Upgraden RAM-geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nilscollection

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hallo allemaal,

Mijn computer is intussen 2,5 jaar oud en ik vind dat 'ie wel een upgrade mag hebben, zodat 'ie ook weer een beetje bij de tijd is.

Momenteel beschik ik over 3GB RAM-geheugen (2x1GB en 2x512MB) en ik zou graag ofwel één 512MB-stickje vervangen door een 2GB stickje, ofwel beide 512MB-stickjes vervangen door stickjes van 1GB. Hiervoor moet ik DDR2 stickjes hebben.

Nu, mijn PC was oorspronkelijk voorzien van Windows Vista Home Premium (x86) maar toen ik uitvond dat ik gewoon een 64-bits processor heb, heb ik hier Windows 7 Ultimate x64 op gezet: als ik wat zware programma's als InDesign, DreamWeaver, Premiere Pro etc. tegelijkertijd opstart zie ik inderdaad dat hij een piek van 2,5 GB bereikt en dus alle RAM-geheugen aanspreekt.

Ik had gisteravond al wat opgezocht in webshops en daar kwam ik onder andere dit lijstje uit, maar ook dit stickje.

Welke zouden jullie aanraden, of beter: hebben jullie betere alternatieven onder de 40 euro?

Ik heb in CPU-Z even wat informatie over mijn computer opgezocht:
48813270.jpg

92962468.jpg

76001751.jpg

92305285.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok...

Bordje kan maar max 4gb aan.Verdeeld over 4 sloten.Maximaal kun je dus 1gb winnen dmv het vervangen van beide reepjes van 512mb.1 reepje van 2gb gaat niet werken.
Pc2-5300 is ook het maximale dat die aankan.Daar moet je dan dus naar op zoek.Deze zou een mogelijkheid kunnen zijn.(puur als voorbeeld)

Je zou zelf nog een zoektocht kunnen houden.

Laatst bewerkt:
OK - en wat als ik dat stickje van 2GB in een 512MB-slot steek? Ik heb geloof ik eens meegekregen dat dat niet zo snel was als 2x1GB of maakt dit in principe niks uit?

Dat voorbeeld wat jij aanhaalt lijkt inderdaad goed - goede kwaliteit, volgens de reviews. Ik hou 'm in m'n achterhoofd!

Een slot op je bordje kan maar max 1 gb aan.Pc zal dan hoogstwaarschijnlijk niet opstarten wanneer je daar een 2gb reepje insteekt.Wat jij hebt"meegekregen"vergeet dat maar weer.;)

Graag gedaan en succes.

Mocht je zelf dus nog even wat gevonden hebben leg het nog even voor dan.

Deze is specifiek geschikt voor mijn Compaq Presario SR5340NL - kost € 22 / stuk voor 1GB. Doen of niet?

Je kunt voor zoiets gaan: *knip* of de iets snellere *knip*

Laatst bewerkt:
@lord4163:lees het topic nog eens een keer;)

TS'r: waarom 22 euro uitgeven voor 1gb als je voor 28 euro 2gb kan krijgen.

@ Frank: Je zei toch dat mijn PC hoogstwaarschijnlijk niet kan opstarten als ik een 2GB kaartje erin doe?

@lord4163: Ik vraag me ook af waarom je als eerste link pc2-4200 voorsteldt.Waarom langzamer gaan?.En waarom dan dus 2x2 gb geven als die al 2 reepjes van 1gb(5300) in bezit heeft,en bord max 4gb aankan.

Waarom nog een "wissel"aanbrengen in de rails als een "medewerker" de "machinist" al op het juiste "spoor" gebracht heeft.
Oftewel:soms is niet erg als je een spoor(topic)links laat liggen van je.:d:d

DDR2 is niet "nog" zo duur. Het is in prijs gestegen, zoals dit geldt voor alle iets oudere hardware (inmiddels is dat al na 2 jaar zo). Probeer nog eens een IDE schijf te kopen zou ik zeggen.

@ Frank: Je zegt toch "TS'r: waarom 22 euro uitgeven voor 1gb als je voor 28 euro 2gb kan krijgen." of bedoel je hiermee dat je twee 1GB kaartjes voor 28 euro kan krijgen?

EDIT: Sorry, blijkbaar lees ik niet zo goed. Ik heb je voorstel gezien en die lijkt me inderdaad érg goed!

Laatst bewerkt:
Dat klopt ja....jij komt met een voorstel van 22 euro voor 1gb en ik had je al 2x1gb voor 28 euro gegeven.
Ook vanwege het feit dat ik je geadviseerd had om BEIDE reepjes van 512 te vervangen.Anders schiet je er weinig meeop(+512mb)
Dan heb je dus 4x1gb(je 2 oude reepjes en 2 nieuwe)..tevens het maximale wat mogelijk is.

Inderdaad - sorry, ik had het niet goed gelezen. :)
Even wachten op m'n loon en dan bestel ik 't direct!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan