Upgraden of nieuwe PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dazzl

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Hall iedereen!

Tegenwoordig kun je er niet meer omheen: om goede spelletjes te spelen heb je gewoon een sterke computer nodig. Een Aldi-PC van 3/4 jaar geleden doet het kunstje denk ik niet meer. hier zijn mijn gegevens over mijn computertje:

Deze gegevens heb ik van PC Wizard 2008 trouwens :). Het leek me ook wel handig om de voltage, temperaturen en ventilatoren data te noteren. Ik weet echter niet wat dat allemaal inhoudt...

Fysiek Geheugen: 1024 MB DDR-SDRAM
Processor: Intel Pentium 4 640, 3200 MHz
Grafische Kaart: MEDION RADEON X740XL, 128 MB
Voltage CPU: 1.26 V
Temperatuur: 74 Graden Celsius
Ventilator: 2038 RPM
Voeding: Geen idee wat dit betekent, maar het schijnt dat dit nogal belangrijk is. Als ik een grotere videokaart wil kopen moet ik (volgens de mensen met wie ik sprak) ook een grotere voeding kopen, anders levert hij te weinig stroom? Anyways, ik kon de voeding niet vinden op PC Wizard 2008. Misschien dat Voltage CPU een ander woord is voor voeding :o?
Vergeef me mijn gebrek aan kennis betreft computers :).

Anyway, ik wil dus weer eens een spelletje kopen. Dit kan echter niet zolang ik deze hardware-apparaten heb. En met spelletjes kopen bedoel ik Call of Duty 4, GTA 4 (of 5? iig, de nieuwste) and so on... Ik ben absoluut geen fanatieke gamer, ik wil deze spelletjes gewoon op een mooi grafisch niveau kunnen spelen! Dus, wat raden jullie aan? Deze computer upgraden of gewoon een nieuwe pc kopen?
Voor de mensen die zeggen: Upgraden, wát moet ik dan precius upgraden?

Mvg en Bvd,

Steven

Ik denk dat u beter kunt upgraden.
Dat is volgens mij wel het goedkoopste.
Als ik zou upgraden zou ik voor dit kiezen:
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Werkgeheugen: 4GB DDR III (3)
Videokaart: NVidia Geforce 9600GT

Houd er wel rekening mee dat je ook meestal een nieuw moederbord nodig hebt ik heb zelf geen flauw idee hoe ik dat moet weten dus dat zult iemand anders of mischien jij zelf moeten weten/vragen.

Jesse

Hoi,

Een vraagje wat is je budget en ik zou denk ik voor een nieuwe pc gaan maar dat ligt natuurlijk weer aan je budget.
En welke rand apparatuur je nog wil gebruiken zoals monitor toetsenbord etc.

Modag

Laatst bewerkt:
Mijn budget? hmm... Rond de 200-500 euro? Té weinig om een pc te kopen, ik weet het. Maar ik heb het hier ook echt over upgraden. Als ik een nieuwe pc nodig heb, dan maar een nieuwe pc kopen.. Maar kun je met bovenstaande bedrag genoeg upgraden om spelletjes op fatsoenlijk niveau te kunnen spelen?

Mvg, Steven

Je hebt wel gelijk, een nieuw pc kopen??? weet niet hoor heb zelf een laptop met maar een Intel Celeron M 530 processor in zit met 1GB werkgeheugen 80GB harde schijf enz... en daar heb ik al bijna €500 voor betaald. Ik denk aan wat ik net heb geschreven (vorige bericht) dat je zo rond de €300-€350 wel klaar bent.

Jesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan