upgraden van 2x2GB naar 4x2GB of 2x4GB = 8GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

TTLLPP

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Berichten
22
Hallo,

Ik heb vrij recent een nieuw systeem samengesteld met 2x2GB DDR3 1333Mhz CL7 (kingston hyperx) icm met een AMD X6 1075T, maar ik zit vrij regelmatig tegen de 100% op me RAM verbruik aan. Ik gebruik grafische programma's, als Rhinoceros en CAD en vaak tegelijkertijd. Nu blijven die 6 cores vrij rustig, maar het geheugen dus niet.
Nu zat ik te denken om die 2x2GB maar te verkopen (met verlies:() en om 2x4GB (van OCZ 1333mhz CL9) te kopen, zodat ik in de toekomst nog kan uitbreiden omdat ik dan 2 slots vrij heb. Of ik koop hetzelfde setje die er in zit nog een keer, maar dan moet ik later eerst verkopen om te upgraden.

2x2GB kingston hyperx gekocht voor 52,- (nu 45,-)
bijkopen = totaal 100,- incl verzendkosten

2x4GB OCZ kopen 80,-
2x2GB verkopen 40,-? (verlies 12,-)
=totaal 97,- incl verzendkosten.

Gr.

T

(windows 7 pro 64bit)
 
Laatst bewerkt:
Als je al bijna zeker weet dat je nog wil uitbreiden zou ik ze inderdaad verkopen.
Anders moet je er straks 4 verkopen en ik denk niet dat je daar nog veel veel voor krijgt dan.
Als je 8 GB genoeg vind en niet zo willen uitbreiden zou ik er bij kopen.

40 euro krijg je er waarschijnlijk voor.
Als ze minder dan 1 jaar oud zijn met garantie 75% van de prijs wat ze nu zijn.
dus 33,75.
 
Dank voor je reactie.

Die geheugenbankjes die er nu inzitten zijn slechts 2 weken oud.. Ik wil wel de mogelijkheid hebben om uit te kunnen breiden, aangezien ik dacht dat 4GB wel voldoende zou zijn, wellicht is 8GB op den duur ook niet meer toereikend.

enig idee of OCZ een goed merk is? Icm met AMD CPU en ASUS mobo?

-> OCZ 8 GB DDR3-1333 Kit (Light-Retail, OCZ3G1333LV8GK, Gold LV

Gr,

T
 
Ik heb zelf ook ocz 6 Gb en ben er zeer tevreden over. Ik heb het iet overgeklokt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan