Upgraden of nieuw systeem??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0169

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hallo,

Ik zou graag mijn pc willen upgraden en vroeg me af in hoeverre dat nodig is. Ik zal even wat specificaties geven van mijn systeem:

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz
Moederbord: Asus P5K
Geheugen: GeIL DDR2-800 2x 1 Gb
Videokaart: NVIDIA GeForce 8600 GT (32 SM4.0 1.1GHz, 512MB DDR2 2x400MHz, PCIe 1.00 x16)
Harde Schijf: SAMSUNG HD501LJ (500.1GB, SATA300, 3.5", 7200rpm, NCQ, 16MB Cache)
Voeding: BeQuiet! Straight Power 450 watt
Behuizing: Sharkoon Rebel 9

Ik zat er zelf aan te denken om een nieuwe grafische kaart aan te schaffen, omdat degene die ik nu gebruik enigszins herrie maakt en regelmatig faalt als ik mijn pc opstart (sneeuwstorm).
Het liefst zou ik eigenlijk ook een nieuw moederbord, processor en geheugen willen aanschaffen, maar kan ik dan niet net zo goed een nieuwe pc kopen? Het is niet alsof ik ontevreden ben met mijn systeem, maar het is al een paar jaartjes oud en ik kan niet alle games meer even lekker spellen.
Het dient nu als een multimedia pc waar ik regelmatig op game en ik vind het erg belangrijk dat het een stille computer moet zijn. Ik erger me nu voornamelijk aan de grafische kaart. :confused:

Wat is jullie advies? Een upgrade kitje? Nieuw systeem? Of alleen de grafische kaart?

Kan niet in je knip kijken, maar als het je alleen om betere game-prestaties gaat, zou ik alleen een andere videokaart kopen en klaar!

Hoi,

De 8600 is een verouderde kaart en niet echt geschikt voor gamen.

Moet de kaart nieuw zijn? Want anders kun je een 2de handje pakken voor weinig.
bv de 8800GT 512mb versie. kosten amper iets op markplaats en zijn goed.

Nu hoor ik je denken een 8800GT.. die zijn toch oud?
De kaartjes zijn inderdaad niet de nieuwste, maar nvidia heeft deze kaart verschillende keren uitgebracht.
8800GT 512mb = 9800GT = +/- GTS250 Zelfde kaart ander naampje.

bv hier http://link.marktplaats.nl/344388876,
Prik er dan nog eens 2GB geheugen bij dat scheelt ook al veel kwa prestaties.
http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

En je bent voor een kleine 100,- weer klaar.
Misschien kun je in de loop der tijd ook eens gaan snuffelen voor een 2de hands cpu.
Zo heb ik voor m'n zwagertje ooit een Q8200 kunnen kopen voor 55,-

Zo kun je goedkoop toch een aardig pctje bij elkaar schrapen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties!! :thumb:

Nou ik denk dat ik het dan voorlopig even alleen op een nieuwe videokaart houd. Het liefst wel een nieuwe, want ik wil ook graag garantie hebben dat hij nog twee jaar zijn werk doet. De prijs maakt me niet zoveel uit, als het maar niet meer dan 150E wordt.
Zelf zit ik te denken aan een Ati Radeon HD 5750 van Club 3D, is dat een verstandige keuze?? Ik weet alleen niet of dat een stille kaart is, heeft iemand daar ervaring mee?

@ Mukkel: Als ik dat Kingston geheugen erbij zou prikken, kan dat dan samen i.c.m. het geheugen dat ik momenteel heb? Want ik zag wel dat het ook een DDR2 geheugenbus van 800 MHz heeft. Is het merkgevoelig is dus mijn vraag.
Ik ben nog wel van plan om later dan de rest te upgraden, maar dat kan dan nog wel even uitgesteld worden :d

@ Mukkel: Als ik dat Kingston geheugen erbij zou prikken, kan dat dan samen i.c.m. het geheugen dat ik momenteel heb? Want ik zag wel dat het ook een DDR2 geheugenbus van 800 MHz heeft. Is het merkgevoelig is dus mijn vraag.
Ik ben nog wel van plan om later dan de rest te upgraden, maar dat kan dan nog wel even uitgesteld worden :d

Nee geheugen is niet merk gevoelig. Je huidig geheugen is DDR2 800Mhz dit moet je aanhouden.
Het merk zelf maakt niets uit.

Zoals music aangaf is de 5770 een goed kaartje. Goede prestaties tegen een betaalbare prijs. :thumb:

Okay dat is mooi!!

@ mrmusic: Zeker een mooie kaart!! Momenteel zit hij nog over mijn budget, helaas.. Dus nog even doorsparen.

Bedankt voor jullie reacties!!

Hallo allemaal,

Het is al ruim een tijd geleden, maar ik was helemaal vergeten om het hier nog te melden (leek mij wel zo netjes). Ik heb een tijdje geleden een nieuwe grafische kaart gekocht. Ik had door gespaard voor de MSI Hawk, want dat vond ik toch wel een erg mooie kaart. En ik ben er erg blij mee!

Alsnog bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan