upgraden of niet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo

Ik heb een nu inmiddels 4 jaar oude dell dimension 8250 staan.Opzich heb ik verder nooit echt problemen gehad met deze comp , alleen krijg ik het idee dat ie het de laatste tijd met bepaalde zaken (films, spellen , programma's) het toch wel een beetje moeilijk krijgt heb dan al een beetje zitten kijken wat er mogelijk is en of het de moeite waard is om mijn pc te upgraden zeg maar .Nu ben ik niet helemaal thuis in de computers dus weet ik eigenlijk niet wat de mogelijk heden precies zijn ik weet wel dat een dell comp nogal moeilijk te upgaden is ....

Maar nu is mijn vraag heeft er iemand misschien advies over wat ik wel of niet zou kunnen upgraden (b.v processor,videokaart ??) en wat daarin mogelijk is .... of dat het misschien beter en/of goedkoper is om even te wachten en een heel nieuw systeem aan te schaffen ...

OS Name Windows XP Home
OS Platform NT Platform
OS Version Version 5.1 (Build 2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
OS Type Workstation
Kernel Type Uniprocessor Free
Service Pack Service Pack 2

Model Intel Pentium 4 (0.13 µm)
Type Primary Processor
Vendor Intel Corporation
Family Intel P4 Family
Hardcoded Name Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Frequency 2386 MHz

Memory Array Handle $1000
Memory Error Info Handle $FFFF
Total Width 0 Bits
Data Width 16 Bits
Memory Size 0 MB
Form Factor RIMM
Device Set Not part of a set
Device Locator RIMM4
Memory Type RDRAM
Type Detail RAMBUS
Memory Speed 533 MHz

BIOS Vendor Dell Computer Corporation
BIOS Version A04
BIOS Date 04/22/2003
Starting Address $F000
ROM Size 524,288 Bytes (512 KB)

Hoop dat deze gegevens voldoende zijn .....
Alvast bedankt !!

Als ik het zo even snel nakijk, zou er nog een P4 3,06Ghz in kunnen en die zijn prijzig. Verder zit er RIMM geheugen in en ook dat is prijzig ( € 250,- voor 512 mb) Als je alleen de processor en geheugen zou uitbreiden zi je al gauw aan de € 400 en dat is best veel geld voor een 4 jaar oude pc.
Ik zou er dan nog een € 400 bij leggen en een compleet nieuwe aanschaffen, voor € 800 heb je een heel fatsoenlijke nieuwe pc (zonder monitor)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan