Upgraden Game/Multimedia PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacomaat

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum dus het kan zijn dat mijn topic niet aan de gestelde regels voldoet. sorry hiervoor;) Ik heb een jaar geleden een desktop Pctje gekocht voor een aardig prijsje (ik dacht 360 euro) maar zou deze graag willen upgraden. Ik ben namelijk bang dat als ik bijv. MW2 ga spelen op full screen (1920 bij 1200 pixels) mijn Pc dat niet aan kan zonder te laggen. heeft iemand tips om mijn pc up te graden? spec's enzo staan hieronder:

Budget - veel hoger dan 100 euro wil ik eigenlijk niet gaan
Doel - Gamen/Photoshoppen/Video bewerking
Besturingssysteem - Windows 7 Ultimate 32-bit

actuele setup:

processor: AMD athlon 64 X2 dual core 5000+
Kloksnelheid+werkgeheugen: 2,60 GHz 4GB
HDD: 320GB
Videokaart: ASUS EAH3650 Silent Magic, DDR2 (512Mb)
Moederboard: Asus M3A78-EMH HDMI,DDR2 supported, HD 8channel audio,

Gr Jaco:d

Edit:
Ik dacht zelf aan een nieuwe (quad core) processor of een 64-bits besturings systeem??
aangezien ik denk, dat ik via mijn pa z'n werk (onderwijzer) wel een goedkope windows 7 kan krijgen

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor 100 euro kan je niet echt super veel 'upgraden'. Je kan beter wat meer geld opsparen, zodat je een paar goede upgrades kan kopen.

Welkom op Helpmij.nl

Je hebt je op zich wel aan de regels gehouden hoor.Je vraag staat in de goede sectei.Ik heb wel "hey"even veranderd in "hallo".Wel zo netjes als je nieuw op een forum bent.

Wat betreft je vraag:Gaat je met dit budget denk ik niet echt lukken.Stel je wilt een beter videokaart dan denk ik dat ook je voeding aan de beurt komt.

voeding? die heb ik nog op zolder liggen! zal ff kijken wat voor 1 t is! en ja 100 euro is idd erg weinig! heb nou eenmaal niet zoveel geld op het moment. :(
EDIT:
Helaas de voeding die ik nog had was 230watt, daar heb ik dus vrij weeinig aan! al helemaal omdat hier een een 380watt antec voeding inzit (die bij mijn case geleverd werd)
veel ruimte heb ik trouwens ook niet in mijn pc omdat er een gigantisch koelblok in zit. wat raden jullie aan? een jaartje wachten tot ik wat meer geld heb en hem upgraden of misschien wel 2jaar langer wachten en een hele nieuwe pc samenstellen?

Laatst bewerkt:
met 300 watt kom je niet ver al wil je een pittig kaartje er in. En als je een goede nieuwe processor wilt heb je een nieuw moederbord nodig AM3, 1156, 1155

Opzich zit je met je pc wel boven de minimale eisen.Wellicht zou je bij jezelf de eis wat lager kunnen leggen om op hoge resolutie te spelen en hoge instellingen in de game.

Stadsgenoot btw:p

Hmm, ja zou een optie zijn. maar dat leek me zo zonden van mijn scherm kan ik m alleen gebruiken bij photoshoppen en dergelijke. nouja ik ga er maar van uit dat ik met 100 euro gewoon veels te weinig geld heb:P
toch bedankt voor jullie informatie!

Haha idd! waar ergens in Nijmegen woon je?

Off-topic:Neerbosch- oost.

Ik denk dat iedereen wel mee eens zal zijn om wat door te sparen voor een goede upgrade.

haha toeval! ik kom uit Heeseveld!
nou dan spaar ik ff door voor een wat betere upgrade!
Dankje gr Jaco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan