upgraden, intern geheugen zoek

• Onderwerp starter Onderwerp starter oparm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oparm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Hallo,
Ik heb een Packard Bell met een Pentium (R) D CPU 2,8 GHz en met een Mexico
GA-81945PM moederbord geschikt voor 4GB intern geheugen (4 bankjes) Ik heb het interne geheugen ge upgraded van 2GB naar 4GB. Als ik nu bij systeem eigenschappen kijk geef deze aan dat er maar 3,25 GB aan intern geheugen is.
Ik heb alles gekontroleerd zoals BIOS - geheugen snelheid enz. maar ik snap niet waarom eigenschappen geen 4GB aangeeft, de snelheid van de computer lijkt me wel goed. Ik hoop dat je mij kan helpen om dit misterie voor mij op te lossen.

b.v.d. en grt.
oparm

Dat is omdat je een 32 Bits besturingssysteem hebt.
Deze ondersteunt niet meer dan 3.25 GB.
Is dus helemaal normaal dat je niet meer ziet. Wil je meer geheugen kunnen benutten dan moet je een 64 Bits besturingssysteem nemen.

Het moederbord ondersteund 4 GB maar xp zelf gaat niet verder dan 3,25GB en daarom klopt dit dus ook.
Je hebt met deze setup je geheugen maximaal upgedate voor een Windows XP 32 Bit versie

Sorry voor dubbel post was ook al bezig te typen tegelijkertijd met raymond maar dan is het extra duidelijk:P

Is dus helemaal normaal dat je niet meer ziet. Wil je meer geheugen kunnen benutten dan moet je een 64 Bits besturingssysteem nemen.

Dankje voor je antwoord, ben weer wijzer geworden

grt. oparm

Dankjewel voor je antwoord, zo ben ik weer iets wijzer geworden

grt.
oparm

Graag gedaan ! :thumb:

Pas je de status van je vraag nog even aan naar "opgelost" rechts onderaan deze pagina !
Dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan