Upgraden of niet upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Immow

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Hoi alle,

Dit is mijn systeem:

• Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan
  • OCZ DDR2 PC6400 4096MB KIT, Reaper HPC, 2x2GB, Heat Pipe, (CL4-4-4-15)
  • XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz
  • Antec Sonata III Miditower, Zwart m/500W voeding
  • 3x Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM
  • ASUS P5Q Deluxe, P45, Socket-775 DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

Mijn hoofdscherm heeft een resolutie van 1920 x 1200, ik merk dat sommige games haperen tijdens spelen.

Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe GFX aan te schaffen, maar ik weet niet of deze vuistregel van pas komt: een kettings is zo sterk als de zwakste schakel. Is het dan niet zo dat de rest van mijn computer onderdelen te traag zijn als ik b.v. een zware videokaart aanschaf?

Wat raden jullie mij aan om te doen?

IK upgrade niet super graag,
maar ik heb opgemerkt dat je schermresolutie vrij groot is.
Bij sommige games kan je de resolutie in game aanpassen.
Zo heb je eventueel kans op minder haperingen.

IK upgrade niet super graag,
maar ik heb opgemerkt dat je schermresolutie vrij groot is.
Bij sommige games kan je de resolutie in game aanpassen.
Zo heb je eventueel kans op minder haperingen.

Ja dat klopt, maar dan kom ik mijn scherm resolutie niet ten goede en zien games er minder scherp uit, het probleem is valt er nog wat te upgraden of moet ik me hele systeem vervangen?

Een computer is inderdaad zo sterk als het zwakste component. Echter vermoed ik dat dat op dit moment nog je videokaart is, al scheelt het niet veel met je CPU denk ik. Voor exactere adviezen zul je helaas nog even moeten wachten, ik heb me de laatste jaren niet echt meer met hardware beziggehouden ;)

Een computer is inderdaad zo sterk als het zwakste component. Echter vermoed ik dat dat op dit moment nog je videokaart is, al scheelt het niet veel met je CPU denk ik. Voor exactere adviezen zul je helaas nog even moeten wachten, ik heb me de laatste jaren niet echt meer met hardware beziggehouden ;)

Ja, ik ben ook totaal niet op de hoogte van hardware, de een zegt weer SLI/crossfire de ander zegt nee dan kun je beter nieuwe betere videokaart kopen omdat niet alles games dat ondersteunen.

je kan voor een upgrade gaan

inplaats van een core 2 dual een core 2 quad nemen

Intel Quad Core Q9505
deze is wel prijzig maar is zeker een stuk beter dan wat jij nu hebt dit ding kost ongeveer 180/200 euro

en dan nog een nieuwe video kaart erbij
een ATI HD 5770 kost ongeveer 120 euro
je kunt ook voor een ATI HD 5870 gaan maar die is erg duur aan het worden en de productie van deze kaart is erg laag

je voeding kan dit aan en het past in je computer kast

voor de rest is alles nog goed
nieuwe videokaart en een nieuwe processor

let even op die kast die jij hebt is bedoelt om alles erg still te houden dus hitte kan een probleem worden met nieuwe kaarten omdat hij erg dicht is en geen goede lucht stroom heeft

Laatst bewerkt:
je kan voor een upgrade gaan

inplaats van een core 2 dual een core 2 quad nemen

Intel Quad Core Q9505
deze is wel prijzig maar is zeker een stuk beter dan wat jij nu hebt dit ding kost ongeveer 180/200 euro

en dan nog een nieuwe video kaart erbij
een ATI HD 5770 kost ongeveer 120 euro
je kunt ook voor een ATI HD 5870 gaan maar die is erg duur aan het worden en de productie van deze kaart is erg laag

je voeding kan dit aan en het past in je computer kast

voor de rest is alles nog goed
nieuwe videokaart en een nieuwe processor

let even op die kast die jij hebt is bedoelt om alles erg still te houden dus hitte kan een probleem worden met nieuwe kaarten omdat hij erg dicht is en geen goede lucht stroom heeft

Ja ik ben het helemaal met u eens, ik denk dat ik nog even wacht voordat ik upgrade zodra diablo 3 uit komt, ik denk dat ik starcraft 2 nog wel kan draaien op deze machine :)

Maar mocht ik me koop kriebels niet kunnen bedwingen dan ga ik zeker u advies opvolgen. Misschien wachten tot de jaarwisseling, hopelijk dalen dan de producten in prijs.

Ja ik ben het helemaal met u eens, ik denk dat ik nog even wacht voordat ik upgrade zodra diablo 3 uit komt, ik denk dat ik starcraft 2 nog wel kan draaien op deze machine :)

Maar mocht ik me koop kriebels niet kunnen bedwingen dan ga ik zeker u advies opvolgen. Misschien wachten tot de jaarwisseling, hopelijk dalen dan de producten in prijs.

jah heb zojuist gekeken die videokaart die ik je aanraden past dus NIET in jouw kast dus ga voor de wat kleinere videokaarten!!!
zoals de ATI HD 5750

jah heb zojuist gekeken die videokaart die ik je aanraden past dus NIET in jouw kast dus ga voor de wat kleinere videokaarten!!!
zoals de ATI HD 5750

LOL, zo van: bevestig nu het moederbord aan de videokaart.....

Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan