Upgraden systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruinsje

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Hallo mensen,

Ik wil graag mn pc wat upgraden.

Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:
AMD Athlon 64 X2 3200+
160 GB harde schijf
Moederbord: Asus A8s-X
Videokaart: PCI-e Sapphire x1650 pro 512mb
1 Gb intern geheugen
Windows XP proffesional

Ik kan de nieuwste spellen zoals cod4 wel spelen, maar echt jovol gaat dat ook niet.
Ik zou graag mijn instellingen ongeveer op high willen zetten

Waar kan ik het beste mee beginnen? Zat allereerst aan mn intern geheugen te denken, maar dat ddr geheugen blijft verrot duur. Misschien ander moederbord? Ander videokaart? Ander chipset?

Ik wil de pc als een game pc gebruiken.

Graag jullie voorstellen waarbij mijn budget ongeveer rijkt tot 200

Groeten Bruinsje

zeker en vast 2 gb nodig voor nieuwere games (onder xp 1.5) en een betere videokaart (bekijkt u even de 8800 of 9600)

Voor 200 € kun je het best alleen de videokaart vervangen. Deze kun je dan ook meenemen naar een nieuw systeem.

Vervang je het moederbord, dan heb je ook een nieuwe cpu en geheugen nodig. En wil je dat fatsoenlijk voor elkaar hebben, dan heb je iets mer geld nodig dan 200 €.

Als je hier een goede videokaart inzet, is de cpu meteen de bottleneck..

Je kan je CPU, RAM, Graka gaan upgraden, maar je kan beter doorsparen totdat je het dubbele van je huidige budget hebt.

Een compleet nieuw systeem kopen bedoel je? of alles in 1 keer upgraden, zo ja waar moet ik voor gaan?

groeten Bruinsje

Een compleet nieuw systeem kopen bedoel je? of alles in 1 keer upgraden, zo ja waar moet ik voor gaan?

groeten Bruinsje

Het komt dan wel in de richting van een totale upgrade, maar je kan natuurlijk kast+HDD+branders wel meenemen naar je nieuwe systeem, misschien ook je voeding.

Zoals gezegd: Als je budget nu 200 € is, vervang alleen de videokaart. Zelfs al word je cpu de bottleneck, dan is dit nog de enige upgrade die je uit kunt voeren die EN je cpu gaat ontlasten EN zelf ook nog eens voor betere performance zorgt EN je kunt de nieuwe videokaart meenemen naar een nieuw systeem als je later meer budget beschikbaar hebt...
Win win win situatie ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik ga maar eerst voor een nieuwe videokaart. De 8800GT zal het wellicht gaan worden.

Daarna zien we wel verder.

bedankt, mag hier een slotje op.

groeten Bruinsje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan