Upgraden laptop HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Zou graag mijn laptop willen upgraden alleen ik kom er nu achter dat de CPU is vast gesoldeerd op welke manier kan ik anders een laptop upgraden?
Ik heb gelezen door een ander moederbord erin te plaatsen van de dezelfde serie (in mijn geval HP Pavilion 15) kan ik de CPU vervangen, maar zullen mijn andere onderdelen (beeldscherm en toetsenbord) wel weer werken?
Ik zou graag nu een AMD A6 of A10 (ligt eraan wat de prijs en het moederbord zal zijn)

Dit is inmiddels mijn 2e PC geworden en dus vandaar ik eraan wil sleutelen, alleen nu zijn mijn andere vragen:
- Wat voor moederbord moet hebben?
- Moet ik nu ook een andere koeling?
- Hoe zit het met de accu (andere accu ofzo?)
- Waar moet ik nog meer rekening houden?
- Hoe zit het met het werkgeheugen?

een laptop updaten zal niet gaan.
als er al een ander moederbord in kan dan zal daar ook alles op vastzitten.
je vervangt dan alles behalve de behuizing.
Je zult voor een andere laptop moeten gaan als je wilt updaten.

Je hebt inderdaad al gemerkt dat je laptop nauwelijks te upgraden is. Dat heeft eigenlijk verschillende redenen, maar de hoofdreden is wel dat elke laptop speciaal ontworpen wordt voor de bepaalde onderdelen. Dit houdt bijvoorbeeld in dat je de processor (wanneer deze niet vastgesoldeerd zit) ook niet zomaar kan vervangen omdat de koeling dan niet meer toereikend kan zijn. Fabrikanten kiezen er overigens steeds vaker voor om de processor vast te solderen omdat dit voor hun een goedkopere oplossing is ;)

Werkgeheugen kan je vaak nog wel veranderen van een laptop, maar als je nu een A4 processor hebt, durf ik daar het nut van te betwijfelen. Eventueel kan je (mogelijk) de harde schijf nog vervangen voor een SSD. Maar zoals Puppie ook al opgemerkt heeft: je kan gewoon bijna niets doen voordat je het moederbord zou moeten gaan vervangen. Dan loop je tegen het probleem aan dat 1) moederborden voor laptop extreem duur zijn en 2) dat je waarschijnlijk niet eens in de handel gaat vinden waar jij naar op zoek bent.

Hopelijk is dit genoeg info voor je.

Ja super bedankt voor de info, maar wat zou dan duurder zijn een nieuwe laptop voor €500 (met amd A10 CPU) of mijn laptop upgraden naar een A10 CPU

Laatst bewerkt door een moderator:
Een nieuwe laptop zal je waarschijnlijk goedkoper zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan