door gaan nemen. Had door het enorme aanbod geen overzicht meer :o

Is goed, succes. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, en laat anders maar weten wat het is geworden :thumb:

Dat zal ik zeker doen. Hou je op de hoogte.:thumb:

Laatst bewerkt:
Ja, dit zou ik sowieso aanpassen.
Het is een socket 775 moederbord, en dat is een uitgerangeerde techniek. Er komen sowieso geen nieuwe processors meer voor uit.
Je bent beter af met een Socket 1156 (dus een Intel i3, i5 en enkele i7 processors).
Eigenlijk kan alleen het werkgeheugen behouden worden.

En dit moederbord is niet slechter of beter dan een P5E. Maar waarom dat? De P5E is ook geen wonderding meer, het is socket 775 en die is oud. Overleden. Begraven.

Edit: sterker nog, die site naait je waar je bij staat. Hetzelfde bedrag vragen voor iets wat slechter presteert...
Ik zou hem/haar aanraden om het lekker bij Azerty, Alternate, 4Launch of iets dergelijks te bestellen. Zijn goede webwinkels waar je ook na het betalen van de factuur terecht kunt.

Laatst bewerkt:
Het zijn allebei S775 sockets, maar je zou dus sowieso voor een 1156 of een 1366 socket gaan. Zou hem aanraden om op een andere site rond te gaan neuzen.

Ik hou je op de hoogte en bij deze weer mijn dank voor je reply!

Met de Intel samenstelling van 300 euro hier ergens boven of de AMD van 240 euro ben je allebei beter uit dan waar hij/zij mee kwam.

Nu ben ik zelf ook aan het denken om een upgrade te doen.

Gebruik nu het volgende:

Processor: Intel Quad Q9450
Mobo: ASUS P5E
Geheugen: OCZ Reaper-X 4096MB 800Mhz DDR2
Grafische kaart: ATI Radeon 3870 X2

Wat zijn je suggesties?

Wat wil je er voor uitgeven? Als je tegen mij zegt 'doe maar wat' kan ik makkelijk een processor van 1000 euro uitkiezen hoor :P

Nee maar ff serieus, een net wat beter upgrade setje zou hierop neerkomen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...301852]=1&product[288016]=1&product[234412]=1
Intel i5 760 met Asus moederbord dat USB3.0 en SATA600 ondersteunt, plus net wat beter werkgeheugen van OCZ. Optioneel nog een videokaart; nVidia GTX460 of AMD HD6850.

Ben idd al cpu's tegengekomen die aardig aan de prijs zijn en dat is meteen ook het probleem. De hardware die ik nu gebruik is net 1 tot 1,5 jaar oud en nu al verouderd. Het is niet te geloven hoe snel dat allemaal gaat qua ontwikkeling. Als ik nu nieuwe hardware aanschaf, dan kan ik het volgend jaar weer vervangen. Toen ik de
HD3870 X2 kocht (toen E 350,-) en de Q9450 (toen E265,-) werd me verteld dat die wel een paar jaar meegingen. Dat heb ik gemerkt als je ziet wat er nu allemaal te koop is, maar het is natuurlijk wel m'n eigen keus en de ontwikkeling staat niet stil.

En als ik ipv 4GB geheugen 6GB geheugen aanschaf, en een I5 of I7, is dit te merken of is het marginaal? Dacht dat de Q9450 nog goed mee kon komen?

Mooie upgrade, maar dan komt er idd ook een andere videokaart in, dus dat zal de prijs flink opvoeren.

Wederom bedankt en hoor graag weer van je!

Ik zou lekker afwachten als ik jou was. Die 3870 en 9450 gaan nog wel even mee hoor. Natuurlijk, het is niet het snelste meer. Maar dat weet ik met mijn E8400 en HD4870 toxic ook allang. Het zit er allemaal net 1,5 jaar in en het is allang verouderd.

Via via heeft hij een E8500 voor een prikkie over kunnen nemen, maar nu is de vraag welk mobo en geheugen aangeschaft kan worden.

Er zijn zoveel 775-sockets mobo's en keuze uit geheugen, dat ik graag advies zou vragen. Geheugen min. 4GB en het mobo hoeft geen aparte functies te hebben.

Alvast bedankt weer!

Het systeem is morgen compleet, want vandaag stuurt Azerty de laatste hardware op.

Het is nu geworden:

Intel Core 2 Duo E8500
ASUS P5QD Turbo
OCZ Platinum 2x2GB
Sapphire Radeon HD5550,512MB DDR5

Heb voor het intern geheugen nog OCZ ReaperX DDR2 800Mhz. 2x2GB liggen.
Welk geheugen is sneller? De ReaperX of de Platinum?

Dat maakt niet uit, je merkt er niets van. Het verschil tussen deze 2 geheugens zal waarschijnlijk bij het overclocken liggen. Dus als je nog geheugen hebt liggen, geen nieuwe bestellen, nergens voor nodig.

Dat maakt niet uit, je merkt er niets van. Het verschil tussen deze 2 geheugens zal waarschijnlijk bij het overclocken liggen. Dus als je nog geheugen hebt liggen, geen nieuwe bestellen, nergens voor nodig.

Hartelijk dank Ronald en natuurlijk ook voor al je aanbevelingen vanaf de 1e post :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan