Upgraden van grafische kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter suits
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

suits

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2011
Hallo,
Ik heb mijn PC ongeveer drie jaar terug gekocht bij Dell. Nu wil mijn grafische kaart zo nu en dan niet aan de requirements voldoen die voor sommige games nodig zijn. De rest van het systeem zit wel altijd goed. Het hoeft wat mij betreft niet zozeer op high
settings.

Dus ben ik aan het overwegen om die grafische kaart te upgraden, maar op dat gebied ben ik helaas een leek. Daarom zoek ik naar advies over de kaart(en) die voor mij het beste zouden werken. Verder ben ik niet echt van plan om de rest van mijn desktop ook te vervangen. Wat is daarom mijn keuze aan grafische kaarten zonder dat ik verder onderdelen hoef te vervangen? Wat zou je aanbevelen? Is er ook iets
anders dat ik moet weten?

Hier zijn enkele van mijn specificaties. Ik vertaal dit vanuit het Engels, dus ik hoop dat het allemaal wat te begrijpen valt. Als er informatie mist, zeg het dan vooral.
Bij voorbaat dank.

Manufacturer: Dell Inc.
System Model: XPS 430
BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A00
Processor: Intel (R) Core (TM)2 Quad CPU Q6700 @ 2.66GHz (4 CPUs), ~2.7GHz
Memory: 2046 RAM
Hard Drive: 483 GB
Power Supply: DC Output: 375W
Operation System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2 (32 bit)

Video Card: ATI Radeon HD 3600 series
Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
Chiptype: ATI display adapter (0×9598)
DAC-type: Internal DAC (400MHz)
Total Memory: 1017 MB

Je zult hoe dan ook de power supply moeten vervangen als je een echt krachtigere kaart wil.

Wat voor spelletjes speel je zoal? miscchien zijn er wat nieuwere kaarten die nog net in je power budget vallen, maar dan wordt het verschil met je huidige kaart relatief klein. Wat is het budget?

Laatst bewerkt:
Oké, ik wilde eerst zien hoever ik met deze Power Supply kwam, niet wetende hoe flexibel het is. Ben er niet zo thuis in, maar ik neem aan dat 375W niet echt hoog is.
PSU:
Model No.: L375P-00
Dell P/N: KH624
DC Output: 375W

Ik ben onlangs weer wat retail gaan kopen. Zo ben ik per toeval in bezit gekomen van The Witcher 2 deze zomer. Die had bijvoorbeeld HD3850 nodig en doet het daarom ook niet. Metro 2033 werkt wel, terwijl deze grafisch ook buiten bereik lag. Maar ook een beetje met het vooruitzicht op de aanstaande Assassin's Creed: Revelations, Batman: Arkham City en Mass Effect 3.

Verschil is voorlopig nog niet zo groot, vandaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke resolutie speel je op?

De spellen die je opnoemt zijn grafisch wel allemaal zwaar. Op middelbare qualiteit en hogere resoluties zou ik toch een kaart zoals de 6850 aanbevelen (120 euro range). Daarvoor moet je dan ook je powersupply vervangen. Bij lagere resoluties kan de 67xx range mogelijk ook uitkomst bieden.

Ik heb net even bij dell gekeken en volgens de site lijkt je computer helemaal niet op een xps430. De basisspecs daarvan zijn namelijk een stuk hoger. Ik kan daarom je moederbord type niet nagaan.

De resolutie die ik doorgaans gebruik 1280×800 en medium quality settings. Ja, ik noemde meteen maar de zwaarste spellen op, de rest ligt daar weer ver onder.

Dat het niet op een XPS430 lijkt, komt misschien omdat het praktisch een vervanging was van de XPS420. Die werkte niet goed en toen kreeg ik waarschijnlijk een versie die er tussen in hangt.

Moederbord
Fabrikant : Dell Inc. (Dell)
Product : 0G254H
Versie : A00

Laatst bewerkt door een moderator:
Als de powersupply van een goede qualiteit is, ZOU er een 6770 in moeten passen zonder nieuwe powersupply. Ik houd hier een slag om de arm, omdat ik geen idee heb hoe degelijk deze voedingen zijn. Mogelijk heb je dan wel een verloopstukje nodig van een platte 4pins connector naar een PCI aansluiting (Vaak worden die bijgeleverd). Deze kaarten kosten zo rond de 90 euro en zijn zo'n 5x sneller dan je huidige kaart.

Alles "kleiner", zoals de 6750 of 6670 zou redelijk zeker moeten werken. respectievelijk 80 en 65 euro. Ga zeker niet kleiner dan de 65xx reeks, want dan ga je er nauwelijks meer op vooruit tov je huidige situatie. Ik denk dat de 6750 de beste compromis is tussen verbruik en performance, zolang de powersupply zijn beloofde vermogen maar behaald.

Oké, heel erg bedankt voor je hulp! Ik weet nu in ieder geval in welke categorie ik moet gaan zoeken. Dan let ik er wel extra goed op dat mijn power supply het aan kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan