Upgraden van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo.
Ik heb hier al meer geschreven over mijn pc. Die is verder goed maar ik wilde de snelheid verhogen maar een groter geheugen werkte niet. Nu hoorde ik op de radio dat je net zo goed je systeem kan upgraden als verder alles goed is.
De kast is goed, branders zijn goed discdrive is goed alleen zou ik hem wat sneller willen want programma's worden ook steeds zwaarder.
Ik dacht dat er dan een nieuw moederbord, een snellere harde schijf en een andere processor in moest.
Kan iemand me vertellen of dat klopt en wat zoiets ongeveer zou kosten?
Ik heb nu een Asus P4S800 moederbord
Pentium 4 CPU 2.80 GHz
Kloksnelheid 2.80 GHz, 1GB

Je kan het zo goedkoop en zo duur maken als je wilt.

Als je een Budget geeft, kunnen we iets samen stellen wat in die prijsklasse valt.

Wat voor behuizing heb je nu?
Merk en type voeding / wattage.

Wat is je doel van de PC => surfen, school, gamen ect?

Laatst bewerkt:
Als je een nieuw moederbord + CPU wilt zul je ook ander geheugen moeten. En je videokaart zal ook niet meer passen op een ander nieuw moederbord.
Je wilt ook een andere harde schijf geef je aan.

Dus eigenlijk wil je een nieuwe computer want een kast+voeding+dvdspeler/brander kosten niet zo veel.

het ligt maar net aan je budget wat voor een systeem je kunt kopen.

Dus misschien handig om te vermelden wat je max. wilt uitgeven en vooral waar je je pc voor gaat gebruiken.

Budget is voor mij niet zo van belang maar ik vind het zonde om zomaar goede branders enz. weg te gooien als ik ook alleen essentiële dingen kan vervangen.
Als ik de pc sneller wil maken zal er waarschijnlijk toch ook een nieuwe harde schijf in moeten maar als er dan steeds meer bij komt zie ik er gewoon vanaf want dan kost het straks evenveel als een kompleet nieuwe.

Het komt inprecipe neer op een nieuw systeem.

Je hebt namelijk nodig als je sneller wilt:

moederbord
CPU
RAM
videokaart

eventueel een hardeschijf.
en met een beetje pech ook een nieuwe voeding.

En over weggooien heeft niemand het gehad. Je kan altijd nog de pc die je nu hebt verkopen voor een 'leuk' bedrag

Een videokaart is lang niet altijd nodig, misschien heeft hij aan een onboard videokaart al genoeg.

Het komt inprecipe neer op een nieuw systeem.

Je hebt namelijk nodig als je sneller wilt:

moederbord
CPU
RAM
videokaart

eventueel een hardeschijf.
en met een beetje pech ook een nieuwe voeding.

En over weggooien heeft niemand het gehad. Je kan altijd nog de pc die je nu hebt verkopen voor een 'leuk' bedrag

Een tijd terug heb ik hem te koop aangeboden maar er was geen interesse voor zodat ik er toen vanaf heb gezien.
Hij werkt goed en als sneller maken zoveel voeten in de aarde heeft zie ik er vanaf.
Er kon veel meer geheugen in maar dat maakte geen verschil.
En trouwens mijn Dell laptop is nog trager maar daar kun je helemaal niets aan doen.
Ik zal wel gewoon geduld hebben.

probeer anders e onderdelen apart te verkopen
dit heb ik ook gedaan met mijn oude computer
mensen kopen voor 30 euro nog IDE 160gb HDD :p op marktplaats

mm.. Geen interesse voor een pc? Misschien was je prijs te hoog?

Dat ligt er maar net aan wat de rest van de eigenschappen van de pc zijn.

Dus kan ik nu niet zeggen of het goedkoop/goede prijs/duur is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan