Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kersje

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Ik wil mijn pc dus gaan upgraden omdat het zo ontiegelijk sloom is.... had dus een 512 mb geheugen erbij gehaald maar tis toch niet veel sneller, kan ook aan mijn celeron 2.0ghz liggen maar van en vriend hoorde ik dat als je 3 ongelijkwaardige geheugenmodules erin propt dat dat ook conflicten kan geven? alhoewel ik geen errors krijg ofzo

ik heb nu een module van 128, 256 en 518 mb zitten met een intel celeron 2.0 ghz

wie o wie kan mij aub advies geven?

Ik neem aan dat je al in je gebruiksaanwijzing van het moederbord hebt gekeken.
Hierin staat precies welk type in je slots kan.
En welke soorten met elkaar kunnen samenwerken.

Sloomheid, van een computer dan:D , ontstaat/is toch een combinatie van moederbord, lees chipset, lees geheugencontroller, type geheugen, type processor, de Celeron is met zijn geringe cache, traag, en de vervuiling van het besturingssyteem.

De oplossing door er geheugen bij te plaatsen kan vaak zelfs negatief werken of geeft geen snelheidsboost, dat werkt indien je er heel weinig in hebt zitten, bij XP 128mb b.v., dan is een verhoging een verademing, maar bij win98 b.v. zul je dat veel minder merken.

het is een P4S8X-X moederbord

heb net gelezen bij specifications summary.... er staat Supports PC2700/PC2100/PC1600 unbuffered non-ECC DDR DIMSS ( Note: PC2700 maximum to 2 dimms support only

Front side bus: 533/400mhz

die 400 mhz staat toch voor pc3200(nagevraagd bij een vriend die ict opleiding doet) maar dan staat er weer maximum 2 x pc2700?

wat kan ik nu het beste doen dan om mun pc weer snel te laten lopen.... nieuwe moederbord? nieuwe processor?

De FSB is toch iets anders als de snelheid wat de controller aankan, tegenwoordig staan die los van elkaar, alhoewel, ze worden apart geclockt.

Maare, waar is hij langzaam? in gebruik met XP? is die installatie goed schoon? oftewel, draaien er niet te veel achtergrond programma's?

En natuurlijk zal een P4, met een hogere kloksnelheid en een grotere cache plus 2 x 512mb intern geheugen de boel versnellen, maar een schoon en getweakt OS doet ook wonderen.

ja in gebruik bij winxp.... wat bedoel je met of de installatie goed schoon is... en ik zat er idd om nog een 512mb module erbij te kopen en alleen 2x512 ipv 3 verschillende waardes en een nieuwe processor, p4... dat kost toch wel heel wat of goed

Ik heb deze 2 gevonden:

Intel Pentium 4 511, 2.80Ghz,533Mhz,1Mb,S-775,Box
ntel Pentium 4 524, 3.06Ghz,533Mhz,1Mb,S-775,Box

prijzen liggen tussen 100-120 alleen die 511 en 524, dat staat voor socket of niet? In handleiding staat dit: CPU: Socket 478 for intel pentium 4 New power desigh with speed up to 3.06 ghz

snap niet echt wat daar mee word bedoeld dan, zijn 1 van die 2 processoren wel compatible met mijn huidige moederbord?

Je hebt nu een socket 478, die toegevoegde nummers geeft Intel tegenwoordig aan die procjes i.c.m. de snelheid en cache.
En dat bord heeft een FSB van 400 of/en 533mHz.

Maare voor weinig meer, heb je natuurlijk een mobo'tje erbij en een up to date processor met een socket 775, de 478 serie is uitlopend of alleen bedoeld voor de Celerons, maar zelfs dat niet meer, als ik het goed heb begrepen.

Dus mocht je nog een gevulde sok hebben.:D
Maar aan de andere kant kun je dan ook weer blijven doorgaan, met PCI-E e.d., het is toch een afweging wat je zelf moet maken.

dus gewoon een nieuwe mobo met processor..... heb je nog wat adviezen hiervoor? wel met ddr rammetjes he niet ddr2 :P

Nou, niet echt, het is jouw portemonnee, heb hier wel een site met alle prijzen voor bijna alle hardware die er te krijgen is.

Maare, zelfs AMD kan tegenwoordig overweg met DDR2 met hun M2 socket en bijpassende processoren, en dat is tot 2008 weer de standaard, dan krijgen/hebben we al weer DDR3.

Al met al is het voor jezelf eerst uitmaken wat je budget is, en daar de voor jou, het beste spul bij zoeken., let gewoon op de cache van de processor, de snelheid is van minder belang.

nou budget ligt rond de 200... max 200.... cache van de processor? dat snap ik nie :P

Kersje zei:
nou budget ligt rond de 200... max 200.... cache van de processor? dat snap ik nie :P
Dat is ondi geheugen, dus geheugen wat net zo snel loopt als je processorkern en het opvangbakje is voor alle bewerkingen die uitgevoerd moeten worden, hoe groter het bakje, hoe sneller het verwerkt kan worden, dan hoeft dat bakje minder snel gevuld te worden door het interne geheugen en het virtuele geheugen, dat is vele malen langzamer, vooral de laatste, die staat op de harde schijf.

Maare, met dat budget kun je dan beter gaan voor de snelste P4 socket 478 en vodoende intern geheugen.

Voor een upgrade met moederbord etc. is het aan de lage kant.

okies ik zal kijken wat ik kan vinden.... hartelijk dank voor als je replies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan