upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
goedemorgen
Ik heb ook eens wat gehoord, "upgraden "lijktr ij wel wat ik heb al een beetje rondgekeken maar kom er niet uit ook al eens eeder mee bezig geweest, maar niet duidelijk nu heb ik wat gegevens vergaard en kijken of het nu lukt of in ieder gevan iets verder mee kom.

Moederbord Aopen AX59 Pro type M-id Via Mvp3 - 00000007 C-00

K6-2 AMD-CPU 400 MHZ

Geheugen 199 MB ongeveer

HD 40 GB WD met 8 Mb Cache

Kan hier nog wat aan geupgraded worden of heeft dat geen zin, en mocht dit het geval zijn hoe kan ik dat dan staps gewijs doen. en zo ja eventuele te vervangen onderdelen en of de prijs.

alvast bedankt.

Ik zou alleen mijn harde schijf houden, en gewoon de rest nieuw kopen, want je hebt ongeveer alles nieuw nodig.

enig idee wat zoiets kost, ja ik weet het afhankelijk wat je er instop, wat is er zoal mogelijk in zo'n ouwe kast want dat is ie
maar wat zou je er in kunnen stoppen, of gewoon een nieuwe kopen ( pc )

Ik ben het met toetje eens, de snelste supersocket7 processor is een AMD k6 van 550Mhz. Die is alleen nog tweedehands te krijgen. De snelheidswinst is echter marginaal.

Ik weet niet of ik de vraag hier bij kan stellen , maar kan ik er nog wel een brander inbouwen en zo ja welke?
jan

Ja kan, elke brander werkt.

update

Ik had er een brander in geinstalleerd, maar deze gaf de foutmelding: dit station ondersteunt geen audio extension of zo iets, toen hebben ze in de winkel gezegd dat het waarschijnlik aan de snelheid lag. dus vandaar maar als er een een ander licht op de zaak wordt geworpen , dan verneem ik dat graag

jan

Een brander zelf geeft geen melding, software wel, welk programma geeft die melding en wanneer?

Mijn lieve zus (:rolleyes:) heeft een PII/266 met 128MB geheugen. Zij brandt regelmatig een CD'tje en dat gaat uitstekend. Jouw PC is een stukje vlotter, dus aan de PC ligt het echt niet.

Ja, maar wat ben je aan het doen enz.. Wanneer krijg je die melding enz enz..

Audio, Data?

Van CD direct naar CDR of maak je eerst een image aan op de harde schijf.

Geef merk en type brander ook eens door.

upgrade

ok, lag voor de hand bij mij, het is audio en van cd / naar cdr

Je kunt sowieso beter eerst via de harde schijf werken, hiermee voorkom je buffer-underruns en is de kans op fouten veel kleiner.

upgrade

buffer underrun krijg je toch ook als een cd/rom en cd rw op een kabel zet of in elk geval sneller

wat is dan de beste aansluitin van hdd en cd en cdrw om buffer underrun te voorkomen

jan

Normaliter de harde schijf als master op het eerste IDE-kanaal, de brander als master en de CD-rom als slave op het tweede IDE-kanaal.

Ik heb dan een 'stevige' pc, ook ik doe het altijd via de harde schijf.

Ik denk dat ik deze adviezen eerst maar eens uitga proberen wil het dan nog niet, kan ik ook nog altijd verder kijken

alvast hartelijk dank voor de uitleg, in elk geval weer wat geleerd.

jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan