upgraden zinvol of niet ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter ep
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ep

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Mijn computer is van januari 1999.
belangrijkste specs (volgens de rekening):
moederbord; A-open AX6BC
geheugen; 128 Mb Dimm, 168pinss SDRAM PC100+SPD
Intel pentium 2 350MMX, slot 1 "in the box"
windows 98 SE
7,5 Gb harde schijf

Ik heb de volgende vragen;
Is het zinvol om er nog een snellere processor in te plaatsen?, en wat is de snelste processor die ik kan toepassen?

IK HOOR GRAAG WAT REACTIES MET EV WAT PRIJS INDICATIES
:) EP:)

wat is jouw budget?
upgraden lijkt me niet echt zinvol,
jouw moederbord kan geen 'moderne'processor aan.

Ik wil je niet teleurstellen maar wil jij nog een andere processor halen voor dat moederbord.
dat wordt een pc beurs met tweedehands spullen.

Ik zou een budget PC kopen voor 300 € en je hebt een PC die 8x zo snel is.

Niet upgraden als je het mij vraag.

Misschien als je het al 2e PC wilt gebruiken, niet als "hoofdPC".

Upgraden heeft weinig zin, de huidige software vraagt dusdanig veel van pc's dat je niet echt vooruitgang boekt als je het wel zou doen.

Volgens mij moet je jezelf eerst afvragen wat je met je PC wilt....
Deze PC is volgens mij nog ouder of net zo oud: P3-450, 128MB, 6GB HD, Win98 (first edition?)... en draait als een zonnetje.

OK, ik doe niet aan games, MP3, films downloaden en whatever . Internet veel maar geen echt zware sites. Draai Word en Excel (Office 2000). En programmeer redelijk veel in Visual C++
Voor mij geen enkel probleem wbt prestaties.

't is dat ik een laptop erbij wil maar dit systeem draait wat mij betreft nog minstens 10 jaar door naar volle tevredenheid (als ie het volhoudt). Verder is mijn motto: koop wat je gaat gebruiken, dus niet het meest moderne (in de meeste gevallen).

groot gelijk palmpje.
Ik heb hier een pentium 2 staan als httpserver, printserver, router, firewall nog nooit probs mee gehad :)
maar gamen doe ik wel op mijn pentium 4 waar ik al heel veel probs mee gehad heb :p

ik gebruik een p2 als knutsel pc om dingen mee uit te proberen als ik iets opblaas nou jammer dan maar geld aan uitgeven lijkt me niet echt zinvol maar volgens mij kun je tot 500 mhz gaan met zon ding als alles het ondersteund onderdelen zijn niet meer in de handel te verkrijgen (of moeilijk ) maar tweedehands via marktplaats bijvoorbeeld wel voor een paar tientjes

Ik sluit me bij de anderen aan.
Niet upgraden.
Bij verschillende pc zaakjes staan mooie instap pctjes voor een mooie prijs en een garantie van minimaal 1 jaar,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Hieruit kan ik de conclusie trekken dat ik maar beter een
nieuwe computer kan gaan kopen.
In ieder geval kan ik er beter geen geld meer in steken.
Mijn pc gebruik ik het meest voor internetten en photoshop.
Met spellen heb ik niet zo veel.

Mocht ik een nieuwe pc gaan kopen waar moet ik dan op letten.
bijv welke snelheid is voldoende om met photoshop te werken en welk merk processor is aan te raden?

:) EP:)

Que snelheid voor fotobewerking is het minimale dat nieuw te krijgen is al ruim voldoende, zorg dan wel voor minimaal 512MB RAM, dan werkt het tenminste lekker.
Wat cpu betreft, amd, intel, maakt niet uit, als je maar geen "goedkope" versies neemt (celeron en dat soort troep)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan