Upgraden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
okey ik heb dit voor je
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[58761]=1&product[219329]=1&product[251409]=1

alleen dit is wel dik over 300 euro

deze centurion 5 II heeft 1 120mm fan aan de voorkant met blauwe led
en volgens mij ook nog een fan aan de achter kant of zijkant

hij is niet al te duur en kan gebruikt worden voor latere computer upgrades

ik kon je antec 600 niet vinden in azerty :shocked:

btw de voeding heeft WEL sata aansluitingen maar GEEN molex daar hoef je geen zorgen om te maken omdat je sata to molex adapters er standaard bij krijgt

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/producten/product_...midtowermodel-atx-geen-voeding-usb-audio.html

En ik heb dus nog een HDD met een S-ATA aansluiting, dus daar moet een adapter voor komen?

En ik ga even reviews bekijken van jouw kast, of die leuker is :P

enorm veel bedankt, tot nu toe :D

edit:

Ik heb even naar die kast gekeken, maar ik vind de Antec 300 leuker dan die... En ja ik twijfel nu serieus tussen de Antec 300 en 600 haha, het is ook nooit goed :P

Laatst bewerkt:
En ik heb dus nog een HDD met een S-ATA aansluiting, dus daar moet een adapter voor komen?

nee je hebt GEEN adapter nodig :P

deze voeding HEEFT sata aansluitingen

hij heeft alleen GEEN molex

duidelijk genoeg? (niet slecht bedoelt gewoon om verwarring weg te halen :d )

Ja ik las het.

Alls ik mn CPU niet vervang, scheeld dat me 120euro, scheeld die nieuwe CPU ook veel qua prestaties?

En als ik mn winkelmandje dus bestel zoals hij er nu uitziet (maar dan wel met koelpasta erbij :P) dan kan ik die zonder problemen in mekaar zetten en heb ik verder geen rare draadjes enzo nodig.

Dan moet ik nu nog beslissen of ik de Antec 300 of 600 koop.

Laatst bewerkt:
ja maar zorg er wel voor dat je geen schroeven draaiers gebruikt met magneet er in
en dat je niet statisch bent dit kan er voor zorgen dat jij je computer kapot maakt en dat wil je niet

en wees voorzichtig met het plaatsen van de cpu je moet hiervoor eenige handigheid hebben want je hebt ook een beetje kracht nodig om de koeler er goed op te krijgen

dit is tog de eerste keer dat je een computer inelkaar gaat zetten?

Ja, echter heb ik hier wel een oude computer liggen en ik heb net dus al even gekeken hoe de CPU daar verstopt zit en ik denk dat het me wel lukt...want alles is vrij logisch eigenlijk. En sowieso ken ik wel mensen die vaker PCs in mekaar hebben gezet, dus mocht ik iets fout doen dan vraag ik hun gewoon.

En jij denkt dat die 120 eur extra voor die CPU het wel waard zijn? Mijn pc word dan merkbaar sneller? Want zoals ik al zei, het zou mooi zijn om de kosten te drukken door deze CPU te behouden.

Tom

je kunt het ook zo zien als jij die oude voor een mooi prijsje verkoopt

dan heb je deze voor 80 euro ik denk dat dat het wel waard is

Moet ik die wel eerst kunnen verkopen, Heb je geen goede site ervoor ergens?

En oja, als ik alles in mekaar heb zitten dan moet ik eerst nog wat drivers installeren? Want daar heb ik nog geen ervaring mee :o

je zult alleen je GPU drivers opnieuw te hoeven installeren voor die HD5770
verder hoef je niks anders te doen

EDIT website om te verkopen is Marktplaats.nl of ebay.nl

Laatst bewerkt:
Ik heb het even opgezocht, en er zijn maar 2 verschillen tussen de E7200 en E7600.

Clock Speed 2.53 GHz tegen Clock Speed 3.06 GHz
Bus/Core Ratio 9.5 tegen Bus/Core Ratio 11.5

Kan jij mij misschien nog uitleggen wat dit verschil voor een impact heeft?

de bus core ratio van de E7600 is hoger
dat is de multiplier hoe hoger de multiplier hoe beter
dit betekent dat de cpu snellere cycli kan maken met de kern en minder lang hoeft te wachten

en de clock speed spreekt voor zig zelf neem ik aan

deze cpu is dus veel sneller dan die oude en zal programmas ook sneller kunnen runnen
dat wil je bij games

met een quad core wil je graag meerdere programmas runnen die heeft meerdere cores maar een lagere snelheid deze type cores zijn dus beter voor renderen en multitasken

het is nogal moeilijk uit te leggen

wat ik heb gedaan met mijn pc is een Core 2 quad deze overgeclocked de Q6600 hoort standaard op 2.4 GHz te draaien
met de overclock heb ik em nu op 3.4 draaien
dit zou ik alleen doen als je genoeg kennis hebt van computers

dit raad ik dus niet aan voor jou want je bent nog een beginner

Laatst bewerkt:
Hmm ja, ik denk dat ik dan toch maar deze processor erin hou. Omdat het me gewoon 120 euro scheeld en ik vind dat een hoop geld.

Dus tenzij jij nog een heel mooi argument hebt om mn CPU wél te upgraden, dan word dit mijn winkelmandje

En is 15euro extra het waard voor deze fancontrol?

Edit:

Oja, mijn moederbord heeft maar 1 fan-aansluiting (en een voor cpu koeler) dus moet er dan een splitter komen? En zitten de twee fans die al in de Antec600 zitten aangesloten op de voeding of moeten die ook op het moederbord?

Tom

Laatst bewerkt:
waarom zit de pasta er nog bij? je gaat je cpu niet meer vervangen dus is die niet meer nodig.
De fan controller heb je niet echt nodig, als je er 1 neem kan je beter een mooie nemen.

en Firest0rm waaruit maak je op dat Club3D een B merk is?

Had ik al gezien en veranderd Generation Kill, toch fijn dat je het opmerkt :D

Heb jij verder nog opmerkingen? En/of een goed argument om mijn CPU wel te vervangen?

je CPU kan nog wel even mee, maar de meeste games zijn al geoptimaliseerd voor 4 core's.

Css zou dat wel zijn maar daar moet je dan iets mee doen, bij mij draait ie maar op 1 van me 4 core's

Zou die CPU lekker voor een latere upgraden doen met nieuwe mobo en werkgeheugen (let wel op je windows die zit aan je mobo gekoppeld), kan je nu meer uitgeven aan de andere onderdelen.

@firest0rm

wat citaten van een andere forum:

maar club3d is een zeer goed merk
meerdere club3d kaarten gehad en nooit een probleem mee gehad.
Club 3D overgeclockte kaarten zijn trouwens meer dan prima!
club3d is een prima merk

Laatst bewerkt:
kan jij trouwens nog antwoord geven op deze vraag?

Tom zei:
Edit:

Oja, mijn moederbord heeft maar 1 fan-aansluiting (en een voor cpu koeler) dus moet er dan een splitter komen? En zitten de twee fans die al in de Antec600 zitten aangesloten op de voeding of moeten die ook op het moederbord?

Tom

je CPU kan nog wel even mee, maar de meeste games zijn al geoptimaliseerd voor 4 core's.

Css zou dat wel zijn maar daar moet je dan iets mee doen, bij mij draait ie maar op 1 van me 4 core's

Zou die CPU lekker voor een latere upgraden doen met nieuwe mobo en werkgeheugen (let wel op je windows die zit aan je mobo gekoppeld), kan je nu meer uitgeven aan de andere onderdelen.

@firest0rm

wat citaten van een andere forum:

heb ik gezecht dat het een slecht merk is?
het zeker een goed merk maar niet zeer goed
Club3d gebruikt goedkopere materialen voor de kaarten die zij maken
sapphire doet dat niet

van daar ook club 3d B merk

btw citaten van andere forums pakken vind ik een slecht argument
zo kan ik dat ook doen

Laatst bewerkt:
heb ik gezecht dat het een slecht merk is?
het zeker een goed merk maar niet zeer goed
Club3d gebruikt goedkopere materialen voor de kaarten die zij maken
sapphire doet dat niet

van daar ook club 3d B merk

btw citaten van andere forums pakken vind ik een slecht argument
zo kan ik dat ook doen

Ik heb ook wat op te merken over jij die zegt: "5770 kaarten worden niet zo warm" want dat is niet waar. Natuurlijk heb je geen enorm goeie koeling nodig, maar degelijke koeling is welkom. Gelukkig gebeurt dat nu ook.

Mijn ASUS EAH5770 1GB GDDR5 (CuCore technologie, dus betere koeling) is idle 40c en stressed 50-70c. ik heb 2x front intake 120mm (naast elkaar zeg maar), 1 outtake zijkant, 1 outtake achterkant.
Dit is mijn kast: http://azerty.nl/0-1044-256633/aerocool-pgs-value-series-vx-e.html en de fan die ik erbij had gekocht: http://azerty.nl/0-1088-72094/zalman-zm-f3-ventilatorhuis-.html
mn complete kast is te zien op mn profiel: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=170549

Laatst bewerkt:

Tom

Dus moet er dan zo een splitter komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan