Upgraden mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papianus

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Kennelijk is mijn grafische kaart dus stuk (zie mijn vraag van gisteren) en zal dus een nieuwe moeten kopen. Nu wilde ik toch upgraden... dus wil maar meteen kijken of iemand mij kan vertellen of mijn wensen ook mogelijk zijn.

Op dit moment heb ik de volgende pc:
Mobo: MSI 915p combo
Processor: pentium 4 2,8 ghz 512/800bus lga775
Intern geheugen: KINGSTON KVR533D2N4/1G, 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4
HDD: maxtor diamond max 250gb ata
en... een kapotte geforce 6600GT 256mb

Ik heb enkele weken terug vista geïnstalleerd, maar de pc reageert erg traag (CPU meter van windows slaat bij bijna elke muisbeweging uit naar 100%), in het (opstart)register staat bijna niets dus.Het leek mij daarom nodig om e.e.a. te vervangen dus:

- Processor: intel 672 P4 3,8 ghz (volgens msi moet deze kunnen)
- Intern geheugen: uitbreiding met een tweede gelijksoortig blakje (KVR533D2N4/1G)
- Grafische kaart: geforce 8600 GT /512mb (heb een tijdje lopen zoeken op internet en begrijp dat dit wel een aardig goed en up to date kaartje is voor een schappelijke prijs).

Mijn vragen:
- past dit allemaal in het systeem?
- krijg ik hiermee vista draaiend met een redelijke snelheid?:shocked:

Ik zou beginnen met een andere grafische kaart en extra geheugen en die nieuwe processor nog even achterwege laten.

Kijk eerst maar eens of dat niet voldoende is.

EDIT:
En voor de prijs van die P4 672 3.8Ghz koop je ook een hele nieuwe computer!!!

Laatst bewerkt:
JA.. weet dat die processor duur is, maar kan deze voor een € 140,- op de kop tikken, dus dacht da´s niet gek.

Zo.... 8600 gt erin, 1 gb extra en de p4 3,8 ghz... en loopt als een trein :thumb:. Vista is nog wel vrij traag (volgens mij ligt dat aan vista zelf???).

Dacht ... dan ga ik ook even schoon schip maken, HDD even formateren... alle troep eraf en opnieuw installeren. Omdat vista een upgrade is dus eerst xp installeren... opstarten van schijf... formateren en installeren. Maar... nadat de bestanden zijn gekopieerd en geínstalleerd wordt de pc opnieuw opgestart... normaal gesproken om verder te gaan met de installatie, maar start nu weer direct op vanaf de schijf waardoor de installatie weer opnieuw begint. CD eruit halen helpt niet, want dan doet ie helemaal niet meer....

nu dus paniek... want ik krijg dus geen windows geínstalleerd. HELLUPPP!!!:confused:

JA.. weet dat die processor duur is, maar kan deze voor een € 140,- op de kop tikken, dus dacht da´s niet gek.

Als je dat echt gedaan hebt, ben je behoorlijk dom bezig geweest. Die dingen worden al lang niet meer gemaakt en zijn een uitlopend product, daarom ligt de prijs zo hoog.

Je had VEEL beter een Intel Core 2 Duo E6550 ofzo kunnen halen voor die 140 euro, die is namelijk VEEL en VEEL sneller dan die Pentium 4 van jou.

Zo.... 8600 gt erin, 1 gb extra en de p4 3,8 ghz... en loopt als een trein :thumb:. Vista is nog wel vrij traag (volgens mij ligt dat aan vista zelf???).

Nee dat ligt niet aan Vista, dat ligt aan 1 gb geheugen. Ben het Mrmusic eens, geheugen erbij 8600 erin en het draait prima

Ron

Ja... had natuurlijk een Intel Core 2 Duo E6550 kunnen kopen... en dan weer op marktplaats kunnen zetten omdat het moederbord deze niet ondersteund (http://global.msi.com.tw/index.php?...od_no=154&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=#menu) :thumb:

Maar weet ook iemand hoe het kan dat ik windows niet geïnstalleerd krijg en dat deze weer öpnieuw opstart? Ligt dat aan mij HDD of heeft dat met iets anders te maken? Want zolang dat niet lukt heb ik zowiezo niets aan mijn geheugen pocessor of wat dan ook :D

Ja... had natuurlijk een Intel Core 2 Duo E6550 kunnen kopen... en dan weer op marktplaats kunnen zetten omdat het moederbord deze niet ondersteund (http://global.msi.com.tw/index.php?...od_no=154&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=#menu) :thumb:

Maar weet ook iemand hoe het kan dat ik windows niet geïnstalleerd krijg en dat deze weer öpnieuw opstart? Ligt dat aan mij HDD of heeft dat met iets anders te maken? Want zolang dat niet lukt heb ik zowiezo niets aan mijn geheugen pocessor of wat dan ook :D

Dan koop je voor 60 euro er een moederbord bij die dat wél doet, want dit is money down the drain.

Je tweede punt: lijkt erop dat je HD niet gevonden wordt. Is deze goed aangesloten en wordt hij herkend in de bios?

De HD wordt herkend in de bios, dus vandaar dat het ook vreemd is. Ik heb de bios gereset. Ook dit helpt niet. Nog weer geprobeerd windows te installeren, wederom zonder succes, maar het probleem wordt nog erger. Eerst startte de PC op, zeg maar dat DOS gebeuren voordat windows-cd opstart, maar kreeg alleen nog maar een zwart scherm met een knipperend streepje. Nu is de situatie dat ik behalve het openingsscherm van MSI meteen het zwarte scherm krijg en dus niet meer de gegevens omtrent de pc. Krijg nu dus helemaal niets meer voor elkaar. Kom zelfs niet in de bios, tenzij ik de boel weer flash. :evil:GROTE CRISIS! :mad:Volgens mij werkt er iets niet zoals het hoort (kapot moederbord? virus?). Hebben jullie suggesties en vooral een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan