Upgraden of nieuwe pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Berichten
1
Ik overweeg momenteel om mijn 3 jaar oude pc te upgraden dan wel een nieuwe pc te kopen.

Mijn huidige pc:

Processor: Intel Pentium IV CPU 3,00 GHz (Kloksnelheid 2,99 GHz, 1,00 GB)
Videokaart: Nvidea GeForce 7600GT 256MB
Intern geheugen: 1GB RAM (2x 512MB)
Harde schijf: 80GB

Dat was het wel, verder gewoon een DVD speler, vrij grote behuizing, voeding van ik geloof 400W en een Soundblaster Audigy geluidskaart, maar dat doet er allemaal niet zoveel toe.

Ik heb de kast even opgemeten en hij is ongeveer 40-45 cm hoog, 50-55 cm lang en 18-20 cm breed.

Mijn budget is 500-600 euro maar dit mag hier iets van afwijken. Wat ik eventueel ook overweeg is om deze upgrade/nieuwe pc over bijvoorbeeld 3-4 maanden te doen, in het geval dat er misschien nog goeie aanbiedingen aan zitten te komen.

Wat ik sowieso wil is een grotere harde schijf, van minimaal 320GB, en een betere grafische kaart, van minimaal 512MB. Verder nog een Dual Core of Quad Core processor en 2 tot 4 GB aan RAM geheugen. Tot slot wil ik nog Windows Vista Home Edition.

Momenteel speel ik games als Half-Life 2 en The Elder Scrolls IV: Oblivion op mijn pc. Ik wil graag ook pc games als GTA IV, Assassin's Creed, Fallout 3 en Far Cry 2 kunnen spelen.

Mijn vraag is dus: zal ik mijn pc upgraden (en dan waarnaar toe, met welke onderdelen), waarbij ik dus bepaalde onderdelen evt. kan behouden (DVD speler, behuizing, voeding, geluidskaart) of zal ik een compleet nieuwe pc kopen (en weer: met welke onderdelen)?
En dan ook nog in beide gevallen: zal ik dit zeer binnenkort doen of kan ik beter nog 3-4 maanden wachten (komt mij ook handig uit om wat extra geld bij elkaar te sprokkelen :)).

Alvast heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt:
ik zou opnieuw beginnen.

Immers wil je echt zware games spelen (met name GTA4) en dus zal je moederbord, processor, geheugen en videokaart moeten vervangen. Tevens wil je een nieuwe harde schijf.

Dus wat houd je over?
Een kast, voeding (als die al zwaar genoeg is en van een goed merk is), dvd-brander en geluidskaart.
De kast hergebruiken kan je wel overwegen (als het een simpele kast is = 30 euro)
Dvdspeler/brander ook wel (=20 euro)

Geluidskaart kan je altijd handhaven. Gewoon vergelijken met het onboard geluid van je toekomstige moederbord. Ikzelf had een audigy 2. En heb na een tijdje gewerkt te hebben met het geluid van mijn moederbord besloten om de geluidskaart alsnog in te bouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan