Kennelijk is mijn grafische kaart dus stuk (zie mijn vraag van gisteren) en zal dus een nieuwe moeten kopen. Nu wilde ik toch upgraden... dus wil maar meteen kijken of iemand mij kan vertellen of mijn wensen ook mogelijk zijn.
Op dit moment heb ik de volgende pc:
Mobo: MSI 915p combo
Processor: pentium 4 2,8 ghz 512/800bus lga775
Intern geheugen: KINGSTON KVR533D2N4/1G, 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4
HDD: maxtor diamond max 250gb ata
en... een kapotte geforce 6600GT 256mb
Ik heb enkele weken terug vista geïnstalleerd, maar de pc reageert erg traag (CPU meter van windows slaat bij bijna elke muisbeweging uit naar 100%), in het (opstart)register staat bijna niets dus.Het leek mij daarom nodig om e.e.a. te vervangen dus:
- Processor: intel 672 P4 3,8 ghz (volgens msi moet deze kunnen)
- Intern geheugen: uitbreiding met een tweede gelijksoortig blakje (KVR533D2N4/1G)
- Grafische kaart: geforce 8600 GT /512mb (heb een tijdje lopen zoeken op internet en begrijp dat dit wel een aardig goed en up to date kaartje is voor een schappelijke prijs).
Mijn vragen:
- past dit allemaal in het systeem?
- krijg ik hiermee vista draaiend met een redelijke snelheid?:shocked:
Op dit moment heb ik de volgende pc:
Mobo: MSI 915p combo
Processor: pentium 4 2,8 ghz 512/800bus lga775
Intern geheugen: KINGSTON KVR533D2N4/1G, 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4
HDD: maxtor diamond max 250gb ata
en... een kapotte geforce 6600GT 256mb
Ik heb enkele weken terug vista geïnstalleerd, maar de pc reageert erg traag (CPU meter van windows slaat bij bijna elke muisbeweging uit naar 100%), in het (opstart)register staat bijna niets dus.Het leek mij daarom nodig om e.e.a. te vervangen dus:
- Processor: intel 672 P4 3,8 ghz (volgens msi moet deze kunnen)
- Intern geheugen: uitbreiding met een tweede gelijksoortig blakje (KVR533D2N4/1G)
- Grafische kaart: geforce 8600 GT /512mb (heb een tijdje lopen zoeken op internet en begrijp dat dit wel een aardig goed en up to date kaartje is voor een schappelijke prijs).
Mijn vragen:
- past dit allemaal in het systeem?
- krijg ik hiermee vista draaiend met een redelijke snelheid?:shocked: