Upgraden of nieuw ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RUDOLFdeoude

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2012
hallo allemaal

ben nieuw hier en heb een vraag
mijn oude systeem is aan vernieuwing toe , ik krijg stilaan probleempjes met de nieuwste spellen
dit is mijn systeem

cpu : AMD 64 3200+ 64 bit 1 mb cache
mbo : MSI K8T Neo FIS2R
mem : 2GB DDR400 pc3200
vga : HD3650 512MB
hdd : Maxtor 160 GB 7200rpm Serial ATA 8mb
case : Aopen Midi 600B Black 350 watt

zo , dat zijn de belangrijkste componenten

ik werk met de computer , maar niet zo erg belangrijk veel en ik speel spellen als Diablo III
ah ja , het beeldscherm is een HP w2007v
en natuurlijk , qua budget , een degelijk systeem waar ik jaaaren mee verder kan , dit oude systeem heeft me zo een 8 jaar gediend :-) , een redelijke prijs gewenst dus
en al bedankt op voorhand

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik zou in dit systeem geen geld meer stoppen. Je geeft zelf al aan 8 jaar oud. Geheugen is DDR geheugen, we zitten nu op DDR3 geheugen. Voeding is erg licht. Harde schijf is oud. Zou deze lekker als reserve houden en totaal nieuwe PC nemen.

Als je je budget opgeeft, kan er vast wel iemand wat moois voor je samenstellen.

al bedankt voor de snelle reactie
qua budget , da's een moeilijke natuurlijk
laat ons zeggen , een systeem dat later ook nog makkelijk kan ge-upgraded worden , zoals processor , geheugen , videokaart of kaarten , moest er een mogelijkheid voor crossfire inzitten of zo , ik weet niet is maar een idee. Niet te duur , zo tussen een 500 en 800 Euro , is dat mogelijk ?

Als ik het goed inschat, dan ben je geen 'zelfbouwer', maar ben je wellicht het meest gebaat bij een kant en klaar geassembleerd systeem?
Als dat zo is, dan zijn een paar vragen wel interessant om je een wat 'persoonlijk' advies te geven:
- beeldscherm wil je houden?
- wil je ook een nieuw toetsenbord + muis?
- in welke plaats of omgeving woon je? (Is wel interessant voor de leverancier van de kant-en-klaar pc, i.v.m. service etc.)

inderdaad , beeldscherm hou ik en vooralsnog het toetsenbord en muis ook
ik woon in Belgie , provincie Antwerpen

en wat zelfbouwen betreft ik denk dat ik dat maar niet ga doen is veels te lang geleden dat ik dat nog gedaan heb

Gelet op de ouderdom van de machine : de aansluitingen voor muis en toetsenbord zijn in de loop van de jaren wel wat 'vernieuwd'. Welke aansluitingen hebben je muis+toetsenbord? Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor je monitoraansluiting. Als die net zo oud is als de pc, dan heeft die een 9 pins VGA aansluiting en da's op moderne moederborden eigenlijk 'not done''. Je zal dan met een converter moeten gaan werken.
Jammer dat je in België woont, want ik ben in België totaal niet bekend met (grotere) PC bedrijven. Nu is Antwerpen niet zo gek ver weg van Nederland dus als je in Nederland wil kopen, dan heb ik wel twee kant en klare ('net' over de grens) adviezen voor je, wil je in België kopen, dan moet ik qua bedrijfs(en machine)advies even passen.

Daarnaast is er ook nog zoiets als de internationaal werkende gigant Dell. Daar koop je ook hele leuke machines. Zelf ben ik geen fan van Dell (zonder echt steekhoudende argumenten te hebben), dus als je in België een Dell zou kopen dan zijn er ook wel wat leuke mogelijkheden.

We gaan het horen van je?

Laatst bewerkt:
monitoraansluiting is vga , en ik wil deze monitor nog behouden voor een tijd
muis en toetsenbord zijn draadloos , usb aansluiting voor de " lader/zender " en die wil ik ook nog houden :)
" net over de grens " mag best hoor :-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan