Upgraden: nieuwe processor en meer werkgeheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterveldhuis

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2004
Hoi,
Ik wil me computer 'upgraden'
Ik heb op dit moment 2x128mb SDRAM en nog 2 vrije slotbanks over. Is het verstandig om nog 2x128mb erbij te kopen of maakt dat niet zeveel uit? Kan ik ook 1x 256 mb SDRAM erbij kopen? (zie onderaan gegevens computer)

Is het ook mogelijk mijn bestaande processor te vervangen voor een betere? Zo ja is dit redelijk eenvoudig? Of wordt mijn computer niet zoveel sneller hiervan, omdat mijn moederbord niet sneller is?
(zie onderaan gegevens computer)

Moederbord:
naam: Jetway VB9(N)
ID: 693-569-ITE8661
moederbord Chipset: VIA VT82C693A Apollo Pro 133
Bus Clock: 66 megahertz
BIOS: Award Software International. Inc 4.51 PG

Processor:
Intel Celeron 700 megahertz
32 kilobyte primary memory cache
128 kilobyte secondary memory cache

OS.
Windows XP sp1

ligt er helemaal aan wat je met je pc doet/wil gaan doen.
er zijn ook leuke upgrade setjes te koop bijv.
in het boekje bij je mobo staat tot hoeveel ie aankan.

Bedankt voor je reactie
Wat ik met de computer wil doen:
internetten , muziek afspelen (mp3 ) spellen spelen(nieuwe)
Helaas heb ik geen boekjes bij me comp(2e hands)
Waar bestaan die upgrade setjes uit?
gr

Geplaatst door pieterveldhuis
internetten , muziek afspelen (mp3 ) spellen spelen(nieuwe)

Voor internetten en mp3's afspelen is je huidige PC krachtig genoeg. Voor de nieuwste games absoluut niet.

Processors voor dat bordje zijn er nog wel, maar in verhouding ben je veel geld kwijt en moet je ook nog eens veel mazzel hebben, Slot1 processor sneller dan 700Mhz zijn schaars. De socketprocessors zijn er wel, maar de echte snelle processors (Pentium III tualatin) werken niet op dat bord, je moet echt de oudere Pentium III (coppermine) hebben.

Ik zou er niet teveel geld aan spenderen en inderdaad op zoek gaan naar een leuk PIV upgradesetje. Moederbord, processor (eventueel weer Celeron) en geheugen worden voor niet al te gek veel geld aangeboden.

Later kun je eventueel je VGA-kaart upgraden.

Tiborv bedankt voor je reactie.
In jouw reactie schrijf dat ik opzoek moet gaan naar een PIV upgradesetje.
Wat is dat?
gr,

Dat is een leuk setje, moet alleen DDR geheugen bij gekocht worden, je huidig geheugen kun je niet overzetten.

een PIV = Pentium IV (4)

Geplaatst door Tiborv
Moederbord, processor (eventueel weer Celeron) en geheugen worden voor niet al te gek veel geld aangeboden.

Later kun je eventueel je VGA-kaart upgraden.

Geheugen voor niet al te veel geld? Ik vin persoonlijk dat pieterveldhuis zeker mag rekenen op meer dan 250€ voor zijn upgrade. Vooral nu de dollar gestegen is is in vergelijking met 2 weken geleden.

Korte opsomming:
CPU Intel P4 - 2.80E Ghz 800FSB boxed version Prescott - 180€
DDR PC333 512mb Corsair - 125€
ASUS P4 P800S - FSB800 - 82€
ASUS ATI 9600SE 128Mb AGP 8x - 85€

En dan mss nog een nieuwe voeding doordat sommige oude voedingen dees niet kunnen trekken.

Mja, je noemt ook wel wat op. Een asusbord terwijl er goedkopere bordjes zijn die zeker zullen voldoen (Asrock b.v. ook van Asus) Relatief duur Corsair geheugen. Direct een PIV 2.8/800 terwijl je voor minder een processor hebt (ook Pentium) die voor de meeste spelletjes meer dan genoeg vermogen heeft.

Je kan natuurlijk een pentium met lagere kloksnelheid nemen maar je moet je dan wel indachtig zijn dat wanneer je nu een goed systeempje koopt dat je dan na 2 jaar terug geen kosten moet doen. Want zoals pieterveldluis zegt wil hij NIEUWE spelletjes spelen en met dit set zit je zeker voor twee jaar goed.

Heb zelf ook niet zo een setup ik doe het met 2.6Gh en dat gaat ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan