Upgraden of sparen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

armagedo0

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn kerst- en nieuwjaar-geld zou uitgeven om mijn pc wat nieuw leven in te blazen. Als snelheidsboost en om nieuwere games te kunnen draaien. Dit zijn mijn specs:
Code:
--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

Computer:
      Besturingssysteem                                 Microsoft Windows XP Professional
      OS Service Pack                                   Service Pack 3
      DirectX                                           4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moederbord:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
      Moederbordnaam                                    MSI 865PE Neo2-PS (MS-6728 v2.0)  (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio)
      Moederbord Chipset                                Intel Springdale i865PE
      Systeemgeheugen                                   1024 MB  (PC3200 DDR SDRAM)

Scherm:
      Video kaart                                       NVIDIA GeForce FX 5200  (128 MB)

Multimedia:
      Geluidskaart                                      Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Opslag:
      Harde schijf                                      Maxtor 6Y080M0  (80 GB, 7200 RPM, SATA)

SPD Geheugenmodules:
      DIMM1: Hyundai HYMD232 646B8J-D43                 256 MB PC3200 DDR SDRAM  (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz)  (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz)  (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)
      DIMM2: Hyundai HYMD232 646B8J-D43                 256 MB PC3200 DDR SDRAM  (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz)  (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz)  (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)
      DIMM3: BDU03264P1BC1DC-50                         256 MB PC3200 DDR SDRAM  (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz)  (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz)  (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)
      DIMM4: BDU03264P1BC1DC-50                         256 MB PC3200 DDR SDRAM  (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz)  (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz)  (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)

--------[ Sensors ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Temperaturen:
      Moederbord                                        34 °C  (93 °F)
      CPU                                               49 °C  (120 °F)
      Maxtor 6Y080M0                                    28 °C  (82 °F)

Koelingsventilatoren:
      CPU                                               2596 RPM

--------[ Geheugen ]----------------------------------------------------------------------------------------------------

Fysiek geheugen:
      Totaal                                            1023 MB
      Gebruikt                                          710 MB
      Vrij                                              312 MB
      Percentage                                        69 %

Wisselbestandgrootte:
      Totaal                                            2463 MB
      Gebruikt                                          626 MB
      Vrij                                              1836 MB
      Percentage                                        25 %

Virtueel Geheugen:
      Totaal                                            3486 MB
      Gebruikt                                          1337 MB
      Vrij                                              2149 MB
      Percentage                                        38 %

Physical Address Extension (PAE):
      Ondersteund door Besturingssysteem                Ja
      Ondersteund door Processor                        Ja
      Actief                                            Nee

--------[ Windows Video ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

[ NVIDIA GeForce FX 5200 ]

Video Adapter Eigenschappen:
      Apparaatbeschrijving                              NVIDIA GeForce FX 5200
      Adapterserie                                      GeForce FX 5200
      BIOS Versie                                       Version 4.34.20.22.00
      Chiptype                                          GeForce FX 5200
      DAC Type                                          Integrated RAMDAC
      Geinstalleerde Besturingssoftware                 nv4_disp (6.14.11.7519 - nVIDIA ForceWare 75.19)
      Geheugengrootte                                   128 MB

Ik wil max 100 euro uitgeven en dacht zelf vooral aan een nieuwe beeldkaart en miss wat ram.

Ik kan 7 regels tekst schrijven m.b.t. het waaróm van mijn advies, maar dat doe ik niet.

Het advies luidt 200% : sparen !!! (Geen enkele eurocent meer uitgeven aan dit systeem)

Ik ben aan het twijfelen of ik mijn kerst- en nieuwjaar-geld zou uitgeven om mijn pc wat nieuw leven in te blazen. Als snelheidsboost en om nieuwere games te kunnen draaien. Dit zijn mijn specs:

Ik wil max 100 euro uitgeven en dacht zelf vooral aan een nieuwe beeldkaart en miss wat ram.

Het hangt er helemaal van af hoe lang je nog met deze pc verder wilt.
Je komt met die honderd euro maar nét uit, misschien is het zelf te weinig voor (het vervangen van) RAM en een andere grafische kaart.
Maar als je verwacht binnen zo'n één tot twee jaar voldoende budget te hebben voor een 'nieuwe', dan is het de vraag of je dat geld er nog in moet steken.
Meer werkgeheugen en een andere grafische kaart zal je in elk geval wel goed merken.

Het hangt er helemaal van af hoe lang je nog met deze pc verder wilt.
Je komt met die honderd euro maar nét uit, misschien is het zelf te weinig voor (het vervangen van) RAM en een andere grafische kaart.
Maar als je verwacht binnen zo'n één tot twee jaar voldoende budget te hebben voor een 'nieuwe', dan is het de vraag of je dat geld er nog in moet steken.
Meer werkgeheugen en een andere grafische kaart zal je in elk geval wel goed merken.

Met een AGP bord binnen 100 euro en een nieuwe videokaart en geheugen die nieuwere games kan spelen? nu is de definitie nieuwer best ruim want als je nu spellen van 5a6 jaar geleden speelt, kun je met een beetje geluk net spellen spelen van 4a5 jaar geleden. Dus speel je nieuwere spellen maar ik sluit me aan bij gast0225 en MrMusic. Als je wil upgraden, doe het goed en hou alleen je kast over, het binnenwerk in zijn geheel vervangen lijkt mij het beste

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan