Upgraden dmv SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sardonis

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
63
Ik zou graag mijn huidige Toshiba satellite c660 upgraden dmv een SSD van 128 GB.

Kan een Sata II hiervoor dienen ?

Ik zou dan ook graag een cleane installatie willen doen van windows 7 maar mijn toetsenbord is voorlopig stuk (wordt nog vervangen).
Momenteel gebruik ik een extern draadloos , kan ik deze onmiddellijk gebruiken tijdens de installatie ?
Kan ik eventueel ook windows 7 op de SSD zetten in een andere laptop en daarna de schijf in de Toshiba zetten ?

Het gaat om volgende laptop maar wel met 8 Gb ram:

http://www.toshiba.be/nl/discontinued-products/satellite-c660-1zu/
 
die laptop heeft plek voor maar 1 HDD je zult dan de harde schijf eruit moeten halen en de SSD erin moeten plaatsen
verder is Sata II te traag voor een SSD het kan wel hoor maar de SSD zal niet zijn volledige snelheid kunnen benutten

het lijkt me niet verstandig om dit te doen met deze laptop
 
SATA2 is niet te traag voor een SSD, je kan er enkel niet de volledige maximale snelheid mee uithalen zoals je al zegt Firest0rm. Het grote voordeel van de SSD's zijn de hoge snelheid op random reads & writes, en daar bottleneckt SATA2 bij lange na niet op!

Sterker nog: ik heb een nog stuk oudere laptop met een Turion x2 erin die zelfs enorm profiteert van de SSD erin!
 
Had dat ook al ergens gelezen. Maar misschien een stomme vraag (hoewel die volgens sommige niet bestaan) : sata 2 of 3 kan perfect samen met ddr 2 of 3 ?
Als ook nog iemand een antwoord heeft op het overzetten van win 7,dan hoor ik het graag.
 
SATA staat los van je werkgeheugen.... SATA kan met DDR1, DDR2, DDR3 en met elke toekomstige DDR die nog uit moet komen.
 
Ja dat kan gewoon. Win 7 zou je eerst moeten deinstaleren op je huidige machine. Windows 7 is de licentie van niet hardware verbonden. Daar in tegen Windows 8 weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Die laatste twee zinnen begrijp ik niet helemaal ? Bedoel je dat je met Win 7 gewoon van hardware kan wisselen en met 8 niet ?
Zo ja , wat als je HD dan stuk gaat na de garantie-periode ?
 
Nee hoor, windows 8 is niet gebonden aan harde schijven, enkel OEM licenties zijn gebonden aan hardware van de pc ;)
 
Heb dus sinds vrijdag de Crucial M4 128 GB SSD geïnstalleerd. Heb een volledig nieuwe installatie gedaan .
Het resultaat is echt verbluffend , het opstarten gaat pijlsnel (max 20 sec.) en je kan er onmiddellijk mee aan de slag.
Het verwonderd mij dus dat er nog niet meer systemen standaard worden uitgerust met dergelijke schijven.
O ja , heb mijn SSD besteld bij Coolblue en was op 1 dag in huis .
 
SSD's zijn duur voor 100 euro heb je net een 120GB schijf bij een HDD heb je voor 100 euro al bijna een 2TB HDD

en laptop fabrikanten willen hun laptops zo goedkoop mogelijk houden
ze zijn er wel maar dan moet je dus in een hoger prijs categorie gaan kijken
 
Wil mijn zoon zijn Hp ook voorzien van dergelijke schijf .
Bij dat model is er zelfs plaats voor een tweede HD , maar hoe weet ik welke kabel ik moet kopen om deze op het MB aan te sluiten ?
 
als het goed is zit die kabel al in de laptop ik zou zeggen maak em open en kijk of die er zit
 
Nee , dat is het hem juist. Slede voor de tweede HD zit er wel in maar geen kabel.
Aan de 1ste zit volgens mij ook een adapter die de 2 Fiches aansluit op 1 Kleintje.
In volgend voorbeeld zie je wat ik bedoel : http://www.allekabels.nl/ata-sata-kabels/1763/1083581/esata-naar-sata-kabel.html
Maar dan voor intern , Kleinere aansluitingen dus.
De aansluiting van de 1ste HD moet je ook van boven op klikken , niet insteken .

Nog even gezocht en gevonden http://www.centralpoint.be/sata-cab...utm_campaign=beslistclick&utm_content=default

Deze is me wel veeeeeel te duur :shocked:

Iemand adresje of link waar deze billijk van prijs zijn ??
 
Laatst bewerkt:
dat is niet de juiste kabel dat is van SATA naar SCSI
en SCSI is verouderd en word niet gebruikt voor SSD's


kun je een foto maken van de drive bay inclusief alle kabeltjes/connectoren die in de laptop drive bay zitten?
 
Laatst bewerkt:
DSC02489.jpgDSC02490.jpg

De rode cirkel is bedoeld voor de tweede HD , bij de gele zit nu de harde schijf.

De zwarte tape is bedoeld om de connector omhoog te trekken om te verwijderen.

Het gaat om volgende laptop : HP Pavilion dv7-6150eb Entertainment Notebook

Productnummer: LZ391EA

Heb mijn SSD al eens omgewisseld en dat werkt zonder problemen.
 
klikerdeklik
je moet dan de SPS-SSD hardware kitt hebben dit kun je het beste via HP support regelen om zeker te zijn dat het de juiste kabel is
die kabels zijn wel duur trouwens...
 
Laatst bewerkt:
:confused: "De webpagina kan niet weergegeven worden"

Maar heb dankzij de naam in je link toch het juiste kunnen vinden , voorlopig wel allemaal ver hier vandaan.

In ieder geval kan ik hier zeker wat mee en wil ik je heel hartelijk danken voor het meedenken en de tips :thumb:
 
das alleen de kabel je hebt ook nog een houder voor de ssd nodig...
tenzij je wilt dat dat ding er los in komt te hangen je hebt dan het risico dat de kabel los schiet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan