upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom206

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Berichten
72
Hallo,

Pas geleden heb ik een pc in elkaar gezet en daar heb ik bewust niet te veel aan uit gegeven, achteraf denk ik dat ik dat beter wel had kunnen doen al ben ik er wel erg tevreden mee.
Ik vraag me af of er nog iets is wat verbeterd kan worden en of dat zinvol is.
Zodat ik niet alleen nu de nieuwste spellen kan spelen op max. maar ook voor in de toekomst.

Dit is mijn systeem:
-AMD Phenom II X4 965 Black Edition
-Asrock 870 Extreme3
-MSI R6850 1GB DDR5 Cyclone Power Edition/OC
-1TB Samsung SATA300 32MB HD103SJ
-Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit (2 x 2GB)
-OCZ Modstream 500W
-Cooler Master Elite 310
-Samsung DVD-drive SH-S223C
 
Upgraden is echt nog niet nodig. Met dit systeem kun je de komende maanden alles nog op max spelen. En stel je zou er een 2de 6850 bij doen, dan bottleneckt je processor weer de grafische kaarten.

Je kan beter wachten tot de prijzen weer een stuk zijn gedaald en een grote upgrade doen zoals een i7 Sandy en een tweede 6850. Maar de komende tijd red je je wel met dit systeem.

Ik raad het je dus af.:thumb:
 
Wachten tot de i7 in prijs daalt en dan in een AMD bordje rammen lijkt me niet echt een upgrade.:D

Tenzij je met grote upgrade dan ook het bord erbij bedoelt.:p
Zal een tweede 6850 opwegen tegen het feit dat bord in crossfire op @8x gaat draaien??
En dan nog een "gewone"6850 naast een OC versie.(zoals voorgesteldt)
 
Laatst bewerkt:
een tweede 6850 op CF 8x is geen probleem prestatie verlies is miniem
zodra je 4x gaat draaien ga je het echt merken

verder zou de Phenom x4 965 twee HD6850 in crossfire niet bottlenecken
die cpu is sterk zat om dat te ondersteunen
 
Laatst bewerkt:
Ik wil het dmv mijn vraagstellingen omdraaien:Zou de ts'r er wat mee opschieten?(voor dat geld)
 
Wachten tot de i7 in prijs daalt en dan in een AMD bordje rammen lijkt me niet echt een upgrade.:D

Tenzij je met grote upgrade dan ook het bord erbij bedoelt.:p
Zal een tweede 6850 opwegen tegen het feit dat bord in crossfire op @8x gaat draaien??
En dan nog een "gewone"6850 naast een OC versie.(zoals voorgesteldt)

Praktisch elk bord gaat op 8x + 8x draaien, het verschil met 16x + 16x is een frame of 3, 4, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Mijn PC (die morgen binnen is) heeft dan twee 6950's op 8x en 8x lopen, en dat zal ook als een malle presteren.

Als jij graag een upgrade wilt uitvoeren en het geld ervoor hebt.. Gewoon een 6850 erbij steken.
 
dit betekent wel dat je dan een nieuwe voeding moet aanschaffen 500watts is te weinig voor HD6850 in cf
 
Als jij graag een upgrade wilt uitvoeren en het geld ervoor hebt.. Gewoon een 6850 erbij steken.

Ja, maar helpt het wel?
Er zijn natuurlijk mensen die FPS freaks zijn en gaan voor de hoogste FPS ookal ziet het menselijk oog dat niet meer eens, maar zo komt de TS niet over bij mij.
Dan kan hij beter wachten tot de prijzen een beetje dalen en later upgraden.

@Frankwannet
Natuurlijk had ik het ook over het moederbord :p
 
@Pesu:was ff plagen.

On-topic:en dat te bedenken dat ts'r dit systeem gezien zijn andere topics 1.5 maand in bezit heeft.;)
 
Nouja, kijk bijvoorbeeld naar zoiets:

crysis_1920_1200.gif


metro_2033_1920_1200.gif


25FPS loopt niet smooth, 50 wel. 18FPS loopt niet smooth, 35 net. Ervan uitgaande dat TS niet op 2560x1600 gamet, want dan is het nog extremer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, als je het zo bekijkt heb je gelijk.
Maar je hebt wel een extreme situatie genomen.

Zoals ik al zei, lijkt de TS mij geen FPS freak. Anders had hij wel een i7 Sandy bridge en dergelijke. Dus of soften smoke edges en dat andere gezooi nou aanstaat of niet. Ik denk niet dat de TS daar om zeurt. Op die resolute en de extras gebalanceerd dan haal je ook een goede FPS.
 
Ach, uit de post van de TS maak ik op dat hij nu wat geld heeft voor een upgrade, misschien over een half jaar wel niet, wanneer hij BF3 op max wil draaien, maar dat dan net niet gaat. Ik schets maar een situatie hoor.
Als hij nu dit geld er aan uit wil geven, lijkt dit me de beste upgrade, alhoewel hij misschien een beetje overbodig is.

Ik kijk ook naar mezelf hierin. Ik heb nu het geld om een PC te kopen, en zelfs al draait mijn oude systeem (955BE, 4GB RAM, 4890) alles nog prima op max settings.. Over een jaar als ik wíl upgraden ben ik aan het studeren en heb ik dus het geld niet. Maar nu wel, dus koop ik nu een i7, 8GB RAM, 2x 6950 systeem :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jah alleen heeft niet iederen een gods vermogen van een budget...
waarom ga je niet gewoon voor 1 kaart? HD6990?
 
Laatst bewerkt:
Omdat die nog eens 150 euro duurder is dan 2 HD6950's en ongeveer even goed presteert... Die keuze was dus snel gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je moederbord het aankan zet er dan extra geheugen bij (en als je 64-bit windows hebt)
 
Waarom zou hij nu zijn RAM upgraden?? Het is nu nog ruim genoeg en de prijzen zijn alleen maar aan het dalen. Dus kan hij toch beter wachten.
Ik denk dat sommige hier het vraagteken achter het woord upgraden missen. Zoals hij al zegt: Ik vraag me af of er nog iets is wat verbeterd kan worden en of dat zinvol is.

Ten eerste.
Het systeem voldoet aan zijn eisen. Hij haalt een goede FPS dus een upgrade is niet nodig.

Ten tweede.
Ook al zou hij upgraden, dan is het niet zinvol.

@SysteHartvelt
Als hij nou het geld heeft, dan heeft ie het ook over een paar maanden. Dat is een kwestie van verantwoordelijk met geld omgaan.
 
Bedankt voor jullie reacties! :)
Ik denk toch dat ik mijn systeem zo laat voorlopig aangezien het nu niet zo zinvol is.
Videokaarten op 4x of 8x laten draaien is voor mij totaal iets onbekends, misschien iets om me eigen in te verdiepen voor in de toekomst te veranderen.
Zou het merkbaar zijn als ik me geheugen van 4GB naar 8GB verhoog?
 
Dat zou je alleen merken als je 5 zware programma's tegelijk draait, maar ik ga er niet vanuit dat je dat doet. Dus 4Gb volstaat voor de komende tijd zeker!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan