Upgraden of nieuwe kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApacheHunter

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Ik heb een systeem van een aantal jaren oud, maar ik wil graag de nieuwere spellen kunnen spelen en vooral ook FSX kunnen draaien, met fatsoenlijke graphics. Nou willen mijn ouders geen nieuwe pc kopen, maar kan ik het systeem voor een redelijk bedrag upgraden?

Specs:
Moederbord: ASUS P4T
CPU: Intel Pentium 4 1,90 GHz
Geheugen: 2x 128MB rimm
GPU: XFX GeForce 4 mx 440: 1x VGA, 1x S-video
CD-rom speler
DVD-brander
8x USB (waarvan volgens mij 4x 2.0)
40 GB harde schijf

De pc is in november 2002 gekocht bij Vobis Computers Heerlen, voor toen €969,-.

Als er meer informatie nodig is, hoor ik dat graag!

Alvast bedankt!
Kevin

Maar kan het nog, of is een nieuwe pc toch écht vereist?
Het liefst heb ik ook een nieuwe pc, maar dat is niet echt gemakkelijk als je afhankelijk bent van je ouders hè!
Wat raad je me aan?

Wat versta je onder FSX? Flight Simulator X?
Daar is toch een vrij stevig systeem voor nodig om die soepel te kunnen draaien?
Ik denk ook dat je beter een nieuw systeem kunt kopen, een upgrade maakt het alleen maar duur en je haalt er weinig mee uit qua prestatie.

Upgraden is niet echt een optie, jouw pc heeft RIMM (RDRAM) geheugen, destijds was dat snel, tegenwoordig is dat links en rechts ingehaald qua snelheid.
Het zal verder niet echt eenvoudig meer nieuw te vinden zijn en als je het vindt dan is het in verhouding 4× duur als het huidige geheugen. Voor 1× 512 mb betaal je al gauw € 200,- en aangezien RIMM in paren geplaatst moet worden ben je € 400,- minimaal kwijt voor 1 Gb geheugen, voor dat geld heb je ook 4 Gb DDR2 (huidig geheugen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan