Upgraden naar XP ja of nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud59

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Beste mensen, ik heb een win 98 systeem dat nogal instabiel is, en omdat ik hoor dat XP juist zo stabiel is, overweeg ik mijn systeem (Pentium 3, 450 Mhz) up te graden. Om van al het gedonder af te zijn.

In feite een heel principiele vraag: Doen of niet doen?
Ik wil dus gewoon weten of jullie vinden dat het de moeite waard is om over te stappen van Win98 naar XP.

groeten,
Ruud

Als je in 98 opgestart bent doe de XP cd er eens in en kijk of hardware en software xp bestendig zijn.

Mocht dat allemaal goed zijn dan zou ik voor een schone installatie gaan

Hangt een beetje af van de hoeveelheid intern geheugen wat je hebt, moet toch wel minimaal 128 Mb zijn maar het liefst 256Mb.

Mvg Sigma

Ik heb al begrepen dat 512 mb RAM zeer aan te bevelen is. Maar vinden jullie dat WinXP de moeite waard is om over te stappen?

Ik heb ooit Win XP op een PII 333 Mhz met 256 MB geheugen gehad en dat draaide prima.

Maar zou eerst eens de oplossing van Mario proberen.

Ja, maar in dat stadium ben ik nog niet. Heb helemaal geen XP cd. Bovendien, heb weinig zin om zelf aan die klus te gaan staan. Wil dat liever uitbesteden. Nieuwe harde schijf erin, meer RAM en dan XP.

Maar ik begrijp dat jullie allemaal al het stadium voorbij zijn van wel of niet naar XP. Jammer. Had gehoopt keiharde voor- en nadelen te krijgen.

Nadelen: van software heb je toch meestal de nieuwere versies nodig. Oude spelletjes willen nog wel eens moeilijk doen

Voordeel: Veel stabieler

Ik zou idd overgaan op XP

ik ben zelfs overgestapt naar win xp met 700MHTZ en 65 Ram, nou geloof het of niet, die chrashte nooooit.
Hij ging wel heeeeeel traag
maar ja
ik heb m intusse al geupdate en nu gaat alles perfect.
ik raad je het alleszinds aan!

Geplaatst door ruud59
Beste mensen, ik heb een win 98 systeem dat nogal instabiel is, en omdat ik hoor dat XP juist zo stabiel is, overweeg ik mijn systeem (Pentium 3, 450 Mhz) up te graden. Om van al het gedonder af te zijn.

In feite een heel principiele vraag: Doen of niet doen?
Ik wil dus gewoon weten of jullie vinden dat het de moeite waard is om over te stappen van Win98 naar XP.

groeten,
Ruud

XP is in bepaalde opzichten beslist een vooruitgang t.o.v. Win98. Toch klopt je redenering niet. Win98 is namelijk helemaal geen instabiel besturingssysteem, integendeel. Je kan beter nagaan waarom je met Win98 problemen hebt.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan