Upgraden PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke. Succes!
Ik zie je vragen wel verschijnen en anders hoor ik wel als alles werkt :thumb:

Hey,

ik heb gisteren de spullen binnen gekregen en ben begonnen.

Ben op zich een aardig eind op weg, maar zit met een tweetal probleempjes.

Ik heb zover ik zie maar één aansluiting voor zo'n brede stekker en daar zit dus mijn HD in. Wel zitten er twee aansluitingen aan één kabel, maar volgens mij kan ik daar geen CD Rom driver op aansluiten. Hij wordt dan iig niet herkend door de pc.

Verder de Videokaart, heb ik daar een apparte kabel van de videokaart naar de monitor voor nodig? Ik krijg namelijk alleen beeld als ik de videokaart niet op het moederbord zet

Ik hoor het wel,
thanks alvast

je moederbord heeft waarschijnlijk een onb. videokaart. daar moet je de beeldschermkabel in duwen, en in de bios even je onboard uitzetten.

Ah verrek, tuurlijk. Stom :p

Dat zal hem wel zijn inderdaad.

Ook enig idee hoe ik een cd rom drive aansluit?

Achterop je HDD en je Brander zit een klein dingetje over twee(of een) pennetjes(een zogenaamde jumper). Deze kun je verzetten. Op de boven/onderkant van je HDD/Brander staat waar dat pennetje op moet om je HDD/Brander slave of master te maken.

Je HDD moet master zijn en je Brander Slave. Vervolgens moet dan je HDD op het uiteinde van je platte kabel en je brander in het midden.

Dan zou het moeten werken.

En wat betreft je videokaart, je monitorkabel wel op je losse videokaart zetten. En je bios zou dan gewoon je onboard automatisch uit moeten zetten. Dus krijg je geen beeld dan zit je monitorkabel op de verkeerde aansluiting.

Laatst bewerkt:
Om het nog ingewikkelder te maken: De harde schijf heeft ook de jumperinstelling 'master only': die moet je dus ook niet hebben.

Het is dus een kwestie van goed lezen. Of goed uitproberen :cool:
De harde schijf op master en de dvdbrander op slave. En dan werkt het.

En wat betreft je videokaart, je monitorkabel wel op je losse videokaart zetten. En je bios zou dan gewoon je onboard automatisch uit moeten zetten. Dus krijg je geen beeld dan zit je monitorkabel op de verkeerde aansluiting.

Die cd-rom/ hdd ga ik eens mee puzzelen, kan ik wel even mee voort.

Monitorkabel die ik nu heb, die dus op mijn onboard aansluiting past, past volgens mij niet op mijn losse video kaart?

Moet ik daar dan dus een nieuwe kabel voor halen of mis ik hier iets?

Je hebt een vga-kabel gok ik.
Als het goed is zat bij je videokaart een kleinadaptertje.

DVI_VGA_ADAPTER.jpg

(iets dergelijks)

Ah ok,

dan moet ik ff zo'n ding kopen, die zat er niet bij namelijk. Zal het aansluiten wel een stuk gemakkelijker maken :p

Heb nog een keer goed gezocht, maar helaas, dat ding zit er echt niet bij. Op zich niet zo'n probleem, fiets morgen wel even langs een winkel en daar hebben ze dat vast wel.

Dan nu de goed nieuws show:
De rest is gelukt!!!

Heb de HDD en CD Rom omgewisselt op de kabel, en dat was na wat puzzelen voldoende om de boel aan de gang te krijgen. Heb wel een andere kabel gebruikt, want de originele was te kort. Zit maar een heel klein stukje kabel tussen de aansluitingen voor de HDD en de CD Rom, en in mijn kast kreeg ik dat met geen mogelijkheid zo dicht bij elkaar in de kast geschroefd. Maar heb de oude uit de vorige verzameling hardware gebruikt, en dat draait goed. Daar hoef ik verder ook geen problemen mee te verwachten toch?

Windows staat er inmiddels op (post dit bericht ook vanaf de PC in kwestie) en nu is het nog een beetje afwerken. Wel grappig, ondertussen van alles aan't downloaden wat er op moet komen, processor activiteit volgens PC Wizard: 2%... Chill :p

De Videokaart, die kan ik toch gewoon in het moederbord klikken? Hoeft geen kabel meer van het moederbord naar de videokaart of iets dergelijks? (Just to be sure)

Laat morgen weten of ik de videokaart werkt, en dan kan ik dit topic op slot gooien!

Marsmannetje, en ook overige posters: Super bedankt!!! Was er alleen never nooit niet uitgekomen :)

Hmm...

heb je toch nog een keer nodig...

Dit moederbord moet toch een onboard geluidskaart hebben?

Krijg namelijk het geluid niet werkend...

Ow stom, dat probeerde ik eerder al, maar die cd van Foxconn doet helemaal niets...

Heel vreemd, lijkt wel alsof er gewoon niets op die cd staat. Heb echt al 10 cd roms geprobeerd, en die doen het allen prima, bij de Foxconn drivers cd blijf ik meldingen krijgen dat ik een geldige cd rom in het apparaat moet doen.

Kan natuurlijk weer aan mij liggen (best grote kans zelfs ;))

edit: Het ligt aan mij vrees ik.
Volgens de handleiding: This motherboard comes with either 2 cd roms or 1 dvd.

Aangezien ik maar één schijfje heb, zal het de dvd versie wel zijn. En laat ik nu geen dvd speler hebben....

Laatst bewerkt:
Inderdaad heel vreemd. Ook met verkennen zie je niets?

Maar je kan ze ook van de internetsite downloaden. Eigenlijk nog beter, want dan heb je 100% de nieuwste versies.

Nee, tis volgens mij gewoon een DVD, en die kan ik zonder geschikte hardware niet downloaden natuurlijk. Kwartje was tijdens mijn edit gevallen, had éérst de handleiding moeten lezen voordat ik hier weer begon te schreeuwen ;)

Ben inmiddels de zooi van de site aan het downloaden, maar dat gaat wat langzaam... Site haalt net de 15kb/s en het bestand is bijna 70mb...

Maar gaat helemaal goed komen!

Zo.

Heb een dvd speler gekocht en ingebouwd en daarna was het een fluitje van een cent om de boel draaiende te krijgen. Alles werkt nu perfect! Heb ook zo'n stekkertje gekocht en ook de videokaart loopt nu als een zonnetje!

Nogmaals bedankt voor de hulp!

"Vraag beantwoord!" :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan