Upgraden, wat is slim?

Status
Niet open voor verdere reacties.

datzegik

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
42
Hey ik ben nieuw hier en heb een vraagje

ik ben totaal geen computer expert maar weet wel dat mijn pc aardig aan het verouderen is..dus nu wilde ik hem graag upgraden zodat ik weer even vooruit kan vooral op het gebied van games..

ik kan veel van de wat nieuwere games niet meer draaien, en daarom graag advies wat hiermee te doen.

dit is wat ik zo weet over het systeem

AMD Athlon 64 3000+
512mb DDR
160 Gig hardeschijf
Nvidia Geforce FX 5500 256mb

wanneer jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag!
alvast bedankt
 
het hangt er vanaf wat voor games je wilt gaan spelen, maar als je met de echte spellen van nu wilt spelen zoals GTAIV en FarCry2 kun je een nieuwe gaan kopen,

het enige wat je eventueel kunt houden is de harde schijf.
maar die zal ook niet zo snel zijn als die dingen van tegenwoordig(sata)

wil je om wat voor reden dan ook niet zoveel geld uitgeven zou ik beginnen met een videokaart.

daar hangen echter ook weer haken en ogen aan want, een nieuwe videokaart is meestal PCIe 16x, weet niet of die van jouw dat nu ook heeft.

en al is hij het wel, is je voeding waarschijnlijk niet krachtig genoeg om de stroom ervoor te leveren.

al met al raad ik je dus aan om voor een hele nieuwe te sparen. en niet meer te investeren.
 
Ja het gaat idd wel om de wat nieuwere games..zoals flight sim x, armed assault etc..
En ja eigenlijk wil er niet zo gek veel geld aan uitgeven..

maar wat ik ook gehoord heb is dat met uitbreiding van mn ram geheugen en dan inderdaad een nieuwe videokaart het al een groot verschil kan maken..waar zou je dan allemaal op moeten letten bij aankoop van die dingen of zeggen jullie van laat maar dat heeft gewoon geen zin?

en wat raden jullie anders aan met de aankoop van een nieuwe om de kosten toch een beetje te drukken?..goeie internet winkels? sowieso niet bij een gewone winkel neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
ehm ja niet al teveel maar het moet wel weer wat zijn wat beter is dan nu, nou denk ik dat daar niet zo gek veel voor nodig is :p

maar ik weet niet of je wat leuks hebt voor een 300 a 400 euro?
 
Voor dat geld ben je beter uit met een hele nieuwe basis pc, die je eventueel later wel weer goed kunt upgraden!
 
oke, dan ben ik van de upgrade gedachte afgeholpen van dit ouwe beestje :p
maar denk je dat je voor dat geld wel wat leuks kunt vinden? want ja ik wil er wel wat op vooruit gaan natuurlijk :)

en weet iemand misschien goeie internet sites hiervoor?
 
oke! haha kwam er een beetje laat achter dat dit al een samengestelde pc was dus zat al te kijken he dit klopt toch niet :p
zo zie je maar weer dat ik erg slim ben met die dingen :D

maar ik zal hier eens naar gaan kijken, super bedankt voor de hulp nu ben ik weer wat wijzer geworden in dit wereldje :thumb:
 
Id 5204
Stukprijs € 40,73
WD Caviar Blue WD3200AAKS - Vaste schijfId 5204
Stukprijs € 40,73

€ 40,73

Id 51363
Stukprijs € 33,61
AOpen Z450-08ATAF - Voeding ( intern ) -Id 51363
Stukprijs € 33,61

€ 33,61

Id 65220
Stukprijs € 30,38
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 Id 65220
Stukprijs € 30,38

€ 30,38

Id 101286
Stukprijs € 103,28
Sapphire RADEON HD 4830 - Grafische adapId 101286
Stukprijs € 103,28

€ 103,28

Id 76966
Stukprijs € 64,56
MSI P43 Neo-F - Moederbord - ATX - iP43 Id 76966
Stukprijs € 64,56

€ 64,56

Id 88942
Stukprijs € 103,53
Processor - 1 x Intel Core 2 Duo E7300 /Id 88942
Stukprijs € 103,53

€ 103,53

Id 88545
Stukprijs € 32,73
Cooler Master Elite 334 - Midtowermodel Id 88545
Stukprijs € 32,73

€ 32,73

www.azerty.nl
Totaal 408,82
Lager is nauwelijks mogelijk, zonder een slechtere pc te krijgen.
Je moet de dvd-brander uit je oude pc halen.
 
oke bedankt, en dan heb je echt wel een goed dingetje staan?
kijk het hoeft geen super ding te zijn natuurlijk maar hier kan ik wel ff mee vooruit?
 
Die pc van Marsmannetje is echt heel goed, zeker ook voor dat geld!!!
 
oke dan! super..je besteld die dingen daar los zag ik toch? dus dan moet ik zelf nog ff iemand vinden die het inelkaar zet..maar dat gaat wel lukken :)

bedankt voor jullie hulp! ik ga eens ff kijken naar dat pctje van marsmannetje :thumb:
 
alleen moet deze wel nog in elkaar worden gezet.

Om het te vergelijken met de pc van cool-prices:
- processor is een stuk beter
- videokaart is STUKKEN beter
- 2x zoveel geheugen
- betere voeding

Als alternatief kan je ook het volgende moederbord en processor nemen.

Id 91991
Stukprijs € 51,21
ASUS M2N68 - Moederbord - ATX - nForce 6Id 91991
Stukprijs € 51,21

€ 51,21

Id 192535
Stukprijs € 70,19
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Id 192535
Stukprijs € 70,19

€ 70,19

Dat scheelt in totaal 46,69.
Het in elkaar zetten van de pc kost bij azerty 58,99.
(artikel Id 7517)
 
Wat is het slimst? zit er een groot verschil tussen amd en intel behalve de prijskaartjes?

en nog een vraagje de dvd brander uit mn oude pc, kan die zo in de nieuwe?
en geldt dit ook voor mijn oude netwerk kaart?
 
Wat is het slimst? zit er een groot verschil tussen amd en intel behalve de prijskaartjes?

en nog een vraagje de dvd brander uit mn oude pc, kan die zo in de nieuwe?
en geldt dit ook voor mijn oude netwerk kaart?

Als het een normale netwerkkaart is: die heb je niet nodig (zit op het moederbord)
Als het een draadloze is, dan moet je even kijken wat het is (ik denk een pci-kaart: die kan gewoon op het moederbord)

Bij de DVD-brander moet je even kijken hoe die nu aangesloten zit: als hij nu alleen aan een kabel zit, dan is het geen probleem.
Zit de dvd-brander nu op een kabel waar bijv ook de harde schijf op aangesloten zit, dan moet je wellicht een jumpertje verzetten. Dat is op zich niet zo moeilijk.
(een nieuwe dvd-brander kost trouwens 20 euro...)

Verschil tussen de AMD en Intel is volgens mij niet zo groot. Althans, bij deze processors.
De intel is wat zuiniger (en dus beter overclockbaar: ik denk niet dat jij dat gaat doen) en dat is wel een voordeel.
De AMD is goedkoper.
Qua prestaties is de Intel wel beter, maar het scheelt niet zo veel.
 
oke nee dat overclocken gaat bij mij niet gebeuren nee begrijp ik toch vrij weinig van hehe :)
dus dan denk ik inderdaad dat ik voor een amd ga, en daar moet het moederbord bij wat je gepost had?

volgens mij heb ik beide zowel een draadloze kaart maar ik heb hem nu rechtstreeks op de modem aangesloten omdat ik veel gezeik had met de draadloze verbinding

de dvd brander heb ik geen idee van maar dat komt wel goed dan als het maar 20euro is kan er net zogoed een nieuwe bij en de dvd-rom lezer enzo zit dat allemaal standaard in de kast of moet dat er ook nog bij?
 
oke nee dat overclocken gaat bij mij niet gebeuren nee begrijp ik toch vrij weinig van hehe :)
dus dan denk ik inderdaad dat ik voor een amd ga, en daar moet het moederbord bij wat je gepost had?

volgens mij heb ik beide zowel een draadloze kaart maar ik heb hem nu rechtstreeks op de modem aangesloten omdat ik veel gezeik had met de draadloze verbinding

de dvd brander heb ik geen idee van maar dat komt wel goed dan als het maar 20euro is kan er net zogoed een nieuwe bij en de dvd-rom lezer enzo zit dat allemaal standaard in de kast of moet dat er ook nog bij?


laat die vragen over de dvd zooi maar zitten zie net dat die erbij gekocht moeten worden..ik wil het risico niet lopen dat het uit mn oude pc niet gaat lukken dus bestel wel nieuwe bij..maar daar zitten ook super veel verschillen in..heeft iemand wat advies daarover want ik zie nu door de bomen de drives niet meer :)
 
laat die vragen over de dvd zooi maar zitten zie net dat die erbij gekocht moeten worden..ik wil het risico niet lopen dat het uit mn oude pc niet gaat lukken dus bestel wel nieuwe bij..maar daar zitten ook super veel verschillen in..heeft iemand wat advies daarover want ik zie nu door de bomen de drives niet meer :)

weinig verschillen.
Neem een sata-schijf in de juiste kleur.
Mocht je nog wensen hebben als lightscribe oid dan moet je daar voor kiezen. ( dat is dus dat je een soort van afbeeldingen op de schijf kan branden..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan