Upgraden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lamegamer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
17
Goeden dag mensen,

misschien heb ik wel een hele domme naam als Titel gepakt, maar ik wist even niets beters.

Ik heb een vraag die over het upgraden van een pc gaat.

De informatie:
Mobo: MSI K7T266 PRO1 DDR SO-A
Processor: AMD ATHLON XP1700_ 266 FSB SO-A & COOLER
Geheugen: 256mb pc2100 DDR

Mobo kan volgens de info op 266, dat is dus duidelijk. Nou is mijn vraag als volgt. Ik heb op tweakers.net/pricewatch gekeken en ik heb een 2600+ gevonden, die op 266 draait, zijn er ook snellere AMD ATHLONS die op 266 kunnen??

Ik dacht zelf aan een 3000+ of een 2800+ (266mhz)
als die er zijn.


Alvast bedankt
 
Hartstikke bedankt voor je reactie, en lekker snel. Ik ga even kijken mocht ik nog een vraag hebben post ik hem.

Thanks en Peace out!
 
Ik kan het zo snel even niet vinden, maar uit mijn hoofd :

dit plankje met een nieuwste bios kan dacht maximaal de XP2200 van AMD aan. (Zonder een bios update XP2100).
 
Neej, hij kan maximaal 2600+ of hoger, dat had ik al uitgevonden:

CPU • Supports Socket A (Socket 462) for AMD® Athlon™ XP/ Athlon™/Duron™ processor • Supports up up to Athlon™ XP 2600+ or higher processor

Chipset • VIA® KT266A Chipset - FSB @200/266 MHz - Supports DDR200/266 memory - AGP 4X and PCI Advanced high performance memory controller• VIA® VT8235 Chipset - Integrated Direct Sound AC'97 audio - Dual channel Ultra DMA 33/66/100/133 master mode EIDE controller - ACPI & PC2001 compliant enhanced power management. - Integrated USB 2.0 controller. - Integrated LAN MAC.

Bekijk dit eens, ik heb het ook bekeken maar ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak om er een 2600+ in te doen, ik wil gewoon echt de snelste erin hebben zitten :).

Alvast bedankt!
 
OE R0T,

ik heb per ongeluk een 1 getypt denk ik OMG :)
ja idd het is een PRO2 beetje verkeerd maja.
Misschien weten jullie nu :S

Alvast bedankt!
 
Ik had er al een vermoeden van, want de PRO 1 is volgens mij nooit gebouwd.

Wat de max. processor betreft : ik denk dat ik dat ooit "gedroomd" heb, want MSI is glashelder over wat 't plankje aankan en da's veel meer dan dat ik dacht.
 
Oke even terug op mijn vraag :)
kan er een cpu in die beter is dan de 2600+
Of is de 2600+ echt het maximale wat ik eruit kan halen ??

Alvast bedankt!
 
Heb je het "linkje" bekeken ? Mogelijk niet, want daar staat vrij bovenaan :

Supports up up to Athlon™ XP 2600+ or higher processor (inclusief de typefout gekopieerd :D )
 
AAARGH :)

Ik heb iets gevonden, er is een 2800+ die op 266 draait die kost 199 op pricewatch, dat wilde ik weten :)

Het scheelt je overigens 100 euro voor het verschil tussen de 2600+ en de 2800+, dat is mij de moeite niet waard ik koop de 2600+ voor 104 euro op pricewatch van tweakers.net.

Bedankt voor de hulp, het probleem is opgelost.
 
Ja, het is maar wat jij wilt, maar houdt in je achterhoofd dat een pc net zo snel is (wordt) als zijn langzaamste component...........

m.a.w. het is inmiddels natuurlijk alweer een wat ouder plankje (2,5 a 3 jaar sinds het verschijnen als ik het goed heb)

Volgens mij boek je veel meer (merkbare) winst met het verdubbelen van het geheugen......... maar nogmaals, het is jouw keuze.
 
dan heb ik goed nieuws voor je :

houdt een paar Eurootjes op zak want ik heb exact hetzelfde plankje (met een XP1900 erop) en ik heb het ding nieuw gekocht met 1 giga intern geheugen. Ik heb de afgelopen 27 maanden (zo oud is 'ie inmiddels al weer) regelmatig getracht om zoveel mogelijk geheugen tegelijk aan te spreken, maar verder dan 800 MB ben ik nooit gekomen en dat was nog in een bijzondere -niet realistische- situatie:

radio afspelen middels het W-W-W,
middels Kazaa wat downloaden,
een Cd-tje branden,
via de netwerkaart een grote kopie van het systeem laten maken naar mijn 2e pc en
een groot Worddocument (met plaatjes) bewerken.

Toch heb ik die giga niet hoeven / kunnen gebruiken..... althans, tijdens de vele momenten dat ik controleerde wat het actuele geheugengebruik was, heb ik nimmer meer gezien.

Ik denk dat wanneer je 1 strookje van 256 en 1 strookje van 512 erbij zet, je jezelf een paar tientjes bespaard.

1 voorbehoud moet ik maken,
ik heb 0,0 verstand van video / foto / DVD etc. dus misschien als daar je interesses liggen, dat die giga intern wel aangesproken gaat worden, maar daar kan ik dus geen zinnig woord over zeggen.......
 
Laatst bewerkt:
Nou het zit zo, ik moet toch die gb hebben, want in het uiterste geval dat de pc AUTOCAD of andere programa's moet gebruiken op het bedrijf waar hij komt te staan, dan mag hij NOOIT vast komen te lopen op geheugen e.d. De pc moet snel zijn :)

Ik heb de 2800+ besteld en 1gb geheugen.
 
Beetje nieuwe games slurpen ook aardig wat geheugen op hoor. Neem maar Far Cry, van de 512mb die de meesten hebben, blijft er tijdens het spelen niet veel meer over.

1 gig is toch wel aan te bevelen als je een fervent gamer bent.
 
Melvin,
ja idd, da's wat ik "tussen de regels door ook bedoelde":

totaal 1 giga, maar niet 1 giga erbij prikken, want 1256 lijkt mij een beetje veel van het goede.........
 
Geplaatst door gast0225
Melvin,
ja idd, da's wat ik "tussen de regels door ook bedoelde":

totaal 1 giga, maar niet 1 giga erbij prikken, want 1256 lijkt mij een beetje veel van het goede.........

Op dit moment heb je aan 2gig (2048mb) niet veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan