Upgraden Macbook??

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Ik heb mijn MacBook gekocht in 2008 en begin stilaan toch de schrik te krijgen dat hij het één dezer dagen zal begeven.

- Harde schijf kan misschien falen.
(Bereikte 39,866 'power on hours' volgens DriveDX, staat een Warning 'Worst' bij. Heeft een load cycle count van 2.684.625 - staat bij dat typisch tussen 300,000 en 600,000 een gemiddelde HD lifetime is. S.M.A.R.T. check geeft wel nog een OK status aan.)
- Andere hardware kan misschien ook wel de geest geven, pc is immers niet de jongste meer.
(Heb geprobeerd tooltjes te vinden om de hardware te testen. Ram is zogezegd ok, Graphics card etc ook. Kan niet echt iets vinden voor andere hardware onderdelen te controleren.)

Je kan misschien zeggen, alles klint nog redelijk, maar de reden voor mijn paniek is dat de Mac maakt soms erg veel lawaai maakt. En vind niet echt dat dit gezond klinkt.
Heb een kort geluid fragmentje bijgevoegd, (luisteren vanaf 6 seconden: http://vocaroo.com/i/s0BLDEerN5Fy)

Ik heb niet echt veel zin om €2000 euro aan een nieuwe Mac uit te geven. Heb die performance en glitter niet (echt) nodig zolang ik maar niet constant moet hopen dat ik misschien een week werk kwijt kan zijn.

Wat ik zou willen doen is de HD laten vervangen, misschien nog 2GB extra RAM laten steken en dan (hopen?) dat de Mac een tweede adem heeft. Dat is het plan....
Dit is de exacte Mac met specificaties die ik heb: http://www.everymac.com/systems/app...-2.4-aluminum-15-late-2008-unibody-specs.html

Goed plan? Slecht Plan? Bedankt voor de input!

Laatst bewerkt:
dat zijn ook de 2 enigste onderdelen die je kunt vervangen.
Als je handig bent kun je dat zelf doen.
Let wel op dat als je een hd koopt dat dit wel een dunne 2,5 inch disk is.
Heb je ergens een externe harddrive zet dan daar met time machine een backup van de harddisk op die je nu in de macbook hebt zitten.
Dat doe ik elke dag dus nooit veel werk kwijt als het mis zou gaan.

Ik heb niet echt veel zin om €2000 euro aan een nieuwe Mac uit te geven. Heb die performance en glitter niet (echt) nodig zolang ik maar niet constant moet hopen dat ik misschien een week werk kwijt kan zijn.

Losstaand van je hardware vraag mag ik aannemen dat je Backups maakt ? Als je tijdig een Backup maakt na je gedane werk kan je in ieder geval nooit een week werk kwijt zijn. Is sowieso altijd verstandig te doen want je weet nooit wanneer de hardware het begeeft al heb je geen signalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan