Upgraden PC (300 Euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander17111988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Ik heb hier een oude PC, die ik graag wou upgraden.

- Processor: Athlon X3 450
- Moederbord: MSI 760GM-E51/FX (MS-7596)
- Werkgeheugen: 4x4GB=16GB 667Mhz
- Videokaart: nVIDIA GeForce GTS 450 - 128 Bit - 1800 Memmory Gelijkwaardig aan de HD 7750 http://www.hwcompare.com/11756/geforce-gts-450-1gb-vs-radeon-hd-7750/
- Hardeschrijf: Drive #1 - Hitachi HDS721010CLA332 (1TB - Sata 300/300Mb's/7200RPM/16MB buffer
- Kast: Cooler Master CM 690 II Advanced - Midtowermodel
- Koeling: 11 ventilatoren
- Fan controller 1x NZXT Sentry 2
- Proc koeling: Standaard koeling, denk ik?
- Voeding: Geen flauw idee, ik zie alleen /w Noise killer erop staan en 230 Volt.
- Beeldscherm: AOC 2236 Full HD. 170 Mhz - 1920x1080 (23.6 Inch)

De pc en monitor heb ik 8 maanden geleden voor een prikkie gekocht. Maar liefst 150 Euro. Gek genoeg was/is er niks mee aan de hand.

Nu zat ik er aan. Te denken om mijn Moederbord te vernieuwen, met geheugen en processor en natuurlijk lekker te gaan overclocken, nu mijn systeem toch zoveel koeling heeft.
Zelf zat ik te denken, aan AMD systemen, de rede > http://www.asrock.com/news/index.nl.asp?cat=News&ID=966 > Tuurlijk ga ik niet tot 7,9 Ghz. Zou van de zotte zijn. Maar minimaal 5-6Ghz moet toch te halen zijn, met deze samenstelling:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B566121%5D=1&product%5B557801%5D=1&product%5B361602%5D=1

Daarbij heb ik een moederbord gekozen, die niet op de ECC standaard is ingesteld. Aangezien ik ook me geheugen, ga overclocken. Is 1600 Mhz zat?

Had het bovenstaande systeem in gedachte, alleen mis ik nog een degelijke processor koeling en zou wellicht mijn HD moeten worden vervangen naar Sata 600/600 Mb's? Of is dit back compatible en maakt het niet zoveel snelheid winst verschil?

De PC ga ik hoofdzakelijk gebruiken voor website design en een beetje office werk. Spelletjes spelen ben ik ook niet vies van (Cod 5), maar dit mag van mij op low settings. Naar mijn gevoel voldoet de videokaart?

Laatst bewerkt:
Als je wil gaan overklokken zou ik toch eerst stevig investeren in een degelijke voeding, en daarmee bedoel ik een voeding van minimaal 80 euro. En dan niet een van 1200 watt, maar dan een van 600-700 W, die zouden stabieler moeten zijn dan de "goedkopere" voedingen. Voor koeling kan je het beste een stevige waterkoelingset aanschaffen, maar aangezien ik daar weinig verstand van heb, zou ik je een kant-en-klare set aanraden, om te voorkomen dat je last krijgt van lekken... Om een snelle pc te hebben, hoef je je RAM niet te overklokken hoor;) En als ik je doeleinden zie, is het hele overklokken een beetje voor de lol, i.p.v. voor nodige prestatieverbetering, want je systeem is op die manier al rap zat...
Zoals je zegt is de harde schijf backwards compatible met SATA300 (of SATAII), maar als je snel dingen wilt kunnen opstarten, zou ik je aanraden een SSD te kopen.

Dat kan ik dus niet vinden wat voor voeding ik precies heb. Heb al de kast al open gedaan en kon het nergens terug vinden. Zou ik hem er eerst moeten uitschroeven dan?
Bleef me iets van bij dat het een gamer voeding is van 500-600 watt. Van uitgaand, dat dit het geval is.

- Zit er veel verschil tussen een Sata/300/7200 RPM/16MB schrijf en een Sata/600/7200 RPM/64 MB schrijf? Want SSD gaat ook aardig wat kosten. Kan ik nog altijd later erin doen, wanneer ze iets goedkoper zijn
- Wou het graag bij mijn koelsysteem houden, omdat een nieuwe waterkoeling syteem. Gauw tegen de 100rden euro's gaat kosten. Buiten dat heb ik helemaal geen verstand van waterkoeling en hoe ik dit correct zou moeten monteren.
- De processor kan tot 1866 Mhz aan. Dat overclocken van je geheugen is zo gedaan en gebeurd soms al automatisch als je ook je processor overclocked.
- Zoek vooral een goede en niet te al luidruchtige processor koeling. Die ik via Software kan aansturen. Met hoeveel toeren die moet draaien ect.

Laatst bewerkt:
als je echt wilt overklokken (meer als 4,5Ghz), moet je gebruik maken van waterkoeling, want met luchtkoeling wordt je cpu veel te warm. en als je wilt overklokken kun je beter kiezen voor een moederbord speciaal voor overklokken, want dat moederbord heeft maar een tdp van 100watt, waardoor dat je niet ver kunt overklokken omdat je het voltage niet kunt verhogen, omdat anders het moederbord kan doorbranden.

Laatst bewerkt:
Daar zal dat uitstekend mee gaan, hoor;). Webdesign vergt niet veel van je pc, photoshop natuurlijk wel wat meer, maar op elke degelijke pc moet dat wel lukken. Hier dus al helemaal!

Dankje, voor de advies. Heb de onderdelen besteld bij mijn zwager in Duitsland.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan