Upgraden verstandig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renorax

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Berichten
33
Ik wil graag een snellere processor ik heb mijn comp al een beetje geupdate maar ik zit nu met een amd K7 600 mhz niet echt geweldig dus nou heb ik ook geen geweldig budget +- 100 euro. moet ik doorsparen voor een 3.0 Ghz of kan ik ook gewoon een wat mindere kopen zodat ik later een hele goede kan krijgen?
 
Als je zo'n snellere processor wil , zal je ook een nieuw moederbord en geheugen nodig hebben.
Helaas zal je dat niet redden met ±€100,-.:(
 
Dit gaat dus blijkbaar niet over het systeem in je profiel.....
De vraag is: Wat voor moederboard heb je nu, en wat voor processor past daar in?
Als daar een XP 2600+ in past zou ik dat doen. Maar als je moederboard even oud is als die amd K7 600 mhz, betwijfel ik sterk of dat wel gaat werken.
 
jammer al heb ik wel mijn geheugen geupgread ik heb nu 384 mb ram is at genoeg of moet er nog meer bij
 
Als je die pc echt per sé wilt upgraden, zou ik er een nieuwe videokaart erin stoppen, gezien het systeemprofiel gebruik je nu de onboardvideokaart.
Dit kan al enorm schelen en voor rond de €90 heb je wel een leuke videokaart, maar topprestaties krijg je er niet uit.
 
1 ik heb in het systeem profiel 2 comps in gevoert dus ik weet niet welke je bedoeld maar ik had eerst een hele slechte en toen heb ik er voor een tientje dacht ik een Geforce 3 ti 200 ingedaan maar als ik voor 90 een nieuwe zou kopen welke adviseer je dan als je veel gamed
 
@ riddertje ik heb geen idee watvoor een moederboard ik heb ik dacht dat je dat met een AIDA kon doen maar ik heb geen idee waar ik die kan krijgen
 
bedankt er staad dat ik een compaq compaq pc heb bij moederboard naam klopt dit
 
Een algemene Compaq benaming.:(
Hier kom je dus niet echt verder mee.

Er staan geen nummers bij?
 
Moederbordeigenschappen
Fabrikant Compaq
Product 0598h
Versie A2
Serienummer XX00000000

heb je hier iets aan?
 
Ik kom er helaas niet verder mee.:(

Kijk eens op het moedebord zelf of daar geen type nummers opstaan.
 
Je moederbord is de grote "printplaat" die in de kast zit.
Je moet dan wel weten waar je naar moet zoeken.
Er staan namelijk zoveel cijfers/letters op.
Ik weet niet of je het wel kan vinden en of het wel op dat moederbord staat.

Staat er niet een model/type op je kast zelf, zodat we weten welke Compaq pc je hebt?
 
das best klo*e ik denk dat het upgrade idee niet gaat werken want ik heb er het budget er niet voor jammer maar bedankt voor jullie hulp:thumb:
 
Geplaatst door Renorax
1 ik heb in het systeem profiel 2 comps in gevoert dus ik weet niet welke je bedoeld maar ik had eerst een hele slechte en toen heb ik er voor een tientje dacht ik een Geforce 3 ti 200 ingedaan maar als ik voor 90 een nieuwe zou kopen welke adviseer je dan als je veel gamed

Als je echt wilt gamen is de computer echt achterhaald en zullen de nieuwste games niet lekker draaien, dus wat je zelf aangeeft: upgraden is de moeite niet waard waarschijnlijk....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan