upgraden, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave.vanderveke

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
Berichten
44
ik heb volgend systeem:
- mobo: Asus A7v8x-x (recente bios, socket A L2: 256kB)
- CPU: AMD athlon xp 1800+ palomino
- geheuge: 256 mb pc2100 ddr sdram

nu zou ik dit willen updaten (cpu en of geheugen)
CPU: ik zou de athlon xp 3000+ steken, anders de sempron 3000+
dat is zowat het hoogste dat op de pagina van asus staat dat op dit mobo kan... (de 3200+ niet want die is @ 400 MHz)

Wat is nu het verschil tussen beide processors... en is de goedkopere 2700 of 2800 athlon of sempron niet bijna evengoed ?

En vooral zal ik het verschil merken met nu? en waar kan ik deze vinden..

Geheugen: ik zou minstens 512 mb willen steken... liefst 1024 als het nog kan voor niet teveel geld...
Nu weet ik niet of ik pc3200 kan steken omdat dit aan 400 MHZ werkt...
Zou dit voor problemen kunnen zorgen in samenwerking met mijn moederbord?
Uit veiligheid zou ik dan pc 2700 steken vermits de nieuwe cpu op 333MHz gaat werken maar dit zou niet meer te krijgen zijn... en als het te krijgen is duurder dan pc3200 zijn???

samengevat:
welke cpu met welk geheugen gaat mij de beste prestatiewinst geven denkende aan prijs kwaliteit... (dacht aan een 150€) En waar kan ik dit alles nog nieuw kopen??Liefst in belgië...of anders webwinkel of niet te ver van antwerpen

Kan iemand me hiermee een beetje helpen?
 
Volgens mij is de Athlon beter dan een Sempron maar weet dit niet zeker.
Zal iemand anders dan ff moeten bevestigen.

over het geheugen. Wil je het reepje wat je nu hebt behouden? dan heeft het geen zin om nieuwe te kopen van pc3200 want het nieuwe geheugen zal dan ook op pc2100 draaien omdat dit de laagste snelheid is die je dan hebt.
Als je de oude er uit haalt en een nieuwe er in zet van 512mb pc3200 dan hoeft dit geen problemen te geven tenzij er duidelijk bij het moederbord staat dat deze het geheugen niet aan kan.

ik zou voor de athlon gaan en 1 of 2 reepjes van 512mb geheugen van een redelijk merk (corsair of kingston of zo). in mijn amd2400 zit een asus a7n8x-x mobo en heb daar 2 reepjes van corsair valueselect 512mb (dus 1024mb) op zitten en dit werkt al een aantal jaartjes zonder problemen.

Als je de pc ook voor gamen gebruikt dan is 1024mb geen overbodige luxe maar anders is 512mb ook voldoende.

ik zou voor de prijzen eens kijken op pricewatch van tweakers.net zodat je een beetje weet hoe duur het gaat worden bij een winkel wat je wel aanstaat.
 
thx

ok zal 1 of 2 latjes van 512 steken en het oude eruit halen...

Dat geheugen kan ik nog wel vinden... maar ik heb al enkele pc winkels aan het bellen geweest en geen enkele kan nog socket A leveren. Weet er iemand een webwinkel waar ik dit eventueel nog kan kopen ? Moet wel kunnnen leveren in belgië. of misschien een winkeltje net over de grens (boven antwerpen)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan