Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copchase

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
220
Hallo mensen, ik zou graag mijn PC upgraden, ik ben niet zo een echte gamer, ik speel niet zoveel games alleen GTA SA.
Dus ik wil eigenlijk gewoon snel kunnen werken, deze PC word nu ouder denk ik.
Hier zal ik mijn specs laten tonen

Besturingssysteem
MS Windows 7 64-bit SP1
Processor
Intel Core 2 Duo E6300 @ 1.86GHz 53 °C
Conroe 65nm Technologie
RAM
2,00 GB DDR2
Moederbord
Intel Corporation DG965WH (J1PR)
Graphics
Targa Visiona (1280x1024@75Hz)
256MBGeForce 8500 GT (nVidia) 60 °C
Harde schijven
156GB TONY (RAID)
156GB SEVEN RAID (SATA)
Optische schijven
HP DVD Writer 300n ATA Device
NEC DVD_RW ND-3520AW ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat


Wel ik dacht nu eerst alleen een processor te kopen maar dat ging niet omdat ik een AMD wou en ik heb intel Moederbord, wat dacht je nu van dit.

Moederbord: http://www.alternate.nl/html/product/MSI/880GM-E41/693468/?

Grafische Kaart: http://www.alternate.nl/html/product/ASUS/EAH6450_SILENT-DI-1GD3(LP)/865524/?

Processor: http://www.alternate.nl/html/product/AMD/Athlon_II_X3_460/864788/?

Ram: Miss zou ik ook wel ram nodig hebben ik weet het niet.. Maar zouden jullie me kunnen helpen? Of dit goed is of niet?

Copchase
 
Wat bij jou ontbreekt bij deze setup is je RAM geheugen en je videokaart, met je processor is niks mis al zeg ik het zelf.
Ik zou voor 4GB ram gaan en een 1GB videokaart dan zal je al gelijk verbetering zien, en niet een te dure oplossing.
 
Als je er niet mee gamed dan is deze setup toch prima ...
Je DENKT dat hij oud wordt , dit is ook zo maar dit betekend niet dat de hardware een baard gaat groeien en rimpels gaat krijgen..
Als je pc snel was met deze hardware en er is niks aan veranderd en nu is hij traag dan is het 100% softwarematig .
Een verse install van windows wil bij de meeste wel eens helpen , dan is je pc weer een stuk sneller.

De e6300 is een prima cpu en erg snel hoor , joun scherm is max 1280x1024 , verder dan dit kan je niet gaan en daarom hoef je je videokaart ook niet te upgraden omdat een andere toch niet zoveel nut heeft. ( je gamed toch niet ...)
Als je iets aan de hardware wilt veranderen dan kan je het beste nog 2 extra gb's aan ram erin proppen of een SSD kopen als /Boot disk
 
Ik ben het helemaal eens met MSI009.

Koop een SSD + 2gb ram en installeer windows + san andreas + vaak gebruikte programma's op de SSD.
en je zal METEEN een snellere pc hebben. een SSD maakt een wereld van verschil!

Verder is de pc prima om alles mee te doen op het gamen na dan.
Je hoeft pas te gaan denken aan een upgrade als je andere zware programma's (photoshop , after effects, 3dsmax) gaat draaien.
 
en eventueel als je toch wilt upgraden kijk dan voor een socket 775 mobo met ddr3 ramm dan kan je altijd nog naar een quadcore ;) ne ddr3 is zowiezo ook een stuk sneller ^^
 
4gb ddr2 latje bestaat niet.
gewoon al je 512 mb latjes eruit en vervangen door 4x 1gb latjes
 
dit moederbord kan max 2GB werkgeheugen per sleuf aan met een maximum van 8GB in totaal
kun je dus het beste voor 2 x 2GB gaan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan