Upgraden systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Berichten
649
Hallo,

Ik heb mijn zelfgebouwde pc nu een jaar en wilde iets upgraden aan de pc voor betere prestaties in games. Bijvoorbeeld het spel Metro 2033 is een heel zwaar spel dat ik net op de allerhoogste settings kan runnen alleen bij extra zware stukken komt er fps lag. Ik weet niet wat ik moet gaan upgraden omdat ik al best 'zwaar' spul heb. Ik zelf denk dat de HD aan vervaning toe is omdat ik deze HD al 5 jaar heb want eerst zat deze in een acer pc.

Huidige specs:

Systeemkast
CoolerMaster elite 334

Moederbord
MSI P55A-GD65

Processor
Intel(R) Core(TM) I5 760 2.80 Ghz

Geheugen

GeiL 2x2 GB Ram 1333 Mhz.

cpu Koeler
Akasa Freedom Tower.

Casefan's
1x 120 mm Zalman
1x revoltek 120 mm
1x cooler master 120 mm

Harddisk(s)

WDC WD6400AAKS-22A7B0 650GB

Videokaart(en)
Zotac GTX 570 (Overclocked) http://www.zotac.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage_images-SRW.tpl&category_id=133&product_id=326&Itemid=100266&lang=em&vmcchk=1&Itemid=100254

Monitor(en)
LG W2261V

Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64Bit.

Voeding
OCZ ModXStream Pro 600 Watt.
 
Laatst bewerkt:
Een hardisk heeft niets te maken met het aantal fps in een spel zelf, je kunt er een andere in gooien, maar je zult geen verbetering zien.

Daarbij komt dat Metro een aardig brakke game is, die je met normele pc's amper op het allerhoogst kunt spelen.
Wil je geen "FPS lag" moet je echt richting de 5970 / 6990 / GTX590 gaan.
Veel geld uitgeven dus.

Hier metro 2033 benches
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-590-dual-gf110-radeon-hd-6990,2898-6.html

Of een 570 erbij pakken en dan SLI (met een zwaardere voeding) Maar dan ben je ook 400,- lichter
Maar of het al dat geld waard is voor een enkele game... is jouw keuze.


Je kunt misschien 4GB geheugen erbij prikken zodat je 8GB hebt. Loopt ook iets ruimer en DDR3 kost geen drol meer.
En je CPU iets overklokken, dit scheelt ook enkele FPS (alle kleine beetjes helpen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan