Upgraden / Nieuwe kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno890

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
337
Hallo behulpzame mensen.

Ik heb dus op dit moment de volgende computer:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz
4.1 GB RAM
Microsoft Windows 7 Ultimate Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
ATI Radeon HD 4300/4500 Series

Ik kan veel nieuwe spellen niet aan en dan vooral door mijn video kaart.
Ik wil deze wel upgraden maar dan moet ik ook mijn power supply upgraden (250W).
Is dit het wel waard voor de aankomende games of kan ik net zo goed meteen een nieuwe PC kopen?

Mvg Menno.
 
als de cpu niet meer voldoet kan je inderdaad beter een nieuwe kopen vooral omdat de voeding niet kan hergebruikt worden de case , hdd en dvd station ken je eventueel hergebruiken
 
een core 2 quad 2.5 ghz zou volgensmij nog gewoon redelijk kunnen gamen (niet dayz maar andere games minder cpu intensive)
nou vraag ik me alleen af of je een PCI-e slot op je mobo hebt anders kun je net zo goed meteen alles vervangen
en zijn je ram balkjes ddr3? of ddr2? anders prik je er gewoon 8 gb in is genoeg om te gamen (ik vind 4.1gb een raar aantal weet je zeker dat het geen 4 gb is?)
en wat is je budget?
 
Het os 4096MB RAM en dit heeft de TS afgerond naar 4.1GB.
Het is dus gewoon 4GB.
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
nou vraag ik me alleen af of je een PCI-e slot op je mobo hebt anders kun je net zo goed meteen alles vervangen
Hoe kan ik dit zien?
en zijn je ram balkjes ddr3? of ddr2? anders prik je er gewoon 8 gb in is genoeg om te gamen (ik vind 4.1gb een raar aantal weet je zeker dat het geen 4 gb is?)
Ik heb geen idee of het ddr3 of 2 is en ook geen idee hoe ik hier achter moet komen. (Het is 4,0 ja ik weet ook niet hoe ik aan 4,1 kom)
 
Ik heb het even gedownload en opgeslagen als .txt en ik zag het zelf al: DDR2.
Code:
Overzicht
		Besturingssysteem 
			Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
		Processor 
			Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2.50GHz	54 °C
			Yorkfield 45nm Technologie
		RAM
			4,00 GB Single-Kanaal DDR2 @ 1215MHz (6-5-5-17)
		Moederbord 
			ACER MCP73PV (SOCKET775 M/B)	48 °C
		Grafisch
			PLE2208HDS (1920x1080@60Hz)
			ATI Radeon HD 4300/4500 Series (Sapphire/PCPartner)
		Harde schijven
			699GB Seagate ST375052 8AS SCSI Disk Device (RAID)
		Optische schijven 
			HL-DT-ST DVDRAM GH40F SCSI CdRom Device
			DTSOFT Virtual CdRom Device
		Geluid
			Realtek High Definition Audio
Besturingssysteem 
	Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
	Computertype: Desktop
 
ddr 2 dus denk dat je beter aan een hele nieuwe pc kunt beginnen
niet alleen voor het feit dat je mobo geen ddr3 heeft maar om meerdere redenen bij elkaar namelijk
-processor redelijk maar kan zeker een upgrade gebruiken
-socket 775 dus zeker ander mobo en processor processor met socket 1155
-ddr2 ram de minder snelle versie
-acer moederborden zijn niet bepaald van goede kwaliteit

en als het moederbord/processor te oud is wordt het al snel een nieuw systeem anders gaat alles elkaar bottlenecken
dus ik denk dat je niet met een simpele upgrade ermee weg gaat komen, wij kunnen je natuurlijk wel helpen we hebben alleen wel een budget nodig wat je er maximaal aan uit zou willen geven. Dan kunnen wij een mooie setup voor je maken

EDIT: nog 1 vraag was dit een merk pc? zoals een acer aangezien je mobo.
en ik kan al zo zien dat je geen PCI-e hebt, dat hebben 4000-5000 series niet nodig.
je kunt wel je HDD en optical drive houden eventueel
 
Laatst bewerkt:
Ja oke snap ik.

Maar hoe ga ik een PC kopen en daar dan de harddrive, DVD/CD reader en case voor gebruiken want een custom PC zelf maken met de onderdelen gaat hem echt niet worden.
Dan kan ik beter al een samengestelde helemaal nieuwe PC kopen :\
 
de core 2 quad Q8300 is sterk zat om iedere game ook Dayz te draaien klikerdeklik (arma II is het standaard spel en Dayz is een mod daarop en is vrijwel even zwaar)
je zit er dus dik boven

die cpu kan nog prima een HD7850 ondersteunen zonder een bottleneck

nieuwe pc kopen hoeft dus nog niet

maar over een jaar of 2 zal dat wel anders zijn

die cpu kun je trouwens nog prima OC'en naar 3.4Ghz met het juiste geheugen
 
Laatst bewerkt:
Wat zou jij doen in mijn situatie??

Bedankt voor alle reacties btw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pc kan het nog een jaar of twee vol houden

een gemiddelde videokaart gaat normaal 3 jaar mee
dus nog 1 gpu upgrade zou geen verkeerde keuzen zijn

wil je echter ultra settings etc dan zul je nu al voor een volledige nieuwe pc moeten gaan

als je geld wild besparen dan is alleen een gpu upgrade geen slechte optie
 
Voor gamen is de GPU (videokaart) het belangrijkst. Deze laad alles en des te betere GPU je hebt, des te meer FPS (frames per second) je zal krijgen.

Dit zal inhouden dat je een nieuwe videokaart moet kopen en hem moet vervangen in je huidige pc, waardoor je de spellen weer snel en zonder lag kan spelen.
 
maar als ik mijn video kaart wil updaten dan heb ik ook een nieuwe power supply nodig heb.
Welke moet ik dan kiezen er zijn zoveel verschillende video kaarten en power supplies.
 
Bedankt voor alle reacties
Kan ik op die MSI ook nieuwe games spelen zoals Arma 3 en BF4 (Hoeft niet up ultimate settings maar normal zou toch wel fijn zijn)
 
met de club3D kan dat zeker weten maar ik ben niet zeker over de MSI bf3 kan hij op ultra aan dus ik denk ook bf4 aangezien er niet veel verschil tussen zit
arma 3 is erg cpu intensive en de cpu zal eerder de bottleneck maken dan je gpu
maar met een 7870XT zit je zeker goed in ieder geval
 
Ik zag net op youtube iemand die met de MSI BF3 aan het spelen was :p
Maar is het lastig om een video kaart te vervangen?
 
nee ik denk dat de videokaart nog het makkelijkste te vervangen is (op ram na)
gewoon voeding kabeltje los 2 schroefjes los draaien en hem uit het PCI-e slot halen easy as that :d
je moet natuurlijk wel de goede drivers installeren maar dat is een kwestie van CD'tje erin plaatsen en starten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan