upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

daxdax0

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
8
Hallo mensen,

Ben schijnbaar al een tijdje lid van dit forum alleen nog nooit wat gepost.
Maar nu heb ik toch wat hulp nodig aangezien ik niet zoveel van pc's snap. Ik wil een aantal onderdelen vervangen/laten vervangen om mijn pc wat sneller te laten lopen met games etc. Dit zijn nu mijn specificaties:

wrcjll.jpg


Zat eraan te denken om de videokaart te vervangen voor een ati radeon hd 5770. Maar dit zou betekenen dat de voeding ook vervangen moet worden. Zou de koeler nog goed genoeg zijn om alles koel te houden?

Of heeft er iemand anders een leuke videokaart in gedachten?

Hoop dat jullie me kunnen helpen/ met leuke ideeën komen.

Edit1: Heb nu volgensmij een 350watt voeding!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zie 3 belangrijke dingen net niet in je screen.

Wat voor CPU heb je? ik zie alleen 2,4Ghz is dit een E6600 / Q6600?
Hoeveel geheugen zit erin?
En natuurlijk wat voor Voeding zit erin? Type / merk / vermogen.

Als aan de achterkant een 120mm ventilator zit om de warmte uit je kast te blazen, is dit meestal voldoende.
Er zijn ook gewoon 5770 varianten die de warme lucht gelijk uit je kast blazen.

http://azerty.nl/0-970-255040/xfx-radeon-hd-5770-grafische.html
 
Oh.. dan is er wat mis gegaan tijdens screenen! Q6600 zit erin met 2gb werkgeheugen. Wou eigenlijk nog 2gb erbij zodat ik totaal 4gb heb alleen volgensmij moet je dan 2 van hetzelfde merk hebben anders werken ze niet goed samen? Ik heb zo'n 500 gb geheugen en gebruik windows vista.

voor de ventilatie op de achterkant moet ik zo even kijken!
 
Laatst bewerkt:
heb je een budget?

dat maakt nogal verschil in de upgrade mogenlijkheden
 
je weet zeker dat dat een 350 watt voeding is want dan heb je ook een nieuwe voeding nodig
 
nog een dingetje is dit een voor gebouwen pc
zo ja kun je het model van de computer opschrijven?
 
model van de computer is volgensmij fujitsu siemens en dan scaleo p!
 
okey ik heb dit bij elkaar
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...251409]=1&product[284675]=1&product[218447]=1

maar dan moet je wel je oude geheugen bankjes weg laten die kan je dan verkopen

meschien nog slim om een second opinion te krijgen van mukkel

EDIT: het is geen Scaleo P de scaleo P heeft geen Core 2 Quad q6600
EDIT2: ik heb de antec calculator gebruikt en die zij dat je ongveer 367 wattage nodig hebt
 
Laatst bewerkt:
Van firestorm is een leuke upgrade, alleen neem een andere voeding.
Antec is een B-merk

neem bv Cooler Master, OCZ, Corsair, Bequiet ect.

bv dit :
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[251409]=1&product[58761]=1&product[27457]=1

Ik heb ook ander geheugen gepakt (hyper-X DDR2 800) de levertijd van de andere was meer als 10 werkdagen.


Had je nu ook al een ventilator in je behuizing die de warme lucht naar buiten blaast?
Zo niet dan ook een ventilator plaatsen,dit scheelt veel kwa warmte

Edit: het is een Scaleo Pi ;) die hebben wel een Q6600
 
Laatst bewerkt:
Oke ga het denk ik morgen dan bestellen en iemand vinden die het voor me in elkaar kan zetten. Ben alleen nog niet zeker over die ventilatie aan de achterkant. Als ik er een foto van maak kunnen jullie toch wel weten of ik het wel of niet heb? Heb echt 0,0 verstand ervan :D
 
Geen ventilalor dus :)

Ik zou achter in je pc (foto 4) een ventilator (120mm?) zetten die naar buiten toe blaast.

En dan (mits nodig)
De zwarte kap van je cpu-koeler halen en dan in het zijscherm ook een 120mm Fan zetten die naar binnen blaast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan