Upgraden of doorsparen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Referer

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2005
Hallo!

Ik heb paar jaren geleden een systeem laten samenstellen. Dit systeem begint nu langzamerhand achterop te geraken wat betreft prestaties met spellen.

Mijn huidig systeem is:

Moederbord: Asus P5Q-PRO
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 (overclocked naar 3.6Ghz)
Geheugen: 4GB DDR2
Videokaart: ATI Radeon HD 4870
Harddrive: Western Digital WD6400AAKS 640GB
Voeding: Antec Earthwatts 650W
Case: Antec Threehundred

Nu is mijn vraag of ik beter af ben om een upgradekit te kopen, of om door te sparen voor een compleet nieuw systeem. Budget op dit moment is ongeveer 500 euro.

Alvast hartelijk bedankt!

Ja, ik weet niet wat het probleem zou kunnen zijn. Waarschijnlijk ligt het grotendeels aan de hoeveelheid RAM. Als je nog 2 sloten over hebt, wil ik je best wel 2x2GB toesturen voor een schappelijke prijs (komen uit een oud moederbord). Je processor is natuurlijk ook de snelste niet meer, maar je zou kunnen beginnen met RAM erbij. Ik ben namelijk bang dat er geen andere (Betere) processor te vinden is voor dit moederbord.

Er is geen probleem, ik wil gewoon betere prestaties met games ;) Het systeem is ook al weer wat ouder, dus ik wil óf gaan upgraden, of doorsparen voor een compleet nieuw systeem.

Ik bedoelde eigenlijk de bottleneck ;). Je zou de processor kunnen verwisselen met een C2Q Q8300. Volgens PassMark zou dat toch wel wat moeten schelen: 2224 tegenover 3651 punten.

Ja ok, maar mijn doel is toch meer om spellen als TES: Skyrim optimaal te kunnen spelen. Dat gaat geloof ik niet met mijn huidig systeem + eventuele nieuwe processor. Ik denk dat ik toch wel flink wat nieuwere hardware moet aanschaffen?

Met 4GB meer geheugen en die Q8300 zouden toch wel een hoop moeten doen. Ik speel zelf Skyrim op max. met een Phenom II 925 (score 3436), 8GB RAM en een 4850 :). Zou bij jou ook moeten lukken dan, of niet?

Dat zou goed kunnen, op dit moment loopt alles perfect op medium, maar toen de kamertemperatuur afgelopen week wat hoger was door de warmte buiten, kreeg ik artifacts in beeld terwijl de airflow goed is e.d. De graka heb ik niet overclocked.

Over een tijd komt GTA 5 uit, aangezien de specificaties nog niet bekend zijn (naar mijn weten), wil ik ook voorbereid zijn op zo'n games. Dan lijkt het me dat ik toch wel wat nieuwe dingen nodig heb?

Hoi,

In verband met de warmte de koeler van de videokaart goed stofvrij?

Ja, paar weken geleden nog stofvrij gemaakt, hele kast trouwens.

Ik weet het: voor 31 maart 2012 komt GTA V uit, waarschijnlijk nog voor 31 oktober :shocked:
R* had beloofd dat V niet veel zwaarder zou zijn dan IV, mede i.v.m. de consolegebruikers, aangezien die bij IV al bijna op hun maximum draaiden.

Die eerste upgrade kit heb je niet nodig, beetje overkill om een i7 te nemen als je wilt gamen.
Als duurste kit kom je dan uit op http://www.alternate.nl/html/produc...A-Z77X-D3H-i5-3570K-8GB/1007803/?tk=7&lk=4145 en deze is echt al heel erg goed.
Die tweede upgrade kit is natuurlijk ook wel voldoende, maar het ligt er ook aan hoeveel geld je wilt gaan uitgeven.

En voor de grafische kaart is het eigenlijk ook meer de vraag hoeveel budget je ervoor wilt vrijmaken.

Ik ben het met Viperr eens: de eerste set is veel te veel om IV te kunnen spelen. Met setje 2 kom je al een stuk dichter in de buurt. En als je op een normale (HD, niet Full HD) resolutie speelt, heb je aan die 4870 nog genoeg voor GTA IV. Het probleem is namelijk je processor en niet je videokaart.
En persoonlijk zou ik gaan voor AMD, maar dat is je eigen smaak ;)

Ligt natuurlijk aan het budget voor de videokaart, AMD heeft de beste kaarten voor het goedkopere segment, maar in het echte highend segment ligt mijn voorkeur toch bij een nvidia kaart. Maar het is natuurlijk ook een beetje de vraag of je uberhaupt moet kiezen voor een videokaart upgrade en zo ja hoeveel geld er vrij kan worden gemaakt hiervoor

@Viperr: eigenlijk doelde ik op het upgrade-setje: ik ben eigenlijk meer een fan van AMD om de prijs/kwaliteit verhouding :). Maar over de videokaarten: Ati is even goed als nVidea, alleen de prijs verschilt. Als je een 7990 vergelijkt met een gtx580 (zelfde prijsrange), dan is de 7990 toch beter: klik

Ik heb GTA IV op mijn PC, maar wanneer ik de hoogste graphics wil selecteren, geef het spel aan dat ik te weinig grafisch geheugen heb of iets dergelijks.

Met die kit van Viperr, zou mij budget voor een grafische kaart rond de 200-250 euro liggen. :)

Waardeer jullie moeite erg :)

Ah, je hebt dan waarschijnlijk een 512mb versie. Ik snap het probleem. Maar dat zou moeten zijn op te lossen door alle patches te installeren. Daarna zou hij daar niet meer over zeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan